Jaký typ činnosti tvoří největší část vaší práce? Které činnosti se nejvíce opakují?
Práce finančního ředitele zdaleka není jen o číslech, jak by se na první pohled mohlo zdát. Podobně jako velká většina manažerů, tak i já věnuji velkou většinu času komunikaci. Největší část mé práce tak tvoří účast na rozvoji nových aktivit v DIRECT Pojišťovně, diskuse a tvorba strategie společnosti a řešení z toho vyplývajících změn. Tyto a další otázky řešíme na pravidelných poradách vedení společnosti. Velmi často také jednám s kolegy z mateřské společnosti RSA, s nimiž hovoříme o vývoji finančních ukazatelů a implementaci nových interních opatření. Mezi mé každodenní aktivity patří také zadávání, studium a kontrola obchodních výsledků, analýz, reportů a účast na pravidelných jednáních napříč celou společností.
Co považujete za svůj největší úspěch v rámci své současné pozice?
Za dosavadní klíčový úspěch na pozici finančního ředitele považuji vybudování skvěle fungujícího týmu oddělení finance. Velmi si cením také zdařilé implementace tzv. business partneringu do naší společnosti. Díky němu není oddělení finance jen tím pasivním úsekem společnosti, který vyčkává, jak dopadnou výsledky, ale snaží se je aktivně ovlivňovat. Podílíme se tak na dosažení hospodářského výsledku včetně vylepšování finančních procesů, které nám dopomohou k efektivnějšímu řízení společnosti (profitabilita, ABC costing, dynamičnost reportů, automatické účtování produkce atd.).
S kým nejčastěji v rámci své práce komunikujete?
Největší porci komunikace věnuji právě finančnímu oddělení a to zejména finančnímu plánování, analýzám, controllingu a úseku nákupu a vnitřním službám. O něco menší část mého času zabírá komunikace napříč jednotlivými odděleními v DIRECT Pojišťovně a samozřejmě také pravidelná komunikace s mým protějškem na straně vlastníka RSA.
Co je pro výkon vaší pozice podle vás nejdůležitější?
Motivovaný, dynamický, spolehlivý tým a věřím, že takový tým v naší pojišťovně máme. Moje osobní motto zní: „Vím, že nic nevím“. Jedním z důvodů, proč ho považuji za své, je i skutečnost, že jsme velmi dynamická společnost, která se rychle rozvíjí. Každý den je pro nás v naší společnosti výzvou a příležitostí něco nového se naučit, vymyslet či změnit. Toto motto mě osobně pohání vpřed, což je pro mě v dnešním rychlém světě velmi důležité.
Přibližte prosím své pracovní priority na nejbližší období, co byste chtěli zlepšit?
Mé současné největší priority jsou zejména zatraktivnění a rozšíření nových distribučních kanálů naší firmy. Dále je to vylepšení a nastavení standardů pro moderní finanční řízení společnosti a projekt zefektivnění procesů s důrazem na péči o zákazníka. V neposlední řadě bych velmi rád pokračoval v rozvoji týmu spolupracovníků.
Ing. Roman Fink vystudoval VŠE v Praze. Působil ve společnosti Ernst&Young Audit&Advisory, kde měl na starosti hlavně klienty z finanční sféry. Od roku 2007 pracuje v DIRECT Pojišťovně: nejprve jako manažer finančního řízení, od r. 2010 je z něj finanční ředitel. Je členem ACCA (the Association of Chartered Certified Accountants).
Rozhovor vznikl za laskavé součinnosti České asociace pro finanční řízení a společnosti Wolters Kluwer ČR
Blíží se prestižní 15. Jubilejní Controllingové fórum, každoroční setkání finančních a ekonomických ředitelů, které se v režii Controller-Institutu koná 13. a 14. 6. v Roztokách u Prahy.
Foto: © Yang MingQi - Fotolia.com