Digitální trendy mohou do roku 2020 ohrozit až třetinu zisku bank

20. 2. 2015

Sdílet

 Autor: © mostafa fawzy - Fotolia.com
Pokud se tradiční finanční ústavy změní na „každodenní digitální banky“, budou mít až o 250% větší interakci se svými zákazníky, uvádí studie Accenture.

Dnešní banky mají příležitost stát se středem životního stylu a způsobu. Jinak zůstanou u svého tradičního modelu fungování a budou zajišťovat výhradně financování a převody peněžních prostředků. Tím ale zůstanou na periferii.

 

O tom, jak velkou revolucí v bankovnictví je digitalizace a jak mění zákaznický ekosystém, pojednává také studie poradenské společnosti Accenture s názem „Každodenní banka“. Podle ní mohou mít banky své pevné místo v našem online světě. Musí si ho však rychle vydobýt. Inovátoři jako Google Wallet, Alipay, Square v USA nebo iZettle v Evropě to již pochopili a začali se přesouvat směrem k finančním aktivitám. Představují tak novou a silnou konkurenci. „Podle naší studie bude do roku 2020 více než 30 % všech bankovních výnosů ohrožených právě díky novým hráčům v tomto segmentu,“ upozorňuje David Švejda, expert na digitální technologie v bankovním sektoru ze společnosti Accenture ČR.

 

Google, Facebook, Apple nebo Amazon - těmto velkým internetovým gigantům se podařilo vytvořit u svých spotřebitelů revoluci v nákupním chování. Až 80 % všech zákazníků totiž preferuje online ratingy produktů před osobní radou zaměstnanců obchodu. 64 % zákazníků je ochotno kvůli nižší ceně přijet pro produkt osobně a 50 % spotřebitelů považuje nakupování za zkušenost spojenou s příjemným zážitkem.

 

Co je to „každodenní banka“

 

„Každodenní banka je založena na non-stop kompletním zákaznickém servisu. Za pomoci digitálních nástrojů je taková banka schopna vytvořit komplexní obchodní model a otevířít si tak přístup k novým obchodním zdrojům, novým zákazníkům a novým ziskům. Taková banka funguje jako ekosystém, do kterého zahrnuje své partnery a vytváří tak zároveň i digitální propojení svých zákazníků,“ říká David Švejda. Každodenní banka je také proaktivní na sociálních sítích i v osobním kontaktu. Ví totiž, že digitální technologie pomáhají zlepšovat reputaci a důvěryhodnost banky u svých zákazníků a veřejnosti.
Každodenní digitální banka sdružuje ve svém ekosystému pro svého klienta obchodníky ze segmentu zboží a služeb jako je domácnost, zdraví, cestování, komunikace, volný čas nebo doprava. Je špičkou ve svém segmentu s automatizovanými front i backoffice procesy, které jsou optimalizované rychlostí, efektivitou a škálovatelností.

 

bitcoin školení listopad 24

Funkční „každodenní banka“ dokáže:

 

  • Snížit svou backoffice práci až o 80%
  • Zredukovat své portfolio aplikací až o 70%
  • Zkrátit dobu uvedení produktu na trh o 40 až 50%
  • Zvýšit svůj provozní zisk o 25 až 35%