Vinou zbytečné administrativy v oblasti finančního řízení přicházejí střední podniky až o 7 miliard ročně

16. 8. 2024

Sdílet

Controliing Autor: Depositphotos
Controliing
Finanční plánování a reportování je pro střední podniky často náročné a časově nákladné. Mezi nejčastější problémy finančních oddělení patří manuální zadávání dat například do Excelu, neaktuálnost dat a často bohužel i jejich nespolehlivost. Středně velké podniky (50–250 zaměstnanců), kterých je v ČR přes 11 tisíc, tak přicházejí minimálně o vyšší statisíce korun ročně vinou zbytečné administrativy, to v součtu činí bezmála 7 miliard korun.

„V oblasti finančního řízení každá firma potřebuje aktuální data, která jsou ihned po ruce a ředitel firmy se na ně může spolehnout a rozhodovat dle nich o budoucím směřování firmy. Často se nám stává, že střední podniky naopak data zpracovávají do Excelu jen v určitých milnících a vyblokují tím běžnou práci celého finančního oddělení i na několik dnů. Řešením je digitalizace a napojení finančních dat do jednoho funkčního prostředí, ve kterém lze zvládnout jakýkoliv reporting či forecasting během pár kliknutí,“ říká Michal Belan, CEO společnosti Symfio, která na trh dodává aplikaci pro finanční řízení.

Tak například implementací zmíněného řešení Symfio může středním podnikům přinést významné úspory, zejména díky okamžitému snížení nákladů až na jednoho zaměstnance ve svém back office týmu. Navíc aplikace umožňuje ušetřit více než 200 000 Kč oproti implementaci vlastního řešení. Vedení společností pak oceňují, že jim to pomáhá zrychlit strategická rozhodnutí podniků až o tři měsíce.

Aplikace Symfio se snadno integruje s jakýmkoli účetním softwarem prostřednictvím API nebo dat uchovaných na SQL serveru. Díky konektoru pro Excel je možné propojit nejenom jakákoli účetní data, ale také plány. Umožňuje také vytváření detailních reportů, které poskytují přehled o finančních výkonech společnosti, a to jak v obecných přehledech, tak v detailních výkazech.

ICTS24

„Díky Symfio se mohou střední podniky soustředit na růst a strategický rozvoj, místo aby se zabývaly repetitivními administrativními úkony, které firmám nepřinášejí žádnou přidanou hodnotu, jen vytěžují back office či finanční tým,“ dodává Belan.

Častým požadavkem firem je i sdílení finančních reportů napříč společností, čímž odpadá potřeba zasílání Excelů a citlivých dat emailem. Reporty lze snadno natavit tak, aby se každému kolegovi zobrazila pouze ta data, která potřebuje vidět. Aplikace nabízí také vysokou úroveň zabezpečení díky technologii Azure, což zajišťuje, že všechna data jsou chráněná a v bezpečí.