V Praze se sešlo přes 500 odborníků na 13. ročníku Evropského týdne sdílených služeb a outsourcingu (European Shared Services and Outsourcing Week). Diskutovali mimo jiné nové výzvy sektoru servisních center, jako je především kvalifikace zaměstnanců. V České republice nastává podle slov účastníků akce zlaté období servisních center. „Rutinní transakční služby se postupně přesouvají do nových světových lokalit, jako jsou Bulharsko, východní Polsko, Indie nebo i Srí Lanka. Abychom u nás do budoucna servisní centra udrželi, budeme muset vsadit na sofistikovanější služby a tím pádem i na kvalifikovanější personál,“ uvedla Kateřina Benešová z Asociace profesních účetních ACCA, která byla partnerem akce.
Jak na měření talentu finančních funkcí v organizacích
Jeden ze šesti klíčových programů ACCA je postupná transformace finanční profese vzhledem k aktuálním požadavkům trhu. Součástí tohoto programu je i nástroj pro měření talentu finančních funkcí v organizacích. „Ukazuje se, že tyto nástroje jsou pro servisní centra s vizí naprosto nezbytné. S jejich pomocí jsou totiž centra schopna lépe odhadnout kapacitu a schopnosti svých finančních talentů,“ dodala Benešová.
Na konferenci se prokázalo, že servisní centra mohou úspěšně absorbovat náročnější činnosti pouze v případě, že se na to pečlivě připraví. To je otázkou technického a personálního vybavení. Nové trhy jako Čína se masivně připravují na stálý přísun center sdílených služeb a outsourcingu. Zkvalitnění jejich činností tedy nevyžadují jen přirozeně se měnící požadavky na finanční profesi, ale také konkurenční prostředí.