Služby otevřeného bankovnictví jsou užitečné pro klienty, co mají více účtů v různých bankách a nevyhovuje jim se neustále přihlašovat z odlišných internetových bankovnictví. Účty se připojí do jednoho internetového bankovnictví a ovládají se z něj. Další výhodnou službou je snadná evidence příjmů a výdajů v případě připojení do aplikace osobního finančního manažera.
„Spuštění otevřeného bankovnictví a multibankingu představuje další zvýšení komfortu nejen pro naše klienty, ale i zákazníky jiných bank. Služby ČSOB se nyní neomezují jen na klasické bankovní operace a poradenství. Jsme rovněž technologická firma, která proniká i do oblasti e-commerce, nabízí služby chytré domácnosti a neustále rozvíjí bezkontaktní placení ve veřejné dopravě. I proto vítáme tuto dlouho očekávanou změnu,“ říká generální ředitel ČSOB John Hollows.
O využívání přístupu k účtu v ČSOB a Poštovní spořitelně z aplikace jiné banky nebo multibankingu rozhoduje vždy klient. Pro potvrzení plateb budou klienti využívat autorizační nástroje banky, kde mají vedený účet. K autorizaci přístupu na účty ČSOB bude sloužit ČSOB Identita a k potvrzení je určena mobilní aplikace Smart klíč.
„Všechny potřebné kroky může klient provést snadno a sám ve svém internetovém bankovnictví. Dlouhé měsíce jsme v bance pracovali na tom, aby tento nový model splňoval nejpřísnější bezpečností standardy. Ochrana vkladů našich klientů je naší naprostou prioritou a jdeme v ní ještě za hranice požadovaných legislativních norem,“ uvedl Jan Blažek, programový manažer ČSOB.
Otevřené bankovnictví umožnila evropská směrnice známá pod zkratkou PSD2 (Payment Services Directive 2). Spravovat svůj účet prostřednictvím internetu je možné i přes aplikace tzv. třetích stran, které ale musí získat oprávnění k poskytování těchto služeb od České národní banky. Všechny potřebné informace klienti naleznou na webu v části Otevřené bankovnictví ČSOB.