Čísla mluví jasně a ta která se týkají servitizace ještě jasněji. Podle Annual Manufacturing Report 2017, který publikovala společnost Hennik Research, až 48% společností plánuje investovat v příštím roce do servitizace více než vloni. Celkem 83 % pak považuje za hlavní výhodu servitizace následné zvýšení prodejů.
Bezmála polovina podniků se servitizací začíná
Další čísla mluví o tom, že celých 44 % podniků je teprve na začátku procesu implementace nového obchodního modelu soustředícího se na poskytování přidaných služeb. Bezmála 40% z nich uvádí, že je to způsobeno nedostatečným porozuměním problematice. Na nové podmínky reagují vývojáři podnikových softwarů a aplikací, které pomáhají společnostem zpracovávat data. Snadno a rychle.
„Podniky mají díky moderním softwarovým řešením k dispozici data nejen z výroby, ale i o svých zákaznících. Mohou na základě analýzy těchto dat adekvátně reagovat a přizpůsobovat vývoji obchodní plán společnosti,“ vysvětluje ředitel společnosti IFS Czech s.r.o. Jozef Kováčik. Práce s daty je důležitá, nejen protože umožňuje naplnit potřeby zákazníků, ale díky prediktivním analýzám je dokáží podniky do jisté míry také předvídat.
Jak vypadá servitizace v praxi?
Servitizace může vypadat různě. Firma Philips například nabízí jako službu osvětlení. LED svítidla poskytla letišti v Amsterdamu. Tuto službu nabízí ale také městům nebo velkým korporátním společnostem, které tak snižují své náklady. Neprodává pouze produkt, ale kompletní řešení, díky kterému letiště Amsterdam-Schiphol snížilo spotřebu elektrické energie o celých 50 %.
Jaké služby čekáte od společnosti Xerox?
I společnost Xerox se rozhodla poskytovat ke svým produktům službu. „Americká globální korporace se výrazně odklonila od obchodního modelu zaměřeného na produkty k modelu zaměřenému na služby už před několika lety. Soustředí se na podnikový outsourcing, tisk dokumentů, digitální tisk a softwarová řešení,“ popisuje Jozef Kováčik ředitel společnosti IFS Czech s.r.o. Jejími spokojenými zákazníky jsou například agentura Reuters, která snížila své náklady až o 19 %.
Jakou roli hraje podnikový software?
Společnost Beijer Electronics má zkušenosti v oblasti průmyslové automatizace a datové komunikace. I švédský výrobce hardwaru pro elektroniku se rozhodl dát se cestou servitizace a tak nabízí k hardwaru také software, který ho pomáhá ovládat a řídit. „Beijer Electronics využívá softwarová řešení IFS k řízení vztahů se zákazníky již od roku 2010. Díky funkcím integrovaného CRM má společnost přehled o tom, které produkty zákazníci používají a jaký je jejich současný stav,“ popisuje Kováčik. Zpracované informace tak v podstatě vedou k odhalení obchodních příležitostí, ale poskytují i možnost přizpůsobit nabídku na míru různým zákazníkům.
Společnost IFS™ je celosvětově uznávaným lídrem v oblasti vývoje a dodávání podnikového informačního systému pro ERP (Enterprise Resource Planning/Plánování podnikových zdrojů), EAM (Enteprise Asset Management/Správu provozních prostředků) a ESM (Enterprise Service Management/Řízení podnikových služeb).
IFS Aplikace přináší veškerou funkcionalitu, kterou firmy očekávají od špičkového ERP systému a navíc vestavěnou funkcionalitu pro řízení dalších kritických částí podnikání. Tímto způsobem lze snížit náklady na správu majetku během jeho celého životního cyklu i na správu potřebných informací. Funkčnost systému IFS Aplikace pomůže optimalizovat jak kancelářské, tak terénní zdroje, a zajistit tak efektivnější provoz. Díky dokonale propojenému systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) a podpoře kritických podnikových procesů, jako je správa financí, HR nebo Business Intelligence, získá firma zákaznický pohled na každodenní podnikové činnosti. V kombinaci s našimi hlubokými znalostmi o trhu tak IFS Aplikace přinášejí kompletní řešení pro všechny potřeby podnikání.