Nejnovější zprávy bohužel potvrzují naše obavy z narušení dodavatelského řetězce. Řada výrobců dováží určitou část dílů právě z Japonska. Závislost na některých komponentech od japonských dodavatelů problematizuje výrobu celého odvětví. Konkrétně především společnosti Hitachi Automotive Systems, která se celosvětově podílí na výrobě jedné ze součástek ze 60 procent.
Obecně se nedostatek některých součástí může v horizontu několika měsíců projevit především na prodejích japonských značek. Jejich evropské závody jsou totiž na dodávkách dílů z Japonska závislé více než evropské značky. Vznikající nedostatek některých komponent však situaci ztěžuje i jiným výrobcům, což platí například o odběratelích Hitachi Automotive Systems.
Po určitou dobu dokážou závody vyrábět z dílů, které již mají ve skladech nebo na cestě. Prodleva způsobená přepravou dílů je v podobných extrémních situacích výhodou – dává výrobcům čas hledat alternativní řešení.
Komentář reaguje na dnes zveřejněnou zprávu ČTK „Výroba aut by kvůli zemětřesení mohla klesnout až o 30 procent“