Hlavní navigace

Technostres je zabijákem produktivity, lék spočívá v kultuře (3)

28. 2. 2018

Sdílet

Je třeba věnovat pozornost technologickému neduhu dnešní doby. Zaměstnanci jsou kvůli němu nešťastní – a neproduktivní.

Předchozí díl

Na konci pracovního dne jsou zaměstnanci vyčerpaní a mají pocit, že celý den tvrdě pracovali. Velká část této únavy je však způsobena neustálým mentálním blouděním od jednoho komunikačního média k druhému, a úzkost a stres jsou způsobeny nepřetržitou komunikací.

Čas strávený digitální sociální interakcí se každý rok zvyšuje, zatímco čas strávený produktivně klesá. A zatímco se CIO a IT manažeři zaměřují na zvýšení produktivity pomocí nových technologií, spočívá v kultuře.

Průzkum Microsoftu

Nedávno publikovaný průzkum, který mezi 20 tisíci evropskými pracovníky realizoval Microsoft, zjistil, že technologie způsobují stres, což snižuje spokojenost s prací, oddanost organizaci a produktivitu.

Studie konkrétně zjistila, že neustávající e-maily, textové zprávy a příspěvky na sociálních médiích rozptylují a rozrušují.

Microsoft velmi dobře poznamenává, že IT lídři bez váhání akceptují konkurencí vyvolanou potřebu digitální disrupce, jakož i potřebu dělat ji správně. Zároveň ale zdůrazňuje, že „dělat to správně“ znamená nejen implementovat nové způsoby práce, ale také zaměstnancům pomáhat zvládat stres způsobený digitální disrupcí.

V minulosti se zaměstnanci byli schopni v práci soustředit na práci a mimo práci na svůj soukromý život. V dnešní době udržují komunikační a sociální aplikace neutuchající proud pracovních a osobních zpráv přicházejících 24 hodin denně, což si vybírá svou daň.

Notifikace na smartphonech vyrušují, a ty červené kruhy s čísly zobrazujícími zprávy čekající na vyřízení lidi vtahují do aplikací, aby si je přečetli.

Jen malý podíl respondentů průzkumu Microsoftu – pouze 11,4% - uvedl, že se cítí vysoce produktivní.

Technologie – a způsob, jakým je implementována – nemá zamýšlené důsledky. Způsobuje technostres a produktivitu spíše snižuje, než by ji měla zvyšovat.

Pokračování

Byl pro vás článek přínosný?