U běžných platebních karet se transakční poplatek pohybuje ve výši kolem jednoho procenta, pro obchodníka platba s Mallpay bude ale v naprosté většině případů výhodnější než platba kartou. Srovnatelná zároveň bude s poplatky u většiny platebních bran.
„Stáváme se tak na transakčních poplatcích v 90 % nejvýhodnější platební metodou v online. K tomu patří i nulové náklady na zřízení i provoz naší odložené platby,“ seznamuje se službou Jan Bruder, obchodní ředitel Mallpay.
Česká republika se tak stává zajímavou anomálií. Zatímco v zahraničí BNPL služby neváhají nabízet transakční poplatek v rozmezí od 2 do 8 % na pokrytí svých rizik, zde budou díky Mallpay patřit BNPL platby k těm nejlevnějším. „V zahraničí neexistuje taková regulace trhu a BNPL služeb, vysokým transakčním poplatkem tedy pokrývají svá rizika,” vysvětluje Bruder. „To samozřejmě musíme dělat i my, ale vzhledem férově nastavenému skóringu si můžeme dovolit jít níže než karetní společnosti. A féroví chceme být i k obchodníkům.“
Mallpay se netají tím, že chce pro provozovatele e-shopů před letošními Vánocemi připravit mix výhod, který se neodmítá. A je připraven onboardovat desítky nových e-shopů každý týden. Kromě cenové politiky může konkurovat především jednoduchou integrací do většiny majoritních řešení, marketingovou podporou, zviditelněním e-shopu nebo loajální komunitou, která díky využívání odložené platby prokazatelně nakupuje častěji a více.
Odložená platba sice u nás stále ještě nemá tak důležité postavení, jako je tomu ve světě, situace se však rychle mění. Podle expertů na e-commerce by její využití v letošním roce mohlo stoupnout o více než třetinu, platit s ní bude na Vánoce poprvé možné zhruba v každém čtvrtém online obchodě.