Zkraje tohoto týdne odevzdali čeští startupisti a investoři otevřený dopis premiéru Fialovi, ve kterém žádají o úpravu systému zaměstnaneckých akcií. Čelní představitelé české startupové komunity vyjadřují jednotný postoj k aktuální legislativě týkající se programů zaměstnaneckých akcií, popis jejích hlavních nedostatků, a návrh parametrů, jak tyto nedostatky odstranit. Celkem se pod dopis, který incioval Jan Čurn ze startupu Apify a Vít Horký z neziskové organizace Czech Founders (na obrázku) sdružující české startupisty, podepsalo 146 startupistů a investorů. Mezi signatáři dopisu jsou i nejvýraznější jména české startupové scény. Dle autorů dopisu generují firmy těchto zakladatelů obrat 89,9 miliard korun ročně. Celé znění dopisu včetně seznamu podepsaných zakladatelů naleznete zde.
„Dle dubnového Indikátoru důvěry sestavovaném ČSÚ dlošlo k meziměsíčnímu zvýšení o 2,8 na 97,0 bodů. Důvěra podnikatelů vzrostla o 2,6 bodu na 95,6. Ve srovnání s dubnem 2023 je ale podnikatelský indikátor důvěry na nižší úrovni. Firmy stále limituje nedostatečná poptávka, když v průmyslu ji považuje za hlavní bariéru růstu téměř 42 % firem – nejvíce od druhého čtvrtletí 2020. K problémům v dodavatelských řetězcích se přidaly potíže s lodní dopravou v Rudém moři. Pro české firmy je problém i chřadnoucí německé hospodářství, s nímž je řada z nich provázaná,“ upozorňuje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „Lepší nálada je mezi spotřebiteli, zde se důvěra v dubnu zvýšila již počtvrté v řadě. Indikátor důvěry vzrostl o 3,9 bodu na hodnotu 103,8. V meziročním srovnání je důvěra spotřebitelů vyšší, podíl respondentů očekávajících zhoršení ekonomické situace u nás se snižuje už čtyři měsíce po sobě. Klesají obavy z růstu nezaměstnanosti. Obavy z růstu cen jsou nejnižší od prosince 2009. Růst domácí poptávky, který jde ruku v ruce s růstem důvěry spotřebitelů, je jedním z faktorů nastartování české ekonomiky letos a spotřeba domácností roste, jak potvrdily únorové tržby v maloobchodě, kdy už potřetí po sobě meziročně rostly, když se zvýšily o 1,6 %. V únoru rostly i tržby za potraviny, meziročně o 1,1 %, jež až do ledna dvacet měsíců klesaly. To svědčí o mírném restartu spotřebitelské poptávky. I díky ní by mohly vyjít letošní odhady růstu HDP. MF předpokládá, že poroste o 1,4 % a ČNB odhaduje 0,6 %.“
Společnost Garbe, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě, posiluje. Do firmy přichází Tomáš Hanuš na pozici Property Managera pro Českou republiku, který přináší 25 let zkušeností z oblasti technického provozu a správy nemovitostí v České republice i na Slovensku. Tomáš během své kariéry získal komplexní zkušenosti ve správě komerčních nemovitostí, hlavně kancelářských budov třídy A a logistických areálů, ale i ve správě památkově chráněných historických objektů. Byl zodpovědný za management stavebních projektů a rekonstrukcí včetně kontroly rozpočtových výdajů OPEX a CAPEX s cílem zhodnotit nemovitostní portfolio. Do Garbe přichází ze společnosti Savills, kde působil v oddělení property managementu téměř osm let. Vystudoval elektrotechnický obor a neustále si rozšiřuje vzdělání v oblasti facility a property managementu.
Česká společnost ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku, rozšířila svůj tým. Novým Delivery Directorem se stal Radim Klabal, jehož úkolem je zajistit kvalitu i efektivitu realizovaných projektů po technické i ekonomické stránce a řídit vývojové aktivity v rámci produktového portfolia. ComSource tak pokračuje v plánovaném rozvoji poskytování svých IT služeb i v hledání nových příležitostí ve strategickém směřování firmy. Radim Klabal působí v IT přes 20 let. Do ComSource přichází ze společnosti GC System, kde pracoval na pozici technického ředitele pro rozvoj a implementaci inovativních technologií v oblastech bezpečnosti, analýzy a vizualizace dat, umělé inteligence a vývoje aplikací. V ComSource se Radim Klabal podílí na strategickém rozvoji a modelech poskytování služeb zákazníkům, pomáhá vytvářet a optimalizovat procesy, které z hlediska technologie a efektivity vedou ke zlepšení kvality dodávaných produktů. V rámci rozvoje poskytovaných řešení zaštiťuje se svým týmem také modernizaci a hledání nových technologií pro efektivnější fungování realizovaných řešení.
Do čela marketingového oddělení českého zastoupení mezinárodní poradenské společnosti EY nastoupila od dubna 2024 Monika Spálavská. Ve své nové roli bude mít na starosti veškeré marketingové aktivity a business development společnosti v České republice. Monika se pohybuje v marketingu 25 let. Během své kariéry působila v řadě nadnárodních společností v oborech telekomunikace, finance, retail a zdravotnictví, kde vedla tuzemské i zahraniční marketingové týmy. Své znalosti a zkušenosti z řízení B2B i B2C marketingu produktů a služeb využila také jako lektorka marketingu na Univerzitě Palackého v Olomouci a pražského ČVUT.