VoIP telefonie je bez diskuse jedním z trendů současného telekomunikačního světa. Stále více společností a státních institucí využívá tuto technologii jako efektivní nástroj ke snižování firemních nákladů. Nejvýnamnější přínos je ušetření nákladů za volání, kdy po přechodu na IP telefonii klesnou poplatky za volání až o 60 % (záleží na četnosti volání, respektive počtu provolaných minut). Další podstatnou výhodou je možnost propojení s firemními systémy.
Propojení telefonování přes internet (VoIP – Voice over Internet Protocol) s podnikovým informačním systémem přináší nové možnosti v komunikaci se zákazníky. Vedle úspor za hlasové služby umožní pracovníkům, kteří telefonicky komunikují se zákazníky, využívat výhody interaktivního přístupu k informacím, ušetřit tím čas, a zefektivnit tak svou práci. V praxi vše například funguje tak, že po vytočení telefonního čísla klienta z informačního systému se automaticky zobrazí detaily o volajícím, o jeho firmě a jiné důležité informace potřebné pro komunikaci s klientem (řešené zakázky, pohledávky, závazky, faktury po splatnosti apod.).
Ušteřený čas pro... obchodní aktivity
Další možnost je otevření formuláře při přijetí hovoru nebo volání pro zaznamenání rozhovoru/události do CRM. Kromě toho lze telefonát nahrát, a tak ho snadno a nezkresleně předáte k vyřízení specialistovi dané problematiky.
Úspora propojení VoIP řešení s firemním informačním systémem je problematicky vyčíslitelná, ale v celkovém pohledu nezanedbatelná. Jde zejména o úsporu časovou, ze které vychází následná úspora finanční. Práce se systémem je daleko komfortnější. Pracovníci, kteří takto efektivně telefonicky komunikují se zákazníky, pak daleko lépe využijí čas na jiné obchodní aktivity.
V pondělí 6. 12. 2010 budeme publikovat modelový příklad IP řešení.
Kontakt: JOYCE ČR, s.r.o., Venhudova 6, 614 00 Brno, tel.: 539 088 010, email: joyce@joyce.cz
Zájemcům budou poskytnuty rady a sděleny možnosti VoIP telefonie v jejich firmě včetně nezávazného návrhu optimální řešení.
P. R.