Kalanick se již předtím rozhodl, že ze společnosti na dobu neurčitou odejde, teď však odchází nadobro. Tento krok učinil na žádost představenstva, jak napsal ve středu list New York Times.
Společnost již dříve přišla o Kalanickovu pravou ruku, viceprezidenta pro obchod Emila Michaela, a to po několika jeho přešlapech včetně návrhu, aby společnost sledovala novináře, který si o ní zjišťoval informace.
Uber nedávno vyhodil i další klíčovou postavu, viceprezidenta pro technologie Anthonyho Levandowského, který ve firmě vedl oblast samořiditelných vozidel. Namočil se ale do žaloby, kterou proti Uberu vznesla dceřiná firma Alphabetu Waymo ve věci údajné krádeže obchodních tajemství, což je jen jeden z problémů, který musí řešit příští šéf Uberu.
Z Uberu bez šéfa mohou těžit dva typy firem.
Těmi prvními jsou konkurenční společnosti nabízející spolujízdu (alternativní taxislužbu). V tomto prostoru je hodně hráčů, například v Paříži se snaží svůj podíl na trhu urvat více než desítka konkurentů. Což je významné vzhledem k tomu, že právě v Paříži přišel Kalanick podle svých slov na myšlenku Uberu. V České republice pak k významné konkurenci patří tuzemská služba Liftago, mezinárodní Taxify nebo slovenský Hopin.
Dalšími společnostmi, které mohou těžit ze ztrát Uberu, jsou návrháři autonomních vozidel, kteří se mohou poprat o „volné“ mozky z řad technologů, kteří opustili právě Uber.
Uber má již nyní problémy s náborem vlastních zkušených technických pracovníků. Podle středečních dat aktuálně nabízí 124 pozic ve své skupině pokročilých technologií a dalších 310 technických pozic v dalších částech společnosti, včetně volných míst v oblasti strojového učení v laboratořích umělé inteligence.
Odchod Kalanicka a Michaela může společnosti pomoci změnit svou všeobecně kritizovanou korporátní kulturu.
Plány Uberu nahradit řidiče autonomními vozidly se odsouvá dál do budoucna, a tak se firma již nyní snaží řidičům zpříjemnit život. V úterý tak provozní ředitelka pro americký trh Rachel Holtová a šéf „řidičských zkušeností“ Aaron Schildkrout odeslali e-mail řidičům Uberu, v němž jim slíbili 180denní program změn, zahrnující zavedení spropitného, platby za čekání a zrušené cesty a bonusy za přepravu teenagerů.
Zdroj: CIO.com