Inovace je základ
Tradiční pojišťovny stále spoléhají na své zavedené systémy a konzervativnost klientů. Jejich mnohdy zkostnatělý administrativní aparát dal ale vzniknout celému novému odvětví – internetovým srovnávačům pojištění. Ty se rychleji přizpůsobují požadavkům klientů: Své služby nabízejí kompletně online i s poradenstvím, využívají nové technologie, například chatboty. Mnoho úkonů, které předcházejí sjednání je možné zcela zautomatizovat, celý proces tak značně urychlit a významně přitom snížit potřebu prostředníků.
Doplňky jako samozřejmost
To, co dnešní uživatel potřebuje, je komplexní přehled, který mu pomůže nezávisle si vybrat ideální produkt pro své potřeby. Mnohé pojišťovny přitom na svých stránkách stále nedisponují základními doplňky, jako je například kalkulačka havarijního pojištění nebo jiných finančních produktů. internetové srovnávače tak zaplnily tuto díru na trhu a kromě porovnání pojištění aut, cestovního pojištění a mnoha dalších nabízejí také souhrnné informace z této oblasti dostupné online. Současný klient je náročnější a kritičtější, firmy si z tohoto důvodu už zdaleka nevystačí s maximálním minimem, naopak, pokud si chtějí své zákazníky udržet, musejí jim jít vstříc a nabídnout jim doplňky, které zajistí, že bude jejich výběr jednodušší a pohodlnější.
Digitalizace a koordinace
Krokem, který by vývoj posunul pozitivně dopředu, je spolupráce. Ač se možná jedná o očividný postup, mnoho pojišťoven se brání spolupráci s inovativními platformami z konkurenčních důvodů. Už teď je ale patrný neustále se zvyšující podíl srovnávačů. Pro pojišťovny je tak dalším logickým postupem digitalizace služeb a jejich koordinace s těmito službami a podobnými poskytovateli.
Tip na závěr: Pokud v oblasti pojišťovnictví pořád trochu plavete, objasněte si pár základních pojmů v tomto článku.