Tým společnosti Energy Financial Group, českého lídra v oblasti výroby biometanu, od 1. listopadu posílil Roman Lesný, který nastoupil na pozici finančního ředitele. Lesný se pohybuje v sektorech dopravy, logistiky a strategického řízení firem, působil na manažerských postech v ČR a USA nebo jako poradce ministra dopravy. V EFG bude mít na starosti finanční strategii, do společnosti přichází s cílem posunout ji do vyšší korporátní úrovně, aby byla připravena na další rozvoj a na strategické spojení s významnými hráči na trhu. Jeho hlavním úkolem bude tvorba finanční a investiční strategie skupiny, včetně emise zelených dluhopisů v souladu s probíhající transformací evropského energetického sektoru. Součástí strategie bude i úspěšné zavedení nefinančního reportingu (CSRD), který nově ukládá Evropská unie vybraným účastníkům finančního trhu, firmám, bankám a investorům.
Společnosti Salesforce a DocuSign rozšířily své strategické globální partnerství s cílem vytvořit nová řešení, která zákazníkům usnadní a urychlí zpracování smluv kdekoli na světě. Nejnovější možnosti automatizují proces uzavírání smluv pomocí chytrých řešení založených na umělé inteligenci, která zlepšují zákaznickou zkušenost při přípravě, uzavírání a správě smluv, urychlují návratnost investic a zlepšují spolupráci díky funkcionalitám platformy Slack. Rozšířená spolupráce nabídne snazší způsoby přípravy smluv, nabídek a faktur, ale i sledování a vymáhání dodržování smluvních podmínek. Zefektivnění řízení celého životního cyklu smlouvy je nyní možné díky platformám DocuSign, Salesforce a Slack.
Podle údajů Českého statistického úřadu největší meziroční nárůst zaznamenal internetový a zásilkový prodej – o 15,6 %. Ve třetím čtvrtletí letošního roku dosáhl obrat tuzemských e-shopů 46,77 miliard korun, o 20 % více než v předpandemickém roce 2019. Během léta, bývá nejslabším obdobím, přibylo v Česku 2860 nových e-shopů, dle údajů společnosti Shoptet jich u nás funguje 42 173. „Letní měsíce v e-commerce znamenají nižší tržby a ani letos tomu nebylo jinak. Srovnáme-li stejné období v roce 2019, před proticovidovými opatřeními, je nárůst tržeb výrazný, až o 20 %. Lidé si online nákupy oblíbili a e-commerce má i do budoucna velký potenciál,” komentuje CEO společnosti Shoptet Samuel Huba. I přes rekordní výsledky v roce 2020 se českým e-shopům stále daří růst. Covidová opatření oblasti e-commerce pomohla v rychlejším růstu a e-shopy i ve třetím čtvrtletí dokázaly meziročně udržet rostoucí tendenci. „Situace okolo koronaviru pomohla odvětví e-commerce k rychlejšímu růstu.”
V návaznosti na růst obchodních příležitostí v oblasti bezpečnostních řešení posiluje společnost Sophos svůj tým o semior sales inženýra Ondřeje Hubálka pro Českou republiku a Slovensko. Ten bude zodpovědný za předprodejní podporu distributorů, partnerů a jejich zákazníků, analýzy potřeb zákazníků a návrhy řešení. Ondřej se bude podílet i na tvorbě vzdělávacího obsahu a školeních. „V Ondřejovi získáváme IT profesionála s 15letou praxí v oblasti kybernetické bezpečnosti. Jeho zkušenosti s návrhy a implementacemi zákaznických řešení přispějí k rozvoji zákaznické báze a partnerského ekosystému v ČR a na Slovensku,“ komentoval Patrick Müller, regionální manažer Sophos pro východní Evropu.
Nejoblíbenější nákupní platforma v Polsku a jedna z největších e-commerce platforem v Evropě, společnost Allegro, se dohodla na převzetí 100% podílu ve společnostech Mall Group a.s. a WE|DO CZ s.r.o. od akcionářů PPF, EC Investments a Rockaway Capital. Mall Group a WE|DO budou koupeny za 881 milionů eur, což vychází z pevného ocenění ve výši 925 milionů eur upraveného o dluh a podobné položky ve výši 44 milionů eur. Konečná cena může být navýšena až o 50 milionů eur v závislosti na výkonnosti Mall Group. Akvírovaný byznys zahrnuje aktiva e-commerce skupiny Mall Group a logistická aktiva společnosti WE|DO v České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku, Chorvatsku a Polsku
Společnosti CreaSoft – lídr v oblasti softwarových řešení pro distributory finančních produktů – a IFA Services – IT specialista na hypoteční a úvěrové nástroje –, spojují svoje aktivity pod nově založený ATAQAMA Holding, a.s. Majoritním akcionářem společnosti jsou současní majitelé společnosti CreaSoft a Artur Petržilka. Spojením komplementárních aktivit obou společností dojde k rozšíření nabídky produktů a softwarových služeb pro zákazníky. „Vylepšíme technologické zázemí, sjednotíme produktovou strategii a vzájemným sdílením know-how nabídneme klientům vyšší kvalitu našich služeb. Současně posílíme i naše aktivity na Slovensku,“ říká Tomáš Síkora, člen představenstva ATAQAMA Holding a ředitel společnosti CreaSoft.
Počet kyberútoků na organizace vzrostl v porovnání s loňskem o hrozivých 40 %, v České republice ještě více a počet útoků na české organizace se drží dlouhodobě nad celosvětovým průměrem. V září 2020 šlo v průměru o 523 útoků na jednu českou organizaci za týden, v září 2021 už o 1057 útoků, více než dvojnásobek. Vzdělávací a výzkumné organizace jsou celosvětově nejvíce zasaženým sektorem (1468 útokům za týden, 60% nárůst). Jedna vládní nebo vojenská organizace čelí průměrně 1082 útokům za týden (40% nárůst). V České republice jde dokonce až o 1225 kyberútoků. Jedna zdravotnická organizace čelí průměrně 752 kybernetickým útokům za týden, což je 55% nárůst. Každý týden je terčem ransomwarového útoku každá 61. organizace na světě a každá 44. zdravotnická organizace, což představuje 39% nárůst.
Bakkt je další partner společnosti Mastercard, který nabízí kryptoměny jako službu a poskytuje snadný a rychlý přístup do světa kryptoměn. Spojení zavedené sítě společnosti Mastercard s vyhledávanou platformou digitálních aktiv společnosti Bakkt přinese zatím pouze v USA partnerům Mastercard možnost svým klientům nabízet v oblasti kryptoměn řadu inovativních řešení. Spotřebitelé tak prostřednictvím úschovy v digitálních peněženkách na platformě Bakkt získají možnost nakupovat, prodávat a držet digitální aktiva. Dalším přínosem je snadnější vydávání debetních a kreditních kryptoměnových karet.
DPD nově umožňuje zákazníkům posílat balíčky z výdejních míst Pickup i ze samoobslužných po celý den přístupných DPD boxů. V případě vracení zboží do e-shopu je odeslání balíčku snazší. Poslání lze objednat prostřednictvím webové služby Z ruky do ruky a zaplatit kartou online. Na webu stačí vybrat velikost (od S po XL), vyplnit údaje, zaplatit, zásilku zabalit a přinést ji do nejbližšího Pickup pointu nebo DPD boxu. Cena služby startuje na 89 korunách za balík a je vypočítána dle zadaných parametrů zásilky. Po zaplacení kartou online je zákazníkovi zaslán QR kód. Ten naskenuje na samoobslužném boxu nebo ukáže na výdejním místě Pickup. Přepravní štítek se vytiskne na boxu či výdejním místě. Hmotnost balíku je omezena do 15 kg.
Společnost Prochazka & Partners zastupující nájemce v oblasti komerčních nemovitostí hlásí nové posily. Andrej Lošonczi (43) je zodpovědný za business development, Ivana Ludvíková (41) na pozici Senior Architect a Ondřej Štainer (28) – Associate v oblasti kancelářského poradenství. „I přes pandemii posilujeme klíčová oddělení. V oddělení Design & Build nově působí Ivana Ludvíková se zkušenostmi v oblasti interiérového designu. Na pozici Associate pak do poradenského týmu nastupuje Ondřej. Nově vytvořenou pozici Business Development Manager zastává Andrej, který doplní obchodní činnost konzultantů,“ říká Radek Procházka, Managing Partner společnosti Prochazka & Partners.
Společnost Atos uzavřela dohodu o převzetí české společnosti DataSentics, specializující se na datovou vědu a vyvíjející podniková řešení umělé inteligence a strojového učení (AI/ML). Atos akvizicí rozšíří portfolio v oblasti AI/ML a počítačového vidění o nové produkty založené na AI a datově vědeckých schopnostech. Uvítá také profesionální tým sta datových vědců a techniků AI/ML. DataSentics se zabývá strojovým učením a informačním inženýrstvím a jejich uplatněním v podnikové praxi. Spojením vznikne globální poskytovatel AI/ML řešení, z nichž budou mít užitek jejich společní zákazníci.
Státům dochází kvalifikovaná pracovní síla. Cestou ale může být lepší migrační politika. Ve vyspělé ekonomice se přesouvají zaměstnanci z průmyslu a zemědělství do sektoru služeb. I u nás je poptávka po práci ze strany zaměstnavatelů silná. Zájem o méně kvalifikované obory ale klesá. Stejný problém pociťují i firmy nabízející vysoce kvalifikované pozice. „V rostoucích oborech, kde jsou potřeba vysoce kvalifikovaní zaměstnanci, nedokáže naše školství vyprodukovat dostatek specialistů, aby uspokojilo poptávku,“ vysvětluje Mirek Mejtský ze společnosti Petyovský & Partners. „Rychle rostoucí sektory s vysokou přidanou hodnotou bez lidí nedokážou realizovat své projekty.“ Problém migrační politiky dle něj tkví ve špatném nastavení podpory tuzemského pracovního trhu. Ten by měl co nejefektivněji napomáhat k doplňování zahraničních pracovníků na pozice, o které Češi nemají zájem, nebo je jich nedostatek. Situaci může řešit dobře nastavený bodový systém pro výběr správných pracovníků, či digitalizace a „vzpružení“ celého systému. „Tento problém řeší každá západní ekonomika, které potřebují využít migraci ve svůj prospěch. Pokud nám i zde ujede vlak, naše ekonomika bude stagnovat a nastupující ekonomická krize semele české pracovníky.“
Posedět si v kavárně, dočíst bestseller a nechat ho s dýškem u obsluhy, aby se za pár dnů objevil v prodeji na Knihobotu. Nebo u stanice metra vyzvednout z automatických boxů novou zásilku knih z druhé ruky a rovnou zde nechat několik svazků, které udělají radost někomu jinému. Takovou budoucnost přichází do největšího knižního secondhandu Knihobot.cz budovat Simon Gabriel (26 let). Ten má za sebou působení v HORECA segmentu se zkušenostmi s provozem kaváren i hotelů. Z pozice projektového manažera pro expanzi je zhodnotí při budování partnerské sítě knihobodů, které by umožňovaly vracet do oběhu přečtené knihy. Tak chce Knihobot vytvořit alternativní cestu k síti Zásilkoven, kterou pro zpětný odběr knížek mimo jiné využívá.
Podle lokálního průzkumu mezi účastníky konference Acronis Cyber Protection Roadshow 2021 muselo 94 % respondentů někdy obnovovat data ve své organizaci či u svých zákazníků. Většina z nich vícekrát či obnovuje data pravidelně, čtvrtině z nich proces obnovy trvá i přes 12 hodin. Hlavními příčinami nedostupnosti dat zůstávají selhání hardwaru i lidská chyba, rychle rostou případy kybernetického útoku, což uvedlo 27 % respondentů. Proto stále více společností a externích IT administrátorů kombinuje zálohovací řešení s nástroji kybernetické bezpečnosti – nejvíce, tj. 83 % respondentů uvedlo, že chrání své zálohy řešením proti malwaru.
Od vydání nové verze operačního systému od Microsoftu uplynulo párni dní a řada uživatelů už hlásí potíže. Přechod na Windows 11 některým majitelům notebooků Dell a HP zablokoval. Expert na kybernetickou bezpečnost Adam Koudela ale radí s aktualizací vyčkat, než se Microsoftu podaří chyby odhalit a odstranit. „Problémy provázely každou novou verzi Windows, některé chyby se odhalí až za provozu. Uživatelé by si měli před aktualizací zálohovat veškerá data a ještě chvíli vyčkat,“ radí Koudela z firmy Xevos, certifikovaného partnera Microsoftu. Do upgradu by se neměly pouštět firmy. „Firemním zákazníkům doporučujeme vyčkat a provádět jen testovací instalace na vybraných počítačích.“ O problémech informovali uživatelé na sociálních sítích několik hodin po vydání W11. V některých případech se podařilo zařízení opravit, v jiných nikoli. Nejčastěji souvisí problémy se vzájemnou nekompatibilitou hardwaru a nového operačního systému. Těm chce Microsoft předcházet tím, že uživatele nekompatibilních zařízení předem upozorní službou Windows Update a přechod na nový systém jim nepovolí. Jiní uživatelé, kteří si oficiálním programem Microsoft PC Health Check ověřili, že jejich zařízení je pro upgrade připravené, se zatím dočkali jen chybové hlášky.
Novým finančním ředitelem Alza.cz a.s. se od 1. listopadu 2021 stane Jakub Krejčíř. Ve společnosti působí přes dva roky a vede oddělení controllingu a procurementu. Výzvou pro nového finančního ředitele bude podpora dynamického rozvoje firmy ze strany komplexního finančního řízení. Jakub první zkušenosti zkušenosti sbíral jako auditor a dále je rozvíjel jako manažer finančního plánování televizní skupiny CME. V Alze pod jeho vedením vzrostla byznysová role oddělení controllingu a vystavěl oddělení procurementu. Je absolventem University of Portsmouth.
Moderní řešení pro správu dokumentů v organizacích uvádí společnost Asseco Solutions. Nové cloudové a customizovatelné řešení Spiska vzešlo z oblíbeného produktu spisové služby HELIOS eObec. Ve Spisce získají organizace komplexní správu dokumentů od prvotní evidence při vstupu přes proces vyřizování až po skartační řízení. Spiska je ideální pomocník pro organizace, jejichž cílem je mít pořádek v dokumentech a jednotnost v systému zpracovávání dokumentů.„Naše spisová služba je dokonale komplexním produktem, který pomáhá nejen organizacím veřejné správy, ale přesahuje i do komerční sféry,“ říká Alžběta Křídlová, manažerka produktů pro veřejnou správu.„Výhodou Spisky je i to, že kromě možnosti napojení na produkty HELIOS ji lze propojit i s informační systémy z produkce jiných dodavatelů,“ uzavírá Martin Kršňák, ředitel pro obchodní rozvoj v Asseco Solutions.
Edge-to-cloud platforma HPE GreenLake přináší první cloudové nativní unifikované analytické a data lakehouse služby optimalizované pro hybridní prostředí na základě integrace řešení HPE Ezmeral Unified Analytics, postaveného na open-source. Firmám poskytne strukturu pro spouštění datové analýzy a byznys inteligence. Data a datová analytika se stala klíčovým prvkem pro budování úspěšných podniků. Ty dosud využívaly starší analytické platformy, vytvořené před érou cloudu a postrádající možnosti nativního cloudu, nebo vyžadující složitou migraci do veřejných cloudů. Firmy by na změnu, podle prognóz IDC, jen do roku 2023 měly vydat 110 miliard dolarů. Cloudové služby díky platformě HPE GreenLake podnikům umožní překonat tyto kompromisy a ušetřit nemalé prostředky. Platforma přinášející analytické služby je otevřená a připravená pro použití v cloudu. Podnikům pomáhá sjednotit, modernizovat a analyzovat všechna jejich data kdekoliv. Analytické a datové týmy tak mohou využít první cloudové nativní řešení ve svém odvětví, rozšířit Apache Spark lakehouse a urychlit zapojení umělé inteligence a strojového učení.
Společnost SentinelOne, globální hráč v oblasti autonomní kybernetické bezpečnosti, zahájila provoz kanceláře a inovačního centra v Praze, kde v budoucnu má pracovat 300 vysoce kvalifikovaných zaměstnanců. Ti se zaměří na vývoj produktů a spolupráci se stávajícími týmy společnosti. Celková investice SentinelOne v následujících třech letech v České republice přesáhne 1 miliardu korun. Praha bude společnosti sloužit jako inženýrská centrála pro Evropu a byla vybrána na základě místní silné nabídky inženýrských talentů. Společnost bude nabírat zaměstnance napříč obory.
Logistický startup DoDo posiluje obchodně-marketingové vedení. Na pozici Chief Commercial Officer nastupuje Peter Menky (35). V DoDo se chce zaměřit na další posílení pozice značky v regionu a nastavení obchodní a marketingové strategie, která podpoří současný rychlý růst a expanzi společnosti na nové zahraniční trhy. Během následujících let chce Menky firmě DoDo pomoci vybudovat si pozici startupového jednorožce a v horizontu pěti let se stát evropským lídrem v oblasti logistiky poslední míle.
Marketingová konzultační společnost Proficio přivítala pět nových kolegů, kteří posílí různé týmy společnosti. Jde o Michala Filípka, Tomáše Nahodila, Dana Sedláčka, Lucii Teslíkovou a Tomáše Hruzíka. Firma letos navázala spolupráci s novými klienty jako je například pojišťovana Direct, platební instituce Roger, Bezrealitky.cz nebo Spokar a otevřela nové kanceláře v Praze.
Společnost Atos uvedla kyberbezpečnostní službu Managed Detection and Response podporující datovou suverenitu. Služba je v souladu se zásadami datové suverenity v jednotlivých zemích i s konkrétními daty a provozními potřebami organizací. Nový produkt chrání data zákazníků řešením kybernetické bezpečnosti, přizpůsobené průmyslovým odvětvím, právním prostředím nebo územním výzvám. Poskytuje organizacím i ochranu před pokročilými hrozbami proaktivním vyhledáváním, ověřováním, izolací a reakcí na aktuální hrozby. Služba je postavena na platformě AIsaac, špičkou v oblasti umělé inteligence, analýzy big data nebo edge computingu při detekci a reakci na hrozby.
Startup Korkuma, který jako první v Česku umožňuje e-shopům prodávat zboží prostřednictvím živě vysílaných videí přímo na webu, navázal spolupráci s platformou Shoptet. Korkumu si tak jednoduše jako doplněk může nainstalovat každý e-shop, který na platformě běží. Korkuma na Shoptetu nabízí zcela novou interakci se zákazníky a zajímavou možnost, jak zvýšit prodeje a snížit počet vratek.E-shopům, které využívají platformu Shoptet stačí k přidání videoprodeje na web pouze doplněk instalovat v administraci a poté spárovat přímo v Korkumě. Na vyzkoušení pak mají 14 dní zdarma.
Již podvacáté budou letos vyhlášeny nejlepší banky a pojišťovny v rámci ocenění Mastercard Banka roku 2021. O vítězích rozhodne odborná porota a vyhlášení vítězů devíti kategorií se uskuteční 18. listopadu v Obecním domě. I letos převzal záštitu nad oceněním guvernér ČNB Jiří Rusnok. Porota, která bude hlasovat 4. listopadu, prošla obměnou. Nově v ní zasedli Mojmír Hampl (KPMG), Veronika Jůvová (Conseq), Marie Karfíková (profesorka finančního práva PF UK), David Manych (partner Natland), Martin Prunner (Global Sales Executive ve společnosti PayU), Karel Šulc (místopředseda představenstva Fincentrum & Swiss Life Select) a Ilona Švihlíková (prorektorka Vysoké školy obchodní). Sedmnáctičlennou skupinu porotců doplní odborníci, kteří se účastnili i minulých ročníků – Vlastislav Bříza (majitel společnosti KOOH-I-NOOR), Michal Čarný (generální ředitel společnosti Mastercard pro ČR a Slovensko), Robert Čásenský (šéfredaktor časopisu Reportér), Petr Dvořák (vysokoškolský pedagog), Daniel Heler (předseda představenstva Four Dimensions), Pavel Kysilka (předseda představenstva správní rady 6D), Miroslav Zámečník (analytik týdeníku Hrot), Eva Zamrazilová (předsedkyně Národní rozpočtové rady), Tereza Zavadilová (CEO Newstream.cz) a Jan Žůrek (spoluzakladatel české pobočky KPMG).
Podle nové studie Accenture už cena a kvalita není při nákupu rozhodujícím faktorem. Většina spotřebitelů přehodnocuje své nákupní chování a až 50 % dotazovaných během pandemie přehodnotilo, co je pro ně v životě důležité, a v rámci nákupního rozhodování více zohledňují hodnoty, které jim osobně dávají smysl. To má přímý dopad na jejich nákupní chování. Dalších 33 % lidí ještě své nákupní chování přehodnocuje a u 17 % respondentů se zkušenost s pandemií na jejich nákupním chování nijak nepodepsala. Do popředí rozhodování o nákupech se dostaly zdraví a bezpečnost, zákaznický servis a péče, jednoduchost a pohodlí, původ produktu adůvěra ve značku a pověst značky.
Microsoft oficiálně uvedl na trh novou verzi Windows 11. Abyste mohli vyzkoušet, zda nový operační systém bude možné naistalovat i na váš počítač, je třeba nainstalovat a spustit aplikaci PC Health Check (pro uživatele české verze: Kontrola stavu osobního počítače). Pokud váš počítač hardwarové nevyhoví, Microsoft dává naději, že minimálně po čtyři roky bude podporovat ještě předchozí verzi Windows 10.
Vyděračské útoky hackerů jsou častější, cílenější, sofistikovanější i závažnější. Firmy i státní instituce je stále podceňují, upozorňuje expert na kyberbezpečnost Adam Koudela z firmy XEVOS. Investice do zabezpečení sítě je přitom řádově nižší než výkupné. Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) důrazně nedoporučuje výkupné platit. Koudela ale upozorňuje na existenci firem, které se na vyjednávání s hackery specializují a dokážou vyhodnotit, kdy může mít platba výkupného smysl. Podle letošního průzkumu společnosti Sophos dostane po zaplacení výkupného firma zpět zhruba 65 % svých digitálních informací. Počet firem a institucí, které vyděračům za data raději zaplatí, se za poslední rok zvýšil z 26 na 32 %. Finanční škody způsobené ransomwarem dle průzkumu rostou díky sofistikovanějším způsobům útoků: u jedné společnosti v průměru ze 761 106 dolarů na 1,85 milionu dolarů.
Technologická agentura Inveo specializující se na tvorbu komplexních řešení pro e-commerce má nového CEO. Do čela agentury se postavil Jaroslav Holý, jehož cílem bude přetvořit Inveo v marketingový a byznysový hub pro celou e-commerce scénu i domovskou skupinu V-Sharp, pod níž spadá také logistický startup DoDo nebo venture studio V-Sharp Alpha.
Na 11. ročníku Cyber Security se zaměříme na klíčové faktory ovlivňující kyberochranu organizací v souvislosti s růstem využívání home office. Dále se podíváme na nedostatek personálu i dovedností: víte, kde jsou vaše citlivá data? Pomůže přechod na architekturu kyber-rezilience a podpora ze strany AI?
Zaměříme se na detekci a blokaci cílených útoků bez využití malwaru, podíváme se, jak útočníci pronikají skrze vícefaktorové ověřování (2FA/MFA), zastavíme se také u informací, dat a služeb z temné strany internetu. Témat je celá řada, seznamte se s nimi na webu konference.
Těší se na vás profíci ze společností AVAST, f5, Novicom, System4u, ESET, McAfee, MyQ, PATRON-IT, Cyber Rangers nebo eLegal advokátní kancelář.
Čeká nás pořádná dávka témat, která odpovídají současným potřebám firem. Sejdeme se 19. října v hotelu Don Giovanni v Praze.
Novým šéfem B2B segmentu MALL Group se stává Jan Hollmann (45). Přichází z Alzy, kde se se svým týmem čtyři roky staral o firemní byznys představující největší rozvojový segment. V oblasti byznysu a obchodu se pohybuje již téměř 20 let. Ze své pozice chce změnit nákupní návyky ve firmách a pomoci jim se zjednodušením nákupního procesu jeho digitalizací.
Společnost Hitachi Energy představila Nostradamus AI, nové řešení pro energetické předpovědi s podporou AI. Toto řešení vytvořené speciálně pro energetický průmysl, poskytuje předpovědi s přesností až o 20 % vyšší než běžné cíle v oboru. Pomáhá optimalizovat investice, obchodní strategie a možnosti výnosů v oblasti energetiky, zároveň zefektivňuje provoz. „Pokročilé předpovědi jsou zásadním prvkem efektivního řízení energetického portfolia společnosti a umožňují provozovatelům a analytikům rychle činit informovaná rozhodnutí napříč jejich podnikáním,“ řekl Massimo Danieli, výkonný ředitel obchodní jednotky Grid Automation ve společnosti Hitachi Energy. „Na základě našich hlubokých odborných znalostí v energetice a datové vědě jsme vytvořili AI engine, který výrazně zrychluje schopnost uživatelů činit datově podložená rozhodnutí, zvyšuje ziskovost jejich podnikání a nabízí flexibilitu, která umožňuje růst v souladu s rozvojem energetické sítě.“
K tématu se vyjadřuje Pavel Los, ředitel Meridian School of English Česko: Diskuse o zavedení povinného druhého cizího jazyka ve školách poukazuje na zásadní téma – kvalitu jazykového vzdělávání. Angličtina, vyučovaná již od raného věku, hraje klíčovou roli v přípravě dětí na život v globalizovaném světě. Nejde však jen o to, kdy výuku zahájit, ale především o to, jak se jazyky vyučují. Metody výuky by měly být přizpůsobené vývojovým potřebám dětí, aby bylo učení efektivní, zábavné a podporovalo přirozené osvojování jazyka. Namísto zaměření na povinnost zavést další cizí jazyk by měla být pozornost věnována kvalitě a přístupům k jazykovému vzdělávání. Klíčové je vytvořit program, který motivuje a zároveň rozvíjí schopnosti dětí v jejich vlastním tempu. Brzký a nenucený začátek výuky angličtiny může přinést větší úspěchy než pouhé přidání nového předmětu do rozvrhu. Rodiče v tomto procesu hrají významnou roli – jejich zapojení může proměnit učení jazyka ve společný zážitek, který dítě inspiruje a podpoří jeho motivaci. Důkladně promyšlený jazykový program, provázející děti od útlého věku až po střední školu, může být klíčem k jejich budoucím úspěchům ve stále propojenějším a multikulturním světě.
Česká podnikatelská rada pro udržitelný rozvoj (Czech BCSD) vydala oficiální český překlad „Protokolu o skleníkových plynech - standard pro korporátní účetnictví a výkaznictví“ (Korporátní standard GHG Protokolu). Tento základní dokument pro kontrolu emisní stopy a měření emisí skleníkových plynů byl přeložen do českého jazyka na základě licenční smlouvy se Světovým institutem zdrojů (WRI) a Světovou podnikatelskou radou pro udržitelný rozvoj (WBCSD). Jedná se o první oficiální překlad tohoto standardu vydaného již před více než dvaceti lety do češtiny – dokumentu, který má zásadní význam pro podporu dekarbonizačních aktivit českých firem a organizací. „Korporátní standard GHG Protokolu je celosvětově uznávaný standard, který pomáhá podnikům a organizacím měřit a řídit jejich uhlíkovou stopu. Pro malé a střední podniky může být často obtížné orientovat se v komplexních požadavcích na vykazování emisí, které přináší evropská legislativa, jako je například směrnice CSRD (Směrnice o podávání zpráv podniků o udržitelnosti). Český překlad Korporátního standardu GHG Protokolu nyní podnikatelům usnadní tento proces, umožní jim porozumět výpočtu emisní stopy a lépe se připravit na nové regulační požadavky,“ říká Kateřina Šveřepová, prezidentka České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj, Czech BCSD. Korporátní standard GHG Protokolu poskytuje firmám jasnou metodiku, jak efektivně snižovat emise skleníkových plynů, posiluje jejich konkurenceschopnost v hodnotových řetězcích a přístup ke kapitálu a investicím, které jsou stále více vázány mimo jiné i na environmentální kritéria.
Společnost Adyen, globální platforma pro finanční technologie, používaná českými i světovými firmami, jmenovala na pozici Country Manager CEE Matouše Michněviče. Ten bude mít na starosti rozvoj byznysu společnosti v celém regionu střední a východní Evropy, včetně aktivit společnosti v České republice, na Slovensku, ale také v Polsku. Michněvič přináší do společnosti Adyen své dlouholeté globální zkušenosti z oblasti plateb, inovací a budování strategických partnerství. Jako Country manager bude Michněvič zodpovědný za rozvoj a strategii společnosti Adyen a budování vztahů s klíčovými klienty a obchodními partnery v celém regionu. Také se zaměří na optimalizaci procesů, zavádění platebních inovací uzpůsobených potřebám zákazníků a zvyšování podílu společnosti Adyen na středoevropském trhu.
Česko potřebuje v podpoře startupů a inovací výrazně přidat. Zatím se ale nedaří prosazovat změny, které by k tomu vedly. Změnit to má nově vznikající Česká startupová asociace. Ta má za cíl zastupovat zájmy českého startupového ekosystému v dialogu s vládou, Parlamentem a politickými stranami. Zaměří se na přípravu kvalitních analýz a konkrétních návrhů legislativních a systémových řešení pro zlepšení českého startupového ekosystému a jejich následné vyjednávání s politickou sférou. Asociaci vede Martin Jiránek, zkušený expert na zákonodárství, politiku a lobbing. Prvními členy Asociace jsou venture kapitálové fondy Credo Ventures, Presto Ventures či Purple Ventures, technologické startupy Keboola, Liftago či Oddin a také další klíčoví hráči startupové komunity – Sparring a Novalia, právní kanceláře zaměřené na technologický sektor, inovační agentura JIC, akcelerátor StartupYard a byznys hub Opero. S desítkami dalších partnerů nyní Asociace jedná.