Úvodní text článku o internetové telefonii lze nalézt zde.
IP telefonie – modelový příklad IP řešení
Výchozí stav
* Obchodní společnost o cca 100 zaměstnancích.
* Volání v centrále firmy se řeší pomocí 6 ISDN linek zavedených do starší ústředny ISDN, za kterou jsou zapojeny běžné analogové telefony a analogové faxy.
* Firma má pobočku s analogovou ústřednou, do které jsou připojeny analogové telefony a fax.
* Komunikace mezi centrálou firmy a pobočkou probíhá přes klasickou státní linku.
* Telefonní infrastruktura byla nepřehledná a pro administrátory složitá na správu.
Požadavky zákazníka
• Zjednodušení celého komunikačního systému.
• Snížení nákladů za volání.
• Levnější komunikace mezi centrálou společnosti a pobočkou.
• Propojení s firemním informačním systémem.
• V případě potřeby možnost rozšiřitelnosti systému.
Navržené VoIP řešení na míru
• Základním pilířem je IP systém WELL TS300.
• Analogové telefony zaměstnanců byly nahrazeny IP telefony WELL SIP-T22P, případně se dají některé analogové telefony ponechat a předřadit před ně VoIP brány WELL.
• Stávající analogové faxy byly připojeny pomocí IP brán WELL ATA172.
• Kvůli větším nárokům na funkcionalitu byly pro vedení firmy vybrány IP videotelefon s velkým dotykovým displejem WELL VP-2009P.
• U vchodu do centrály firmy byl vyměněn klasický zvonek za IP vrátníka s možností snímání videa a doplněna IP kamera pro hlídání objektu.
Přínosy podle požadavků zákazníka a další možnosti tohoto řešení
• Ke snížení nákladů na volání došlo díky zrušením poplatků za pevnou linku a výhodnějším cenám hovorného přes VoIP operátora.
• Komunikace mezi centrálou a pobočkou firmy je nyní v rámci jedné sítě zdarma.
• WELL TS300 jsme propojili s firemním systémem společnosti, což významným způsobem zkvalitní a usnadní komunikaci se zákazníkem díky zobrazení historie vzájemné komunikace (řešené zakázky, pohledávky, závazky, faktury po splatnosti).
• Rozšiřitelnost systému je neomezena. Systém lze přizpůsobovat růstu společnosti i zvýšení počtu externích poboček.
• IP vrátník propojený s ústřednou umožní příchozí návštěvě na klávesnici u vchodu vytočit číslo konkrétní požadované osoby, které zazvoní telefon přímo na stole.
• Díky IP kameře lze jednoduše hlídat objekty přes webové rozhraní na jakémkoliv počítači.
Finanční podmínky
Cena tohoto řešení se pohybuje v rozmezí 90 000 Kč a víc v závislosti na konkrétních požadavcích zákazníka. Vynaložená investice se vrátí za cca 10 až 14 měsíců.
Kontakt: JOYCE ČR, s.r.o., Venhudova 6, 614 00 Brno, tel.: 539 088 010, email: joyce@joyce.cz
P. R.