Hlavní navigace

Poznejte svého zákazníka dřív, než vám začne dlužit

29. 7. 2024

Sdílet

Dlužník Autor: Depositphotos
Ve světě podnikání je finanční zdraví firem klíčovým faktorem, které ovlivňují kvalitu obchodních vztahů, a samozřejmě i to, jak se firmě byznysově daří. Jak ale efektivně hodnotit kredibilitu stávajících nebo potenciálních klientů a odhalit možná rizika, zvlášť když jich máte desítky či stovky?

Tradiční metody ručního prověřování v mnoha veřejných zdrojích jsou časově náročné a mnohdy i neefektivní. Naštěstí existují moderní nástroje, které tento proces významně zjednodušují a zrychlují. Jedním z nich je Creditcheck. O co jde?

Dvakrát měř, jednou řež. Pořekadlo, které platí i v podnikání

Majitelé středně velkých až velkých firem, finanční ředitelé nebo risk manažeři by službu Creditcheck pro hromadné prověřování firemních zákazníků měli využívat nebo se s ní alespoň seznámit. Creditcheck totiž dokáže prostřednictvím běžně používaných účetních, ERP a CRM systémů nebo skrze webové rozhraní rychle odhalit potenciální rizika spolupráce s vybraným obchodním partnerem. Lze tak sledovat změny jak u svých dodavatelů, tak i klientů pomocí automatického monitoringu.

Služba sleduje změny v aktuálně 68 dostupných databázích, z nichž sestavuje report. Ten ukazuje současné a historické vazby mezi dalšími firmami a statutáři a odhaluje jejich finanční zdraví. Dozvědět se tak například můžete, zda se váš obchodní partner potýká s nedostatkem financí či exekucí. To může představovat riziko pro proplacení faktur za vaše výrobky či poskytnuté služby. Vy ale díky upozornění od Creditchecku můžete jednoduše žádat platbu předem, čímž se vyhnete zbytečným problémům.

„Chceme firmy ochránit před nesolidními obchodními partnery a dlouhodobě podporovat zdravé podnikatelské prostředí,„ říká ředitel Creditchecku, Pavel Macek, a dodává: „Aktualizujeme a vyhledáváme nové zdroje spolehlivých firemních informací. Tak často, jak to jen jde.“

Intuitivní hodnocení: Semafor pro rychlé rozhodování

Creditcheck vychází z vlastní pokročilé metodiky vyhodnocování rizikovosti firem a využívá intuitivní semaforové hodnocení – zelená signalizuje bezproblémového partnera, žlutá vyzývá k obezřetnosti a červená varuje před potenciálními riziky. Toto jednoduché, ale účinné hodnocení umožňuje rychlé rozhodování i v případě velkého množství obchodních partnerů.

Významnou výhodou Creditchecku je jeho schopnost automaticky monitorovat změny. Uživatelé si mohou nastavit e-mailová upozornění na specifické události, což umožňuje proaktivní přístup k řízení rizik. Například pokud se u klienta objeví známky finančních potíží, můžete včas upravit platební podmínky a minimalizovat tak potenciální ztráty.

Jaké události sledovat?

Creditcheck se zaměřuje na rizikové události, jako jsou insolvence, dluhy, exekuce či likvidace. Hlídá změny v názvech a adresách firem a sleduje nově založené dokumenty ve sbírce listin. Pozná, jestli se podnikatelský subjekt nevyskytuje v seznamu nespolehlivých plátců. Můžete ale kontrolovat i změny v bankovních účtech uvedených v registru plátců DPH či skutečnost, zda se plátce DPH stal neplátcem. To vše mohou být indikátory problémů, kterým lze efektivně předcházet.

Díky automatickému sledování širokého spektra zdrojů je Creditcheck cenným pomocníkem mnoha firem, jejichž aktivity jsou spojeny s velkým množstvím odběratelů.

Využívají jej například:

-              stavební firmy k ověřování svých partnerů,

-              logistické společnosti k prověrce kurýrů a řidičů,

-              velké dodavatelské společnosti či mediální domy pro investigativní žurnalistiku.

Jednoduchá matematika

Za Creditcheck v základní verzi zaplatíte ročně 18 tisíc korun; ušetřený čas i peníze, které nebudete mít utopené u dlužníků, vám částku mnohdy spolehlivě vykryjí. Vy se budete moci soustředit na byznys, nebudete muset řešit pohledávky a potácet se ve finanční nejistotě způsobené špatnou morálkou vašich obchodních partnerů.

Službu si můžete bezplatně vyzkoušet.

Byl pro vás článek přínosný?