Společnost Traficon posiluje svůj management. Novým výkonným ředitelem, jednatelem a minoritním spolumajitelem společnosti se stal Tomáš Hůlek, který v posledních měsících vede její transformaci. Jejím cílem je modernizace a digitalizace vnitřních procesů a nový přístup k vnímání zákazníka, což se promítlo i do inovativního pojetí designu prodejen. Tomáš Hůlek je zkušený manažer, který působil v řadě renomovaných mezinárodních společností, jako jsou Philip Morris, Mondelēz a Mars, kde zastával vedoucí pozice v oblastech obchodu, marketingu nebo strategického plánování.
Senát České republiky schválil novelu zákona o DPH, která nyní míří k podpisu prezidenta a k následnému vyhlášení ve Sbírce zákonů. Předpokládá se, že její účinnost nastane k 1. lednu 2025. Novela zahrnuje tyto zásadní oblasti: • povinnost vrácení odpočtu DPH při neuhrazení závazku do šesti měsíců od data splatnosti; • prodloužení lhůty pro opravu základu DPH až na sedm let; • zkrácení lhůty pro uplatnění nároku na odpočet DPH; • rozšíření situací vedoucích k opravě DPH u nedobytných pohledávek; • nový koncept osvobození při dodání nemovitosti a zcela jiná pravidla pro určení podstatné změny stavby; • nový přístup k vystavování daňových dokladů zákazníkem (self-billing). Zdroj: Deloitte
Vánoční sezóna je pro zákazníky i obchodníky. Zákazníci hledají ty správné dárky, obchodníci způsoby, jak jim tento proces usnadnit. Hyperpersonalizace, která využívá umělou inteligenci a analýzu dat, hraje v tomto směru stále větší roli, protože dokáže doporučit přesně to, co zákazník hledá. Dle průzkumů 71 % lidí očekává při nakupování personalizovaný zážitek, a když ho nedostanou, 76 % z nich odchází zklamaných. Nadměrné množství nabídek bez jasného smyslu však může zákazníky odradit, pokud nebudou relevantní a citlivě nastavené. Hyperpersonalizace přesahuje tradiční personalizaci, jako je třeba oslovení zákazníka jménem nebo doporučení produktů na základě nákupní historie. Jde o sofistikovaný proces, kdy umělá inteligence (AI) a strojové učení analyzují velká množství dat v reálném čase – od předchozích nákupů, přes chování na webu až po geografickou polohu. Tyto informace umožňují nabízet produkty, obsah nebo služby přesně odpovídající individuálním potřebám zákazníka. Tak Amazon používá AI, aby zákazníkům doporučil produkty na základě toho, co si již koupili, co hledali nebo si přidali do košíku. Netflix jde dál, když doporučuje filmy a seriály na základě historie sledování i na základě času, kdy uživatel vybraný obsah sleduje. „Tyto nástroje výrazně zvyšují šanci, že zákazník najde to, co skutečně hledá, nebo naopak objeví něco, co by jej ani nenapadlo,“ říká Jan Skovajsa, CEO digitální agentury myTimi.
Vedení české poradenské skupiny BDO se rozšiřuje o nového partnera, kterým se stal Petr Vondraš. Ten je certifikovaným daňovým poradcem, který se specializuje zejména na problematiku daně z přidané hodnoty (DPH), přičemž je také členem sekce DPH Komory daňových poradců. Petr Vondraš tak doplňuje dosavadní pětici nových partnerů, kteří byli letos do této vedoucí role jmenováni. Petr Vondraš má více než 20 let zkušeností v oblasti daňového a účetního poradenství se zaměřením na nepřímé daně, zejména daň z přidané hodnoty (DPH). Celou svou kariéru strávil ve společnostech, které jsou součástí dnešního BDO.
Dozorčí rada Komerční banky zvolila na další období Jana Juchelku členem představenstva KB. V souvislosti s uplynutím funkčního období ho dozorčí rada znovu zvolila s účinností od 5. srpna 2025. Jan Juchelka od roku 1995 působil ve Fondu národního majetku České republiky, v letech 2002 až 2005 byl předsedou výkonného výboru. V letech 1999 až 2006 byl členem dozorčí rady Komerční banky (KB). Do KB nastoupil v roce 2006 jako ředitel pražské Obchodní divize korporátního bankovnictví a následně v tomtéž roce na pozici člena představenstva zodpovědného za řízení úseků Top Corporations a Investičního bankovnictví. Od roku 2012 pracoval v centrále Société Générale v oblasti Korporátního a Investičního bankovnictví, kde působil na pozici Managing Director, Head of Coverage se zodpovědností za korporátní klientelu v regionu střední a východní Evropy, Středního východu a Afriky. Současně působil jako Senior Banker pro oblast střední a východní Evropy.
Vedení komunikace NN Životní pojišťovny a NN Penzijní společnosti se ujal Martin Žabka, který bude zodpovídat za interní a externí komunikaci, ale i za rozvoj aktivit v oblasti sociální odpovědnosti NN a firemní kultury. Martin Žabka má více než 20 let zkušeností v oblasti PR a interní komunikace, a to jak z korporátního, tak z agenturního prostředí. Působil ve společnostech jako Heureka Group, Novartis nebo O2 Czech Republic. V NN bude zodpovědný za všechny interní a externí komunikační aktivity – rozvoj vztahů s médii, realizaci efektivních PR kampaní, organizaci interních akcí pro zaměstnance a řízení CSR iniciativ s cílem podpořit komunitu i životní prostředí.
Společnost Thein Security, člen investiční skupiny Thein, s potěšením oznamuje nového člena na pozici Sales Director, Petra Zahálku. Tento krok je součástí strategického plánu rozvoje obchodních dovedností a posílení týmu. Petr Zahálka přináší do Thein Security více než osmnáct let zkušeností z oblasti obchodního a technického managementu. V nové roli má mít na starosti posílení schopností týmu a rozvoj obchodních a technických znalostí Key Account manažerů. Petr je absolventem Českého vysokého učení technického v Praze. Během své kariéry zastával různé obchodní a technické role, přičemž posledních osmnáct let působil ve společnosti TD SYNNEX. Zde se specializoval na bezpečnostní technologie, zejména na produkty společnosti Palo Alto Networks, a vedl rozvoj zákaznické sítě této značky v České republice.
Do čela marketingu a komunikace skupiny ČSOB nastupuje Jiří Jón. Zkušený odborník na strategickou komunikaci značek přebírá vedení týmu, který má na starosti korporátní a marketingovou komunikaci celé skupiny včetně jejích dceřiných společností. Jiří přichází do ČSOB z globální agentury Ogilvy. Za svou práci získal několik ocenění marketingové efektivity Effie a kreativních cen ADC awards. Jiří má zkušenosti i z dalších předních agentur. Vystudoval mezinárodní obchod, studoval marketing ve Španělsku a magisterský diplom z reklamy získal v USA. Vedení marketingu a komunikace skupiny ČSOB přebírá po Renatě Němcové Pixové, která zůstává i nadále součástí týmu marketingové komunikace, který povede.
Skupina DEPO Ventures oznámila investici do startupu Finlay, který pomáhá společnostem s náborem talentů pomocí umělé inteligence. O nábor budoucnosti se starají odborníci s bohatými zkušenostmi z českého technologického jednorožce Mews. Jejich nový startup Finlay přináší inovativní využití umělé inteligence, jež firmám umožňuje hledat talenty rychle a efektivně. Projekt získal první investici ve výši 7,6 milionu korun od investiční skupiny DEPO Ventures a fondu J&T Ventures na další expanzi. Finlay (fotografie týmu na obrázku) přináší zásadní inovace do oblasti recruitingu díky svému unikátnímu AI agentovi. Tato technologie automatizuje a zjednodušuje celý proces náboru, od hledání talentů přes jejich hodnocení až po podporu v průběhu výběrového řízení. AI agent vyhledává kandidáty nejen na tradičních platformách, jako je LinkedIn, ale i na méně obvyklých portálech, jako jsou Reddit, Stack Overflow a GitHub. Díky tomu firmy získávají přístup k širšímu spektru talentů.
Společnost Hitachi Energy představila Nostradamus AI, nové řešení pro energetické předpovědi s podporou AI. Toto řešení vytvořené speciálně pro energetický průmysl, poskytuje předpovědi s přesností až o 20 % vyšší než běžné cíle v oboru. Pomáhá optimalizovat investice, obchodní strategie a možnosti výnosů v oblasti energetiky, zároveň zefektivňuje provoz. „Pokročilé předpovědi jsou zásadním prvkem efektivního řízení energetického portfolia společnosti a umožňují provozovatelům a analytikům rychle činit informovaná rozhodnutí napříč jejich podnikáním,“ řekl Massimo Danieli, výkonný ředitel obchodní jednotky Grid Automation ve společnosti Hitachi Energy. „Na základě našich hlubokých odborných znalostí v energetice a datové vědě jsme vytvořili AI engine, který výrazně zrychluje schopnost uživatelů činit datově podložená rozhodnutí, zvyšuje ziskovost jejich podnikání a nabízí flexibilitu, která umožňuje růst v souladu s rozvojem energetické sítě.“
K tématu se vyjadřuje Pavel Los, ředitel Meridian School of English Česko: Diskuse o zavedení povinného druhého cizího jazyka ve školách poukazuje na zásadní téma – kvalitu jazykového vzdělávání. Angličtina, vyučovaná již od raného věku, hraje klíčovou roli v přípravě dětí na život v globalizovaném světě. Nejde však jen o to, kdy výuku zahájit, ale především o to, jak se jazyky vyučují. Metody výuky by měly být přizpůsobené vývojovým potřebám dětí, aby bylo učení efektivní, zábavné a podporovalo přirozené osvojování jazyka. Namísto zaměření na povinnost zavést další cizí jazyk by měla být pozornost věnována kvalitě a přístupům k jazykovému vzdělávání. Klíčové je vytvořit program, který motivuje a zároveň rozvíjí schopnosti dětí v jejich vlastním tempu. Brzký a nenucený začátek výuky angličtiny může přinést větší úspěchy než pouhé přidání nového předmětu do rozvrhu. Rodiče v tomto procesu hrají významnou roli – jejich zapojení může proměnit učení jazyka ve společný zážitek, který dítě inspiruje a podpoří jeho motivaci. Důkladně promyšlený jazykový program, provázející děti od útlého věku až po střední školu, může být klíčem k jejich budoucím úspěchům ve stále propojenějším a multikulturním světě.
Česká podnikatelská rada pro udržitelný rozvoj (Czech BCSD) vydala oficiální český překlad „Protokolu o skleníkových plynech - standard pro korporátní účetnictví a výkaznictví“ (Korporátní standard GHG Protokolu). Tento základní dokument pro kontrolu emisní stopy a měření emisí skleníkových plynů byl přeložen do českého jazyka na základě licenční smlouvy se Světovým institutem zdrojů (WRI) a Světovou podnikatelskou radou pro udržitelný rozvoj (WBCSD). Jedná se o první oficiální překlad tohoto standardu vydaného již před více než dvaceti lety do češtiny – dokumentu, který má zásadní význam pro podporu dekarbonizačních aktivit českých firem a organizací. „Korporátní standard GHG Protokolu je celosvětově uznávaný standard, který pomáhá podnikům a organizacím měřit a řídit jejich uhlíkovou stopu. Pro malé a střední podniky může být často obtížné orientovat se v komplexních požadavcích na vykazování emisí, které přináší evropská legislativa, jako je například směrnice CSRD (Směrnice o podávání zpráv podniků o udržitelnosti). Český překlad Korporátního standardu GHG Protokolu nyní podnikatelům usnadní tento proces, umožní jim porozumět výpočtu emisní stopy a lépe se připravit na nové regulační požadavky,“ říká Kateřina Šveřepová, prezidentka České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj, Czech BCSD. Korporátní standard GHG Protokolu poskytuje firmám jasnou metodiku, jak efektivně snižovat emise skleníkových plynů, posiluje jejich konkurenceschopnost v hodnotových řetězcích a přístup ke kapitálu a investicím, které jsou stále více vázány mimo jiné i na environmentální kritéria.
Společnost Adyen, globální platforma pro finanční technologie, používaná českými i světovými firmami, jmenovala na pozici Country Manager CEE Matouše Michněviče. Ten bude mít na starosti rozvoj byznysu společnosti v celém regionu střední a východní Evropy, včetně aktivit společnosti v České republice, na Slovensku, ale také v Polsku. Michněvič přináší do společnosti Adyen své dlouholeté globální zkušenosti z oblasti plateb, inovací a budování strategických partnerství. Jako Country manager bude Michněvič zodpovědný za rozvoj a strategii společnosti Adyen a budování vztahů s klíčovými klienty a obchodními partnery v celém regionu. Také se zaměří na optimalizaci procesů, zavádění platebních inovací uzpůsobených potřebám zákazníků a zvyšování podílu společnosti Adyen na středoevropském trhu.
Česko potřebuje v podpoře startupů a inovací výrazně přidat. Zatím se ale nedaří prosazovat změny, které by k tomu vedly. Změnit to má nově vznikající Česká startupová asociace. Ta má za cíl zastupovat zájmy českého startupového ekosystému v dialogu s vládou, Parlamentem a politickými stranami. Zaměří se na přípravu kvalitních analýz a konkrétních návrhů legislativních a systémových řešení pro zlepšení českého startupového ekosystému a jejich následné vyjednávání s politickou sférou. Asociaci vede Martin Jiránek, zkušený expert na zákonodárství, politiku a lobbing. Prvními členy Asociace jsou venture kapitálové fondy Credo Ventures, Presto Ventures či Purple Ventures, technologické startupy Keboola, Liftago či Oddin a také další klíčoví hráči startupové komunity – Sparring a Novalia, právní kanceláře zaměřené na technologický sektor, inovační agentura JIC, akcelerátor StartupYard a byznys hub Opero. S desítkami dalších partnerů nyní Asociace jedná.
Společnost GARBE, specialista na logistické, průmyslové a technologické nemovitosti v Evropě, pokračuje v expanzi v rámci střední a východní Evropy. Novým trhem, na který se firma zaměřuje, je Rumunsko. Ředitelem místní pobočky GARBE se stal Andrei Jerca, který bude zodpovědný za realizaci developerských projektů a s tím spojené průmyslové aktivity na rumunském trhu. GARBE začalo svou expanzi v regionu CEE v roce 2020 pod vedením Martina Poláka, ředitele pro střední a východní Evropu. Po vstupu na trhy České republiky, Slovenska a Polska přichází na řadu právě Rumunsko.
K 31. 10. 2024 evidovala Krajská pobočka Úřadu práce ČR v Praze celkem 28 261 uchazečů o zaměstnání. Jejich počet byl o 502 nižší než na konci předchozího měsíce, ve srovnání se stejným obdobím minulého roku byl vyšší o 453 lidí. Úřadu práce se v říjnu podařilo zprostředkovat zaměstnání pro celkem 2 544 uchazečů, což je meziročně o 32 % více. Pokračoval i zájem o rekvalifikace a kurzy. Úřadem práce bylo letos v rámci aktivní politiky zaměstnanosti podpořeno již 7 720 lidí, z toho 4 705 lidí bylo zařazeno právě do rekvalifikačních kurzů. Celostátní informace o vývoji nezaměstnanosti jsou zveřejněny na: www.mpsv.cz/web/cz/mesicni.
Marketingový tým společnosti Samsung Electronics se rozrůstá, posiluje, a zároveň má nové vedení, a to v České republice i na Slovensku. Pozici marketingové ředitelky společnosti pro obě země nově zastává Denisa Arslanianová, PR managerkou se stala Veronika Schieblová. Společnost navíc oznamuje novou brand kampaňovou manažerku pro divizi spotřební elektroniky, kterou je Anna Volná, a na pozici brand kampaňové manažerky v divizi mobilních produktů potom nastupuje Ivana Maršáková. Denisa Arslanianová přebrala vedení marketingu v Samsungu v září 2024, ve společnosti působí od července 2022. Na předchozích manažerských pozicích zde, ale dříve také ve společnostech British American Tobacco, Nestlé nebo Marcus & Art, získala bohaté marketingové zkušenosti.
Desetina firem vždy a 45 % většinou uvádí v inzerátech výši nabízené mzdy, ukázal rychlý online průzkum personální agentury Předvýběr.CZ mezi stovkou stálých respondentů z řad majitelů a šéfů firem. Říjnová anketa současně ukázala, že zaměstnavatelé nepovažují za správné, že jim unijní směrnice bude ukládat povinnost informovat interní zaměstnance o mzdách ostatních kolegů. Podle 55 % respondentů je transparentní odměňování správný krok, ale jeho zavádění má být rozhodnutím zaměstnavatele. Desetina dotázaných s plánovaným nařízením sice nesouhlasí, ale ani proti němu nemá podstatné námitky. Zásadně proti je 25 % dotázaných.
Organizace Czechitas, která již deset let otevírá ženám svět IT a podporuje inovace v českém technologickém sektoru, na slavnostním setkání představila Vizi 2030 a členy svého nového advisory boardu. Mezi nově jmenované členy patří významné osobnosti: bývalá ředitelka Google Taťána le Moigne, členka nejvyššího vedení ČSOB Michaela Bauer, podnikatel a zakladatel Liftaga Martin Hausenblas, regionální ředitel pro Irsko a CEE Munir Nanji z Citibank a europoslankyně Martina Dlabajová. Tento krok je součástí nové kapitoly v příběhu Czechitas s názvem Vize 2030, kdy se Czechitas zaměřují nejen na ženy v IT, ale také chtějí podpořit ženy na jejich cestě do nejvyšších pater firem a zlepšit tím digitalizaci a technologické inovace v Česku.
Podle průzkumu společnosti Savills European Office Occupancy Rates, prolomila Praha poprvé od pandemie hranici 60 % fyzické obsazenosti kanceláří, ta v říjnu letošního roku dosáhla 61 %. Ve srovnání s rokem 2022 se využití kanceláří zvýšilo dokonce o 23procentních bodů. I s tímto nárůstem se však Praha umisťuje na třetím místě v Evropě, za prvním Madridem (66 %) a druhou londýnskou oblastí West End (63 %). Nejvytíženějším dnem v pražských kanceláří je středa, kdy je fyzická obsazenost na úrovni 66 %. Zatímco v pátek nechodí do práce v evropských městech ani polovina zaměstnanců, v Praze naopak sledujeme nárůst na 53 %.
Podle letošního průzkumu společnosti Amazon je ochota pracovat i po dosažení důchodového věku mezi Čechy a Slováky poměrně vysoká. Většina lidí by ráda pokračovala ve stejné práci a kombinovala čerpání důchodu společně s částečným úvazkem. Společnost Amazon dlouhodobě zaměstnává pracovníky na částečné úvazky napříč věkovými kategoriemi, včetně seniorů. Nejstaršímu zaměstnanci Amazonu je 78 let a ve firmě pracuje již devátým rokem. Výsledky průzkumu, který se zaměřil na populaci v předdůchodovém a důchodovém věku , ukazují, že 43 procent ekonomicky aktivních lidí nad 55 let, kteří ještě nedosáhli důchodového věku, by bylo ochotno pracovat i po jeho dosažení. Dalších 21 procent respondentů ještě není rozhodnuto a tuto možnost zvažuje. Většina (86 %) z těch, kteří chtějí v důchodovém věku pracovat, by preferovala kombinaci pobírání důchodu a práce. Téměř polovina (46 %) z nich by zvolila úvazek větší než poloviční, zatímco čtvrtina (28 %) by volila flexibilní práci podle potřeby. Nejčastější motivací pro práci v důchodovém věku jsou kromě financí i pracovní kolektiv a možnost seberealizace.
Romana do Slevomatu nastupuje na pozici Product Director. Povede tým produktových manažerů, UX designérů a výzkumníků. Jejím hlavním cílem je dlouhodobě vylepšovat uživatelský zážitek z návštěvy webu, a přispívat tak k růstu společnosti. Své bohaté pracovní zkušenosti Romana nasbírala během patnácti let působení v českých digitálních firmách od malého startupu až po velkou banku. Posledních téměř pět let pracovala jako vedoucí výzkumu v Heureka Group. Ve svém volném čase se věnuje cestování a zážitkům s rodinou a svými dvěma dětmi.
Starbucks se několik měsíců potýká se slabšími tržbami. Nový generální ředitel má ale plán, jak situaci zvrátit. Starbucks musí změnit přístup k zákazníkům a naslouchat svým zaměstnancům. Tržby ze stávajících prodejen klesly meziročně o 7 %, což představuje největší pokles od pandemie covid-19 a třetí čtvrtletí poklesu v řadě. Hlavním problémem je oslabená poptávka na trzích, jako je Severní Amerika, kde Starbucks zaznamenal 6% pokles tržeb, v Číně dokonce 14 %. Pod vedením nového generálního ředitele Briana Niccola Starbucks připravuje strategii, která by ji měla vrátit k růstu. Niccol, který dříve působil jako generální ředitel společnosti Chipotle Mexican Grill, se v této společnosti úspěšně vypořádal s podobnými problémy v oblasti prodeje. Cílem iniciativy „Plán návratu ke Starbucksu“ je zaměřit se na prvky, které kdysi odlišovaly společnost od konkurence. Niccol strávil týdny v prodejnách Starbucks a naslouchal zpětné vazbě od zákazníků i zaměstnanců. Z toho, co slyšel, zdůraznil potřebu zjednodušit postupy a znovu se zaměřit na kvalitní kávu. Těchto cílů lze dosáhnout jen s motivovanými zaměstnanci, kteří se nyní potýkají s obtížnými podmínkami, jako jsou nízké mzdy a nedostatek personálu v pobočkách. Konkrétnější kroky k řešení těchto problémů představí Starbucks dnes, kdy zveřejní kompletní finanční výsledky za uplynulé fiskální období.
Aby většina dárků dorazila pod vánoční stromeček včas, je potřeba, aby je odesílatelé (před Vánoci typicky e-shopy) předaly DPD k přepravě nejpozději v pátek 20. prosince. V samoobslužných boxech, kam si podle výzkumu Geopost E-shopper Barometer nechává balíčky posílat 35 % Čechů běžně nakupujících na internetu, si je pak bude možné vyzvednout i kdykoliv na Štědrý den, tedy 24. prosince. „V letošní sezóně očekáváme, že zájem o samoobslužné boxy bude ještě vyšší než loni, a to jak během Black Friday, tak před Vánoci. Podle našeho průzkumu E-shopper Barometer jejich obliba v Česku meziročně stoupla o 9 procentních bodů a je vyšší než evropský průměr. Proto počty boxů i výdejních míst dále navyšujeme a do konce roku se dostaneme k 7000 míst po celém Česku,“ říká Miloš Malaník, generální ředitel české pobočky DPD.
Společnost Digitask, která se zaměřuje na využití AI ve firemním prostředí, mění svůj název na Aibility. Současně s rebrandingem představuje nový nástroj v podobě AI konzultantky Aimee. Jejím cílem je vzdělávat české podnikatele v oblasti využití umělé inteligence. Komunikovat s ní lze česky, a to také pomocí hlasu. Do konce roku 2025 si Aibility dává za cíl edukovat prostřednictvím Aimee na milion Čechů. Díky know-how, které Aibility získala mimo jiné pod vedením Filipa Dřímalky, známého propagátora digitálních inovací, dokáže Aimee doporučovat pro konkrétní úkony i komplexní činnosti nejrůznější nástroje AI. Zároveň je i průvodcem pro AI adopci. Díky tomu je Aimee efektivním a kdykoli dostupným prostředkem pro úsporu času a zvýšení efektivity při podnikání.
Společnost Dentons, největší právní firma na světě i v Česku, bude mít od 1. listopadu 2024 novou CEO pro Evropu. Evropští partneři Dentons zvolili Wendelu Raas, která působí v nizozemské pobočce advokátní kanceláře. Ve své nové funkci bude zodpovědná za vedení a strategii evropského regionu, který zahrnuje 23 poboček v 18 zemích Evropy a střední Asie. Wendela v minulosti působila jako vedoucí partnerka amsterdamské kanceláře Boekel De Nerée, která se v roce 2017 spojila se společností Dentons. Je členkou představenstva Dentons pro evropský region a také globálního představenstva, kde zastává funkci místopředsedkyně. Působí kromě toho i jako globální vedoucí sektorové skupiny spotřebitelských výrobků a služeb.
Společnost Sophos, dodavatel bezpečnostních řešení, zabraňujících kybernetickým útokům, oznámila dohodu o převzetí společnosti Secureworks za 859 milionů dolarů. Zkušenosti a reputace společnosti Sophos jako předního poskytovatele řízených služeb v oblasti bezpečnosti a komplexních bezpečnostních řešení v kombinaci s odbornými znalostmi společnosti Secureworks v oblasti bezpečnostních operací by měly přinést další pokročilá řešení MDR a XDR pro jejich zákazníky v celosvětovém měřítku.
Mews, cloudová SaaS a fintech platforma pro hotelnictví, oznámila jmenování Steva Cakebreada do představenstva společnosti. Cakebread, který vedl finanční týmy společností Salesforce, Pandora a Yext na burzu, přináší bohaté zkušenosti z kapitálových trhů a technologického sektoru. Je také autorem knihy The IPO Playbook: Pohled zasvěcence na vstup firmy na burzu a jak to správně udělat a působil v představenstvech společností Bill.com a SolarWinds. Aktuálně působí ve správní radě společnosti Bill.com, která vstoupila na burzu v prosinci 2019. Dříve byl členem správních rad společností SolarWinds a eHealth. V minulosti pracoval jako finanční ředitel společnosti Autodesk, viceprezident pro finance ve společnosti Silicon Graphics (nyní SGI) a ředitel financí ve společnosti Hewlett-Packard.
Jedničku za schopnost vést dává svému šéfovi pětina pracujících, podle třetiny lidí si vedoucí zaslouží dvojku. Ukázal to průzkum personální společnosti Předvýběr.CZ. „Propadnout“ svého šéfa nechalo jen šest procent účastníků, devět procent je hodnotilo čtyřkou a tři desetiny lidí známkovali trojkou. Personálka už pár let zjišťuje, jaké faktory mají vliv na spokojenost lidí. Zajímavost práce jako nejdůležitější uvádí 31 % lidí, dobrou výplatu 29 %. Desetina lidí míní, že na spokojenost má vliv i dobrý šéf, jako nejdůležitější uvedli odbornost, zkušenosti a schopnost být oporou týmu. Na 23 % respondentů míní, že za deset let budou zapotřebí víc než nyní. Dvanáct procent si myslí, že lídři budou méně potřební nebo zcela zbyteční ‒ to proto, že se hierarchická struktura ve firmách stane flexibilnější (38 % z těch, jež předpokládají menší význam šéfů), nebo proto, že vedení nahradí umělá inteligence (35 %). Klíčovou schopností budoucích šéfů bude dobrá komunikace a schopnost rozumět lidem (po dvaceti procentech), neustálé vzdělávání (16 %), správné využívání technologií (14 %) a orientace v nových trendech (13 %).
Blíží se termín přezutí pneumatik na zimní období. V České republice platí zákonná povinnost používat zimní pneumatiky od 1. listopadu do 31. března, pokud se na silnici nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo lze takové podmínky vzhledem k počasí a povětrnostní situaci očekávat. K přezutí by mělo dojít nejpozději pokud teplota klesá pod 7 °C. V české legislativě platí označení zimních pneumatik M+S (z anglického Mud + Snow), nebo alternativou (M.S, M/S, M&S, nebo MS). V EU byl ale nově zaveden „horský symbol“ („Alpine symbol“), tzv. 3PMSF (Three Peak Moutain Snow Flake) – tři horské vrcholy se sněhovou vločkou (na obrázku), který označuje pneumatiky k použití na sněhu. Výrobci už tento symbol na svých produktech aplikují spolu s označením M+S. Pokud jste pneumatiky kupovali před lety, můžete mít v Německu problém. Od 1. října je povinností mít už pneumatiky 3PMSF. Stanete-li se účastníky dopravní nehody v zimním období a nebudete mít přezuto, počítejte s postihem od pojišťovny, která může krátit výplatu náhrady škody z povinného ručení až o pětinu či plnění zamítnout, budou-li pneumatiky sjeté víc, než je minimální výška dezénu. U vozidel do 3,5 tuny jsou to 4 mm, nad 3,5 tuny pak 6 mm.
Společnost Traficon posiluje svůj management. Novým výkonným ředitelem, jednatelem a minoritním spolumajitelem společnosti se stal Tomáš Hůlek, který v posledních měsících vede její transformaci. Jejím cílem je modernizace a digitalizace vnitřních procesů a nový přístup k vnímání zákazníka, což se promítlo i do inovativního pojetí designu prodejen. Tomáš Hůlek je zkušený manažer, který působil v řadě renomovaných mezinárodních společností, jako jsou Philip Morris, Mondelēz a Mars, kde zastával vedoucí pozice v oblastech obchodu, marketingu nebo strategického plánování.
Senát České republiky schválil novelu zákona o DPH, která nyní míří k podpisu prezidenta a k následnému vyhlášení ve Sbírce zákonů. Předpokládá se, že její účinnost nastane k 1. lednu 2025. Novela zahrnuje tyto zásadní oblasti: • povinnost vrácení odpočtu DPH při neuhrazení závazku do šesti měsíců od data splatnosti; • prodloužení lhůty pro opravu základu DPH až na sedm let; • zkrácení lhůty pro uplatnění nároku na odpočet DPH; • rozšíření situací vedoucích k opravě DPH u nedobytných pohledávek; • nový koncept osvobození při dodání nemovitosti a zcela jiná pravidla pro určení podstatné změny stavby; • nový přístup k vystavování daňových dokladů zákazníkem (self-billing). Zdroj: Deloitte
Vánoční sezóna je pro zákazníky i obchodníky. Zákazníci hledají ty správné dárky, obchodníci způsoby, jak jim tento proces usnadnit. Hyperpersonalizace, která využívá umělou inteligenci a analýzu dat, hraje v tomto směru stále větší roli, protože dokáže doporučit přesně to, co zákazník hledá. Dle průzkumů 71 % lidí očekává při nakupování personalizovaný zážitek, a když ho nedostanou, 76 % z nich odchází zklamaných. Nadměrné množství nabídek bez jasného smyslu však může zákazníky odradit, pokud nebudou relevantní a citlivě nastavené. Hyperpersonalizace přesahuje tradiční personalizaci, jako je třeba oslovení zákazníka jménem nebo doporučení produktů na základě nákupní historie. Jde o sofistikovaný proces, kdy umělá inteligence (AI) a strojové učení analyzují velká množství dat v reálném čase – od předchozích nákupů, přes chování na webu až po geografickou polohu. Tyto informace umožňují nabízet produkty, obsah nebo služby přesně odpovídající individuálním potřebám zákazníka. Tak Amazon používá AI, aby zákazníkům doporučil produkty na základě toho, co si již koupili, co hledali nebo si přidali do košíku. Netflix jde dál, když doporučuje filmy a seriály na základě historie sledování i na základě času, kdy uživatel vybraný obsah sleduje. „Tyto nástroje výrazně zvyšují šanci, že zákazník najde to, co skutečně hledá, nebo naopak objeví něco, co by jej ani nenapadlo,“ říká Jan Skovajsa, CEO digitální agentury myTimi.
Vedení české poradenské skupiny BDO se rozšiřuje o nového partnera, kterým se stal Petr Vondraš. Ten je certifikovaným daňovým poradcem, který se specializuje zejména na problematiku daně z přidané hodnoty (DPH), přičemž je také členem sekce DPH Komory daňových poradců. Petr Vondraš tak doplňuje dosavadní pětici nových partnerů, kteří byli letos do této vedoucí role jmenováni. Petr Vondraš má více než 20 let zkušeností v oblasti daňového a účetního poradenství se zaměřením na nepřímé daně, zejména daň z přidané hodnoty (DPH). Celou svou kariéru strávil ve společnostech, které jsou součástí dnešního BDO.
Dozorčí rada Komerční banky zvolila na další období Jana Juchelku členem představenstva KB. V souvislosti s uplynutím funkčního období ho dozorčí rada znovu zvolila s účinností od 5. srpna 2025. Jan Juchelka od roku 1995 působil ve Fondu národního majetku České republiky, v letech 2002 až 2005 byl předsedou výkonného výboru. V letech 1999 až 2006 byl členem dozorčí rady Komerční banky (KB). Do KB nastoupil v roce 2006 jako ředitel pražské Obchodní divize korporátního bankovnictví a následně v tomtéž roce na pozici člena představenstva zodpovědného za řízení úseků Top Corporations a Investičního bankovnictví. Od roku 2012 pracoval v centrále Société Générale v oblasti Korporátního a Investičního bankovnictví, kde působil na pozici Managing Director, Head of Coverage se zodpovědností za korporátní klientelu v regionu střední a východní Evropy, Středního východu a Afriky. Současně působil jako Senior Banker pro oblast střední a východní Evropy.