Více než třetina podnikatelek se při jednání s investory setkává s předsudky

13. 1. 2020

Sdílet

 Autor: © pzAxe - Fotolia.com
Nová studie ukazuje, že 35 % podnikatelek se setkává s předsudky při snaze zajistit finance pro svůj projekt. V průměru získávají o 5 % méně kapitálu než muži.

Podle průzkumu HSBC Private Banking se více než třetina podnikatelek setkává s předsudky při snaze zajistit finance pro svůj projekt. Ty se projevují hlavně u otázek týkajících se jejich rodinných poměrů, důvěryhodnosti jako vedoucích pracovníků a prevence ztrát. Studie také odhalila velké rozdíly v míře předpojatosti mezi světovými trhy. Nejhůře na tom jsou Velká Británie a USA (54 % a 46 %) a nejlépe Čína (17 %).

 

Téměř dvě třetiny (61 %) podnikatelek navíc během prezentací narážejí v drtivé většině nebo pouze na mužské investory a méně než jedna z deseti představuje svůj projekt hlavně nebo pouze ženám.

 

Studie také ukázala, že se ženám nedaří zajistit tolik kapitálu jako mužům. V průměru dostanou od investorů o 5 % méně. Nejvyšší nerovnost panuje v USA (8 %), ve Francii (7 %) a Velké Británii (6 %).

 

Zpráva „She’s the business“ je součástí dlouhodobé snahy HSBC Private Banking pomoci ženám překonávat překážky spojené se získáváním financí pro jejich projekty. Studie se zúčastnilo více než 1200 podnikatelek z Evropy, Asie, Blízkého východu a Spojených států.

 

Další klíčová zjištění:

bitcoin_skoleni

 

  • Více než polovina podnikatelek (58 %) se obává předsudků. Jejich druhá největší obava plyne z přípravy podnikatelského plánu a dvě z pěti podnikatelek mají strach z nedostatku podpory.
  • Obavy z předsudků jsou největší v Singapuru (80 %) a ve Spojených státech (77 %).
  • Polovina žen po celém světě nezíská financování pro své projekty, nejhůře na tom jsou podnikatelky v Hongkongu (68 %) a Singapuru (59 %). Naopak téměř dvě třetiny žen uspějí v USA (65 %) a ve Francii (62 %).
  • Podnikatelky se domnívají, že předpojatosti lze zabránit pomocí opatření na straně investorů, např. pravidelnými revizemi investorských rozhodnutí (73 %) nebo investorskými panely, kde budou zastoupeni muži i ženy (46 %).
  • Podnikatelky by byly rády za jasnější zadání jednotlivých investičních kritérií, která mají být v prezentacích zahrnuta, a transparentnější jednání.

Zdroj: HBSC