Hlavní navigace

Krátce

22. 10. 
Mews posiluje svůj tým o Steva Cakebreada

Mews, cloudová SaaS a fintech platforma pro hotelnictví, oznámila jmenování Steva Cakebreada do představenstva společnosti. Cakebread, který vedl finanční týmy společností Salesforce, Pandora a Yext na burzu, přináší bohaté zkušenosti z kapitálových trhů a technologického sektoru. Je také autorem knihy The IPO Playbook: Pohled zasvěcence na vstup firmy na burzu a jak to správně udělat a působil v představenstvech společností Bill.com a SolarWinds. Aktuálně působí ve správní radě společnosti Bill.com, která vstoupila na burzu v prosinci 2019. Dříve byl členem správních rad společností SolarWinds a eHealth. V minulosti pracoval jako finanční ředitel společnosti Autodesk, viceprezident pro finance ve společnosti Silicon Graphics (nyní SGI) a ředitel financí ve společnosti Hewlett-Packard.

21. 10. 
Čeští zaměstnanci oceňují svoje šéfy: umí vést a mají budoucnost

Jedničku za schopnost vést dává svému šéfovi pětina pracujících, podle třetiny lidí si vedoucí zaslouží dvojku. Ukázal to průzkum personální společnosti Předvýběr.CZ. „Propadnout“ svého šéfa nechalo jen šest procent účastníků, devět procent je hodnotilo čtyřkou a tři desetiny lidí známkovali trojkou. Personálka už pár let zjišťuje, jaké faktory mají vliv na spokojenost lidí. Zajímavost práce jako nejdůležitější uvádí 31 % lidí, dobrou výplatu 29 %. Desetina lidí míní, že na spokojenost má vliv i dobrý šéf, jako nejdůležitější uvedli odbornost, zkušenosti a schopnost být oporou týmu. Na 23 % respondentů míní, že za deset let budou zapotřebí víc než nyní. Dvanáct procent si myslí, že lídři budou méně potřební nebo zcela zbyteční ‒ to proto, že se hierarchická struktura ve firmách stane flexibilnější (38 % z těch, jež předpokládají menší význam šéfů), nebo proto, že vedení nahradí umělá inteligence (35 %). Klíčovou schopností budoucích šéfů bude dobrá komunikace a schopnost rozumět lidem (po dvaceti procentech), neustálé vzdělávání (16 %), správné využívání technologií (14 %) a orientace v nových trendech (13 %).

18. 10. 
Kdy přezout na zimní pneumatiky, pozor v Německu!

Blíží se termín přezutí pneumatik na zimní období. V České republice platí zákonná povinnost používat zimní pneumatiky od 1. listopadu do 31. března, pokud se na silnici nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo lze takové podmínky vzhledem k počasí a povětrnostní situaci očekávat. K přezutí by mělo dojít nejpozději pokud teplota klesá pod 7 °C. V české legislativě platí označení zimních pneumatik M+S (z anglického Mud + Snow), nebo alternativou (M.S, M/S, M&S, nebo MS). V EU byl ale nově zaveden „horský symbol“ („Alpine symbol“), tzv. 3PMSF (Three Peak Moutain Snow Flake) – tři horské vrcholy se sněhovou vločkou (na obrázku), který označuje pneumatiky k použití na sněhu. Výrobci už tento symbol na svých produktech aplikují spolu s označením M+S. Pokud jste pneumatiky kupovali před lety, můžete mít v Německu problém. Od 1. října je povinností mít už pneumatiky 3PMSF. Stanete-li se účastníky dopravní nehody v zimním období a nebudete mít přezuto, počítejte s postihem od pojišťovny, která může krátit výplatu náhrady škody z povinného ručení až o pětinu či plnění zamítnout, budou-li pneumatiky sjeté víc, než je minimální výška dezénu. U vozidel do 3,5 tuny jsou to 4 mm, nad 3,5 tuny pak 6 mm.

17. 10. 
Do TCF Capital Tomáše Čupra přichází nový finanční ředitel Antonín Pfleger

Antonín Pfleger se stal novým CFO investiční společnosti Tomáše Čupra, TCF Capital. Jeho cílem je do šesti let zesedminásobit kapitál společnosti. Antonín Pfleger vystudoval ČVUT v Praze a následně získal mezinárodní titul FCCA pro finance, ekonomii a účetnictví v Glasgow. Do TCF Capital přichází s dvacetiletou zkušeností s mezinárodními fondy, investicemi, M&A či finančním a operativním managementem. Z pozice CFO a člena představenstva v investiční společnosti APS Holding vedl dvanáct let tým stovky profesionálů v 17 evropských zemích a vydával dluhopisy společnosti na pražské burze. Skrze strategické partnerství v Londýně spravoval investiční fondy v České republice, Polsku, Lucembursku či na Kypru.

16. 10. 
Michal Dvorský jmenován CEO společnosti Digitask

Společnost Digitask, jež se zaměřuje na zavádění a využívání umělé inteligence v byznysu, oznámila nástup nového CEO. Této pozice se ujal Michal Dvorský, který přináší bohaté zkušenosti získané během více než 24 let působení v telekomunikačním gigantu T-Mobile Czech Republic, kde zastával řadu vrcholných vedoucích funkcí. Ve své kariéře se soustředil na optimalizaci prodejních kanálů, vedení týmů a implementaci moderních technologií. Digitask plánuje pod Michalovým vedením rozšířit portfolio svých služeb a upevnit pozici na trhu v oblasti AI a digitalizace.

14. 10. 
Stručný komentář k vývoji spotřebitelských cen v září

Autorem komentáře je Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „Inflace se dle ČSÚ v září zvýšila. Oproti srpnu, kdy se držela na 2,2 %, se v září index spotřebitelských cen značící míru inflace zvýšil o 0,4 % na 2,6 %. Míra inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen za 12 měsíců proti průměru předchozích 12 měsíců v září činila 3,5 % (v srpnu 3,9 %). Nízká míra inflace v srpnu se promítla do maloobchodních tržeb, které si polepšily zvýšily se meziročně o 5,3 %. V meziměsíčním srovnání vývoj maloobchodních tržeb stagnoval. Největší vliv na meziroční růst cen měl vývoj cen v oddíle potravin a nealko nápojů. Ty ze srpnového poklesu o 1,8 % v září vyrostly o 0,6 %. Rostly ceny ovoce, (o 2,8 %), zeleniny o 3,1 %, polotučného trvanlivého mléka v srpnu o 20,3 %, a ceny másla dokonce vzrostly na 42,5 %. Zářijový vývoj spotřebitelských cen v oddíle doprava ovlivnily ceny pohonných hmot a olejů – meziročně poklesly o 11,2 %. Rostly ceny dovolených s komplexními službami o 4,0 %. Vylétly i ceny v oddíle bydlení; ceny nájemného z bytu o 6,4 %, vodného o 10,9 % i stočného o 13,4 %. Oproti srpnu spotřebitelské ceny klesly o 0,4 %. To je dáno nižšími cenami v oddíle rekreace a kultura a v oddíle doprava, kde klesly ceny pohonných hmot a olejů o 4,8 %. Průměrná cena benzinu Natural 95 byla v září nejnižší od října 2021, 35,83 Kč/l. V září klesly ceny dovolených s komplexními službami o 20,9 %. Meziměsíční růst zaznamenaly ceny v oddíle potraviny a nealko nápoje. Meziměsíčně rostly ceny másla o 16,0 %, polotučného trvanlivého mléka o 14,1 % či drůbežího masa o 4,1 %. V září se zvýšily ceny v oddíle vzdělávání kvůli začátku školního roku, poplatky v mateřských školách (28,4 %) i za výuku jazyků (5,2 %), školné na základních uměleckých školách (1,4 %), soukromých gymnáziích a středních soukromých školách (7,1 %) či poplatky ve školních družinách (39,6 %).“

11. 10. 
T-Mobile a O2 chrání proti podvodným hovorům díky ochrannému firewallu zdarma

T-Mobile vloni spustil ochranný firewall 2.1. proti podvodnému volání. Letos v létě implementovalo svoje řešení O2. Nově obě společnosti zavedly ochranou funkcionalitu, která pomáhá odhalit podvodná volání mezi oběma operátory. To znamená, když do sítě T-Mobile přichází hovor z O2 čísla anebo do sítě O2 přichází hovor z T-Mobile čísla. Rozhraní celého systému funguje online a obousměrně, a proto je možné zabezpečit mnohem větší část provozu. Vylepšený firewall 2.2. funguje na území celé České republiky a také na Slovensku v síti Slovak Telekom. Spoofing představuje sofistikovanou formu podvodu, kdy podvodník falšuje identitu třetí strany a působí často důvěryhodně. Uživatelům pak útočník s touto falešnou identitou volá a předstírá např. hovor z banky či jiné instituce. Ochranný firewall dokáže rozpoznat, jestli volající číslo není podvržené a může tento typ hovoru provést, a v případě, že se jedná o podvodný hovor, tak jej zablokuje.

10. 10. 
Devcity posiluje tým pro expanzi na českém trhu digitalizace

V Devcity pracuje přes 80 vývojářů a firma působí v Praze, v Brně a od nedávna má zastoupení i v Londýně. Mezi hlavní obchodní činnosti firmy patří dodávky celých expertních týmů do vývoje ke korporátním klientům, zakázkový vývoj softwarů a aplikací a také vývoj v oblasti umělé inteligence. Vzhledem k expanzi na českém i zahraničním trhu se tým Devcity od srpna rozšířil o oblast marketingu, který bude mít dva základní cíle – tvořit dlouhodobou komunikaci značky a digitální platformu komunikace s klienty. Strategie celého marketingu bude postavena na reálných potřebách stávajících a nových klientů. Oblast digitálního marketingu v pozici Chief marketing officer (CMO) nově vede Vilém Terich (na obrázku vpravo) a oblast strategie v pozici Chief strategy officer (CSO) povede Vojtěch Hlaváček.

9. 10. 
Jan Cidlinský byl jmenován regionálním ředitelem Wilo pro střední Evropu

Mezinárodní technologická společnost Wilo oznámila jmenování Jana Cidlinského do funkce regionálního ředitele pro střední Evropu. V této roli bude zodpovědný za řízení operací společnosti ve Švýcarsku, Rakousku a Maďarsku, čímž rozšíří své dosavadní působení v České republice a na Slovensku. Jan Cidlinský působí ve společnosti Wilo od roku 2017, kde vedl českou pobočku a přispěl k jejímu růstu, čímž ji etabloval jako klíčového hráče v oblasti čerpací techniky pro budovy, vodní hospodářství a průmyslové aplikace. Přináší s sebou bohaté zkušenosti z manažerských a strategických pozic, včetně působení ve společnosti Hilti.

8. 10. 
Business Lease má novou manažerku Account týmu

Na pozici Account Team Managerky společnosti Business Lease, specializované na operativní leasing a správu firemních vozových parků, nastoupila Pavla Hybešová. Ta ve firmě, která se nyní stará o 11 800 firemních aut, působí již téměř čtyři roky, naposledy na pozici seniorního obchodníka. Ve své nové roli se chce zaměřit mimo jiné na komunikaci v rámci týmu, napříč týmy a na řízení kvality. S obchodem i fleet managementem má Pavla Hybešová zkušenosti už ze svých minulých působišť. V Pentahotels působila jako obchodní manažerka a v Edenred ČR měla na starosti mimo jiné i flotilu 46 vozů. Obě tyto zkušenosti se jí v Business Lease velmi hodí. Umí si díky tomu také velmi dobře představit, co fleet manager od svého poskytovatele operativního leasingu očekává. Pavla Hybešová vystudovala Ekonomiku a management na Vysoké škole ekonomické v Praze.

7. 10. 
Data & AI divizi BiQ Group nově povede Ján Zajíc

Vystavět samostatnou Data & AI divizi ve společnosti BiQ Group a najít lék na genetické nemoci. To jsou cíle nového ředitele pro data a umělou inteligenci ve společnosti BiQ Group Jána Zajíce. Ten má dlouhodobé zkušenosti s analýzou dat, BI (Business Intelligence), umělou inteligencí a vytvářením nových obchodních příležitostí. Ve společnosti BiQ Group plánuje vybudovat tým expertů, který bude zákazníkům nabízet datová řešení, strojové učení a data science. Jeho ambicí je za přispění datových a AI technologií pomoct výzkumníkům nalézt genové terapie na nemoci, které byly doteď neléčitelné.

1. 10. 
Michal Dvorský novým CEO společnosti Digitask

Digitask, jedna ze vzdělávacích a konzultačních společností, zaměřující se na zavádění a využívání umělé inteligence v byznysu, oznamuje nástup nového CEO. Této klíčové pozice se ujímá Michal Dvorský, který přináší zkušenosti získané během více než 24 let působení v telekomunikačním gigantu T-Mobile Czech Republic, kde zastával řadu vrcholných vedoucích funkcí. Dvorský se ve své kariéře soustředil na optimalizaci prodejních kanálů, vedení rozsáhlých týmů a implementaci moderních technologií, což jej činí ideálním kandidátem pro vedení společnosti Digitask v době, kdy se stále více firem obrací na umělou inteligenci a automatizaci procesů. Michal Dvorský přebírá vedení po předchozím CEO Jiřím Jirmanovi. Zakladatel Filip Dřímalka se ve firmě i nadále aktivně podílí na strategickém rozvoji firmy a inovacích v oblasti digitální transformace.

26. 9. 
Společnosti AOC a MMD oznamují změnu v evropském vedení

Společnosti AOC a MMD oznámily změnu v nejvyšším vedení svých evropských operací. Thomase Schadeho (vlevo) ve funkci viceprezidenta pro Evropu nahradí Stefan Sommer. MMD, licenční partner značky Philips Monitors, a AOC jsou součástí společnosti TPV Technology Limited, jednoho z předních světových výrobců monitorů. Thomas Schade, který od roku 2009 zastával funkci viceprezidenta pro Evropu ve společnostech MMD B.V. a AOC B.V., odchází ze své funkce. Měl zásadní podíl na zavedení a rozšíření přítomnosti značek monitorů AOC i Philips v Evropě. Pod jeho vedením dosáhly společnosti AOC a MMD významného růstu na trhu a vedoucího postavení značek v Evropě. Od 1. září 2024 střídá Thomase na pozici viceprezidenta pro Evropu Stefan Sommer, který dlouhodobě působil jako ředitel marketingu a obchodního managementu EU ve společnosti TPV, a převezme tak vedení obchodní jednotky monitorů v Evropě pro obě značky.

25. 9. 
Home Portal získává významnou posilu, Tal Roma bude řídit expanzi na polský trh

Přední český portál zaměřený na rezidenční nemovitosti Home Portal přivítal ve svém týmu významnou posilu – z AFI Europe Czech Republic přichází Tal Roma. Ten se ujal role CEO nové polské pobočky a jeho primárním úkolem bude expanze na polský trh. Tal Roma posledních sedmnáct let pracoval jako ředitel a COO ve společnosti AFI Europe pro Rumunsko a Českou republiku. Disponuje zkušenostmi z oblasti byznysu a inovací, které získal během své kariéry v realitním sektoru, oblasti technologických start-upů a mezinárodního obchodu.

23. 9. 
Sportka po deseti letech zdvojnásobí počet milionářů s vyšší pravděpodobností výhry

Sportku čeká během podzimu poprvé od roku 2014 řada změn. Povedou ke zlepšení výherní zkušenosti i zvýšení počtu výherců. Za poslední dekádu vygenerovala přes 1900 milionářů a vyplatila jim 11 miliard korun. Nový systém nabídne vyšší výherní částky i pravděpodobnost výhry a garantuje i minimální výši Superjackpotu. Změny se dotknou také počtu sloupců a ceny. Platné budou od středečního losování Sportky 2. října 2024. Cena jednoho vsazeného sloupce se z 20 korun změní na 30 korun, týká se i ceny Šance. Mění se celkový počet sloupců na sázence, do slosování o Superjackpot stačí vsadit jen osm sloupců. Plná sázenka z 220 stoupne na 270 korun. K prvnímu slosování Sportky v nové podobě dojde 2. října 2024.

Archiv