Marketingová konzultační společnost Proficio jmenovala Jabuba Kalába manažerem Business Intelligence týmu. Společnost svůj tým navíc rozšířila i o Lukáše Cikánka a Michala Filípka, otevřela nové kanceláře v centru Prahy a plánuje další růst. Jakub vystudoval Mendelovu univerzitu v Brně, magisterský obor Business a Managerial Economics. V letech 2015 až 2021 působil ve společnosti Zebra Technologies. V srpnu 2020 se připojil k Business Intelligence týmu Proficia jako konzultant. V něm nově povýšil na post manažera a bude se věnovat zejména rozvoji současného týmu, integraci účetních dat a v neposlední řadě také rozšíření Business Intelligence služeb společnosti o další produkty.
Pokud jste dosud využívali bezplatnou službu e-mail pod vlastní doménou od Google, vězte, že za ni budete muset platit. Šlo o to, že jste mohli mít firemní účet a v něm určitý počet uživatelských účtů zdarma a propojit si ho s vlastní doménou. Jako CFO vás jistě bude zajímat, že nově vám Google nabízí službu Workspace, kde ale za jeden uživatelský účet budete platit 5,20 €. Jaké máte možnosti v tento okamžik, můžete dál používat bezplatný účet u jiného poskytovatele nebo přijmout podmínky Google? Na to vám odpoví skvělý článek z našeho partnerského serveru Root.cz, kde se autor zabývá podrobným rozborem nově vzniklé situace.
Zájem o jízdu ve sdíleném elektromobilu roste a s ním i jejich množství na platformě HoppyGo. Loni se jejich přírůstek téměř zdvojnásobil, nejvýdělečnějším autem se stala Škoda Enyaq iV. Zájem řidičů o vozy s elektrickým pohonem podněcuje stále více majitelů elektromobilů, kteří svá auta ke sdílení registrují. V roce 2020 jich bylo 37, loni jich přibylo 69 (+86 %). Průměrný denní nájezd sdíleného elektromobilu je 250 km, což elektromobily zvládnou na jedno nabití. „Poptávka po elektromobilech loni meziročně stoupla o 400 %,” říká Robin Švaříček, CEO společnosti HoppyGo, která sdílení aut mezi lidmi umožňuje. Ta loni vylepšila svou aplikaci – majitelé nyní mohou zaznamenat stav nabití baterie a po skončení zápůjčky vyúčtovat spotřebu energie, tak jako u benzinových či naftových vozidel. Mohou přidat i dobu nabíjení a dojezd vozu. Platforma pro sdílení aut HoppyGo spadá mezi inovační projekty mobility Škoda Auto DigiLab. Nabídka 2500 vozů je dostupná ve všech velkých městech.
Petra Heinrich Liedtke byla jmenována do funkce viceprezidentky pro partnerský a komerční prodej VMware v regionu EMEA. Povede divizi s 500 zaměstnanci a bude zodpovědná za to, aby rozvinutý ekosystém partnerů společnosti měl digitální základ pro poskytování modernizovaných aplikací a multi-cloudu zákazníkům usilujícím o dosažení obchodních výsledků prostřednictvím své digitální transformace. Bude spolupracovat na zlepšování partnerských obchodních modelů a uvolňování schopností partnerů prostřednictvím řešení a služeb společnosti VMware. Petra s sebou přináší znalosti obchodních kanálů, které získala během více než 25 let působení v oboru. Naposledy jako viceprezidentka pro partnerský a produktový prodej v regionu EMEA ve společnosti Red Hat.
Ing. Kateřina Trčalová (1982) ve společnosti Asseco Solutions působí na marketingových pozicích od roku 2006. Od ledna se stala členkou managementu firmy – šéfkou marketingového oddělení. Kateřina absolvovala Univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně, Fakultu managementu a ekonomiky, magisterský program Podniková ekonomika. Pracovala na analytické pozici v obchodním controllingu společnosti Delta pekárny (dnešní United Bakeries), nyní v Asseco Solutions (dříve LCS International). Kateřina Trčalová říká: „Být vedoucí marketingu je velká výzva a těší mě, že mohu ovlivňovat komunikaci značky HELIOS. Chci pokračovat v budování jejího mediálního obrazu.“
Společnost Mastercard začíná spolupracovat s jednou z největších kryptoměnových burz na světě Coinbase. Na nově vznikajícím tržišti s nezaměnitelnými tokeny (NFT) budou zákazníci moci nakupovat jednoduše přímo platebními kartami Mastercard. Cílem společnosti Mastercard je učinit nezaměnitelné tokeny dostupnějšími. Čím více lidí má k moderním technologiím snadný přístup, tím rychlejší jsou další inovace. Ty pak podporují růst ekonomiky i rozšiřování nabídky pro spotřebitele. Digitální statky v podobě NFT velmi často tvoří hudebníci, umělci či tvůrci počítačových her. Přístup většího množství potenciálních kupců na tento trh tak podpoří další tvůrce a může vyvolat další evoluci digitálního obchodu.
Přestože nejzazší termín podání daňového přiznání fyzických osob za minulý rok (2021) je až 1. dubna 2022, někteří podnikatelé nebo OSVČ ho potřebují podat například za účelem prokázání příjmů za předchozí rok pro účely získání úvěru nebo hypotéky. Bohužel ale mají smůlu, stát nemá prozatím vlastní online formuláře. Ti, kdo byli zvyklí využívat elektronický formulář na webu Finanční správy, ale letos neprojdou. Formulář pro daň z příjmu fyzických osob za rok 2021 totiž ještě není dostupný, k dispozici má ale být až v druhé polovině měsíce února tohoto roku. Více podrobností získáte na webu Měšec.cz na této adrese.
Populární e-commerce integrátor BaseLinker, který umí snadno a rychle napojit e-shopy na největší online tržiště, přichází do Česka a na Slovensko. Nástroj tak nově mohou využít i čeští a slovenští obchodníci, kteří se díky BaseLinkeru snadno dostanou na MALL a přímo v jeho rozhraní budou moci zalistovat zboží i odbavovat objednávky zákazníků. Z BaseLinkeru lze navíc své zboží vystavit i na další online tržiště včetně polského Allegra či Amazonu. „Jsme největší evropský e-commerce integrátor a naši službu aktivně využívá více než 15 000 obchodníků. Máme za sebou 15 let vývoje a nabízíme přes 400 integrací. Náš vstup do Česka a na Slovensko znamená, že e-shopy mají nově možnost napojit se na MALL pomocí jednoduchého a spolehlivého nástroje, na který si snadno napojí i třeba svůj účetní a skladový systém,“ popisuje Radek Klouda, ředitel BaseLinkeru pro Českou republiku a Slovensko.
Důvodem, proč společnost Asseco Solutions v posledních měsících přistoupila k realizaci změn ve své struktuře, jsou především snaha o zlepšování kvality produktů i služeb a dokonalé zacílení na spokojenost zákazníka. Firma nyní klade extrémní důraz nejen na vývoj a služby, ale zejména na obchod. Proto řady jejího top managementu posílil nový obchodní ředitel, zkušený obchodník a manažer Michal Andraško (1981), absolvent několika univerzit, kde vystudoval marketing, ekonomii a management. Následně vystudoval program MBA zaměřený na strategický management na The Nottingham Trent University. Celý svůj profesní život, který započal již při studiu střední školy, věnoval prodeji v oblasti informačních a komunikačních technologií.
Advokátní kancelář Rowan Legal oznámila příchod výrazné personální posily. Její právnický tým od února 2022 doplní Jan Frey (40), který patří mezi přední tuzemské experty na fúze a akvizice (M&A). Této oblasti se věnuje dlouhodobě. Partneři kanceláře věří, že se díky Freyově reputaci a expertize podaří tuto kategorii právních služeb Rowan Legal ještě rozšířit. Frey na nové působiště přichází po deseti letech v manažerských pozicích u Havel & Partners a kariéře v týmu KPMG. Je považován za jednoho z nejvýznamnějších tuzemských expertů na oblast fúzí a akvizic, právních auditů a procesů due dilligence.
Poskytovatel ICT služeb, společnost CDC Data, oznámila personální změny. Novým generálním ředitelem společnosti se od 6. ledna 2022 stal Pavel Smoleň. Na této pozici střídá zakladatele a spolumajitele CDC Data Luboše Strapinu, který se přesunul do představenstva společnosti. Hlavním úkolem nového generálního ředitele bude vyhledávání a využívání příležitostí k dalšímu růstu CDC Data. Jako CEO bude Pavel Smoleň odpovědný za chod firmy a její hospodářské výsledky, které bude pravidelně předkládat představenstvu společnosti. Dále se novým obchodním ředitelem stane Martin Bedroš, když dosavadní obchodní ředitel Jiří Prokeš bude zastávat pozici provozního ředitele společnosti.
Škoda Auto jmenuje od ledna 2022 Meredith Kelly do funkce vedoucí globálního marketingu. Kelly má pracovní zkušenosti v mezinárodním marketingu a naposledy byla zodpovědná za marketingové aktivity značky Volkswagen v Jihoafrické republice. Meredith Kelly pracuje pro koncern Volkswagen od října 2015. S obchodním vzděláním a titulem v oboru podnikové finance Kelly dříve pracovala pro mezinárodní společnosti v oblasti spotřebního zboží.
Skupina Aricoma miliardáře Karla Komárka plní svou strategii expanze a získává polskou softwarovou vývojářskou společnost Clearcode, specializující se na vývoj AdTech a MarTech platforem na zakázku. Ta spolupracovala s řadou předních AdTech firem, agentur, vydavatelů a globálních mediálních společností. Skupina Aricoma, nový celoevropský hráč v oblasti IT služeb, za kterým stojí skupina KKCG, získá společnost Clearcode s cílem vstoupit na rychle rostoucí trh reklamních a marketingových technologií. Spolu se stovkou odborníků společnosti Clearcode bude skupinu Aricoma tvořit deset společností s konsolidovaným obratem přes 340 milionů eur a s více než 3 000 zaměstnanci.
Dceřinná společnost ČEZ, Telco Pro Services (TPS), rozšiřuje své portfolio o další regionální telekomunikační operátory. Poskytovatelé služeb internetu na Královéhradecku, Liberecku a Mladoboleslavsku, Magnalink a Cerberos, se od listopadu staly součástí skupiny Telco Pro Services. Cílem je nabídnout jejich prostřednictvím další služby ze sféry internetu, digitální televize či VOIP. TPS bude investovat do výstavby nových lokalit, které jsou vhodné pro instalaci optických sítí poslední míle a napojení na páteřní sítě.
Škoda Auto založila společný podnik s IT holdingem Etnetera Group. Spojením odborných znalostí a agilních metod vývoje automobilka dále pokračuje ve své strategii digitalizace. Cílem je optimalizovat uživatelskou zkušenost zákazníků společnosti Škoda Auto a vytvořit software nové generace pro éru elektromobility. Nový společný podnik Green:Code v příštích letech přijme až 200 vývojářů, softwarových architektů, obchodních analytiků, designérů UX/UI a testerů.
Ireneusz Kubies byl ve společnosti Infor jmenován na pozici Alliance Director pro region CEE, kde buduje a řídí partnerství s aliančními partnery v regionu s důrazem na rozvoj cloudových nabídek Infor na platformě Amazon Web Services (AWS). Ireneusz se v roce 2014 stal součástí týmu Infor CEE v Praze jako regionální Channel and Direct Sales Manager. Dnes je zodpovědný za rozvoj regionálních aliančních strategií a řízení vztahů s partnery z řad systémových integrátorů, technologickými či konzultačními partnery v České republice, Slovensku, Polsku, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku, Slovinsku a Srbsku. Před tím strávil čtyři roky v HP jako Account Executive pro střední a východní Evropu a předtím v ICZ na pozici Product Management Manager. Vystudoval Fakultu strojní na ČVUT, obor automatizované systémy řízení.
Novým předsedou představenstva Expobank CZ se od 2. ledna stal Lubomír Lízal (na fotografii), bývalý člen bankovní rady České národní banky. Nahradil tak dosavadního člena a předsedu představenstva Ilju Mitelmana. Z představenstva odešel také Sridhar Cadambi a nahradil ho Jan Winkler. Už od loňského září posílil představenstvo Martin Provazník, čtvrtým členem je od loňského března Martin Kubíček. Novým předsedou dozorčí rady byl zvolen její dosavadní člen John McNaughton. Expobank má od Nového roku i nového mluvčího. Stal se jím Jakub Švestka, který byl do loňského května mluvčím Moneta Money Bank.
Od prosince 2021 zastává tuto funkci Martin Marek (54), pod něhož nově spadá nejen Brand Marketing a PR, ale i řízení značkových prodejen (Samsung Brand Shops Operations) a ambasadorů v místě prodeje (Field Operation) v Česku a na Slovensku. Martin Marek bude ze své pozice reportovat přímo prezidentovi společnosti Ki Young Younovi. Dříve pracoval ve společnostech Philip Morris International, Ritchy Group a zastával pozici Head of Branding ve společnosti Makro, pomáhal společnosti Imperial Brands budovat značkovou kategorii „produktů nové generace“ pro český a slovenský trh. Martin Marek získal inženýrský titul na VŠE v Praze, obor ekonomika obchodu.
Společnost Axis Communications, výrobce IP kamer a chytrých technologií v oblasti videodohledu, představila změnu na pozici regionálního ředitele pro oblast zahrnující 28 států východní Evropy, Turecko, Rusko a Společenství nezávislých států. Od Nového roku do této funkce nastoupila Anna Arwidi, která s firmou spolupracovala od roku 2013 ve službách partnerské společnosti Cognimatics AB. Ta se v roce 2016 stala součástí Axis Communications a Anna Arwidi působila na vedoucích obchodně-manažerských pozicích pro strategický rozvoj maloobchodu a měla na starosti spolupráci s významnými globálními partnery v regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika). Anna má přes 20 let zkušeností s prací v oblasti rozvoje trhu a podnikání ve společnostech všech velikostí.
Pražskou vývojářskou společnost eMan, zalistovanou na pražské burze Start, počínaje Novým rokem vede Michal Košek, jeden z jejích zakládajících členů. Po jedenácti letech přechází z postu provozního ředitele a v roli CEO střídá předsedu představenstva Jiřího Horynu. Michal stojí v čele stopadesátičlenného týmu a bude upevňovat pozici eManu na trhu. Tuzemský software house aspiruje na to být přirozeným technologickým partnerem pro korporace a inovativní projekty v oblastech softwarového vývoje a digitalizace. Ke svému jmenování uvedl: „Máme v plánu navázat na úspěchy roku minulého. Plánujeme rozvoj našeho investičního fondu eMan Innovations, který bude sloužit jako inkubátor ambiciozních technologických projektů. Velký potenciál spatřujeme v blockchainu, machine learningu, AI, a proto pracujeme na jedné z prvních kryptoměnových RPG her Alteration a dalších projektech, které tyto technologie využívají.“
Na pozici s názvem Chief Solutions Officer nastupuje Jan Peroutka (42). Jde o nově definovanou nejvyšší technickou pozici, v níž bude Jan Peroutka vést tým manažerů zodpovědných za vývoj, instalaci a servis bezpečnostních technologií, inovace a návrhy integrovaných řešení a služby Securitas Operations Center včetně monitoringu více než 12 000 objektů. Jan Peroutka pracuje v Securitas ČR od roku 2008, z toho posledních devět let na různých pozicích vysokého managmentu. Je absolventem Přírodovědecké Fakulty Univerzity Karlovy.
Kyberbezpečnostní firmy varují před nárůstem ransomwarových útoků spojených s návratem Emotetu, který Europol nazval „nejnebezpečnějším malwarem na světě“. Poskytuje kyberzločincům přístup do napadených počítačů a umožňuje jejich pronájem ransomwarovým gangům. Emotet nyní sílí s pomocí malwaru Trickbot, který za 11 měsíců v roce 2021 má na svědomí přes 140 000 obětí ve 149 zemích, nejvíce z Portugalska a USA, zaměřuje se zejména na vládní a vojenské organizace. Hackeři se snaží uživatele přimět ke stažení zaheslovaných souborů ve formátu zip se škodlivými dokumenty obnovující síť botnetu Emotet. „Emotet byl nejvýkonnějším botnetem v historii a prodával svou síť infikovaných strojů hackerským skupinám. Návrat Emotetu je předzvěstí nárůstu ransomwarových útoků v roce 2022,“ říká Peter Kovalčík z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.
Nová studie společnosti Accenture upozorňuje, že přes polovinu (55 %) velkých společností nedokáže účinně zastavit kybernetický útok, efektivně rozpoznat a reagovat na bezpečnostní incident nebo nežádoucí dopad incidentu snížit. Průzkum byl proveden mezi 4 700 vedoucími pracovníky z celého světa a zkoumá, jakou má kybernetická bezpečnost ve firmách prioritu, jaká je účinnost současných bezpečnostních opatření a jak je na tom úroveň investic do IT zabezpečení. Čtyři z pěti respondentů (81 %) si myslí, že „zachovat si náskok před útočníky je neustálý boj a náklady jsou neudržitelné“, což představuje nárůst oproti 69 % v loňském průzkumu. A přestože 82 % respondentů v průzkumu uvedlo, že v uplynulém roce své výdaje na kybernetickou bezpečnost navýšili, vzrost počet nežádoucích narušení útočníkem, která zahrnují neoprávněný přístup k datům, aplikacím, službám, sítím nebo zařízením – a to o 31 % na průměrných 270 na jednu firmu.
Globální krize v automobilovém průmyslu, způsobená nedostatkem čipů, materiálu, ale i pracovních kapacit, se promítá i do trhu ojetin. Počet nabízených vozů z druhé ruky spadl na úroveň krizového období roku 2009. A aut bude ještě méně a budou dražší. Začátkem letošního roku byly ojetiny s nájezdem od 500 do 500 tisíc km a nebourané na českém trhu v průměru za 377 tisíc korun, v říjnu už za 425 tisíc, to je nárůst o 13 procent! Kdo s koupí auta váhal, mohl v případě modelů nižší střední a střední třídy reálně prodělat 50 tisíc. A přitom si koupil opotřebovanější auto. Na začátku roku ukazoval tachometr ojetin průměrně 111 tisíc kilometrů, v říjnu už 118 tisíc. Na základě analýz Carvago.com předpokládá, že v průběhu tří měsíců klesne nabídka vozů k prodeji o dalších 5 až 10 procent díky dalším odstávkám výroby během Vánoc, nižší prodejnosti vozů v prosinci a současné nechuti lidí prodávat svá auta. To se odrazí na cenách. Vzniká zpětná vazba, kdy růst cen vytváří tlak na jejich další růst. Pokud zvažujete pořízení ojetého vozu, jednejte rychle. „Zlepšení není na dohled,“ radí Jakub Šulta, CEO Carvago.com.
Business Network International (BNI), největší světová organizace pro byznys networking (budování obchodních kontaktů), oznámila rozšíření své působnosti v České republice pod vedením ředitelky Diany Masopust (38). Ta pracuje na vytvoření skupin podnikatelů, kteří by spolupracovali na rozvoji svého podnikání prostřednictvím doporučení v České republice i v zahraničí. BNI je založena na principu Givers Gain (Dárci získávají) a tato filozofie spojuje přes 285 000 členských firem po celém světě. Online platforma sítě umožňuje podnikatelům se spojit a rozšiřovat své podnikání rychleji a v důvěryhodném prostředí. Jen v posledních 12 měsících (od října 2020 do října 2021) pomohly obchodní reference sítě BNI vytvořit nový byznys v hodnotě přes 18,2 miliardy amerických dolarů.
Podle údajů z The National Vulnerability Database (NVD) již letošní počet softwarových zranitelností překonal rekordní úroveň z roku 2020. Zranitelná místa v softwarových systémech mají navíc, jak ukázal případ aktuálně odhalené zranitelnosti Log4Shell, stále závažnější a globálnější dopady. Zatímco v roce 2020 se objevilo celkem 18 352 zranitelností, k polovině prosince tohoto roku evidovala NVD již 18 970 zranitelností, což je historicky nejvyšší zaznamenané číslo.
Od dnešního dne je vykryta signálem LTE (4G) celá síť pražského metra. Konsorcium operátorů O2 Czech Republic, T-Mobile Czech Republic, Vodafone Czech Republic a společnosti CETIN dnes ve spolupráci s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) připojilo poslední úsek Rajská zahrada – Černý Most na trase B. Práce na tomto projektu v roce 2015 a původně měly trvat do konce roku 2022. I pandemickou situaci se však vykrývání pražského metra vysokorychlostním mobilním signálem LTE podařilo urychlit o jeden rok.
Tomáš Kudělka povýšil na pozici direktora technologického týmu poradenské společnosti KPMG. Dohlíží na IT projekty, zejména v oblastech strategie IT, kybernetické bezpečnosti, ale i řízení a návrhů IT architektur. Zaměřuje se mimo jiné na pomoc firmám v přípravě na nové předpisy EU o digitálních službách (DSA) a trzích (DMA). Působil v Británii a řídil týmy v Německu a Španělsku. Dříve zastával vedoucí pozice v nadnárodní společnosti Diebold Nixdorf a u mezinárodního systémového integrátora Simac.
Česká agentura pro standardizaci uzavřela smlouvu se spolkem Odborná rada pro BIM – buildingSMART Česká republika (czBIM) a získala kompletní práva k datovému standardu SNIM. To otevírá cestu k dalšímu rozvoji Datového standardu staveb (DSS), který se tak stane univerzálním a společným digitálním jazykem pro české stavby. Smlouvu podepsali za Agenturu ČAS její generální ředitel Zdeněk Veselý, za spolek czBIM pak jeho předseda Petr Matyáš. Datový standard staveb (DSS) je jednou z klíčových částí metody BIM. Otevírá totiž cestu k možnosti strojově zpracovávat data v digitálním modelu stavby (DiMS) v otevřeném formátu IFC, a tedy ke sdílení informací o stavbě napříč stavařskými profesemi a životním cyklem stavby.
Aby si důležité, ověřené informace od státu a samospráv samy našly občana a aby se naopak názory a potřeby lidí dostaly jednoduše k samosprávám, které s nimi dokážou efektivně pracovat. Globální mise start-up Munipolis Ondřeje Švrčka, který v Česku funguje pod značkou Mobilní Rozhlas, začíná dostávat zcela konkrétní obrysy. Jeho cestu do zahraničí nyní zajistí Zdeněk Komenda, který úspěšně vedl v expanzi Kiwi.com. Komenda do Munipolis přechází z vyhledávače letenek a dalších dopravních spojení Kiwi.com, kde více než šest let působil v nejužším vedení jako Chief Business Development Officer.
Společnost Hitachi Energy představila Nostradamus AI, nové řešení pro energetické předpovědi s podporou AI. Toto řešení vytvořené speciálně pro energetický průmysl, poskytuje předpovědi s přesností až o 20 % vyšší než běžné cíle v oboru. Pomáhá optimalizovat investice, obchodní strategie a možnosti výnosů v oblasti energetiky, zároveň zefektivňuje provoz. „Pokročilé předpovědi jsou zásadním prvkem efektivního řízení energetického portfolia společnosti a umožňují provozovatelům a analytikům rychle činit informovaná rozhodnutí napříč jejich podnikáním,“ řekl Massimo Danieli, výkonný ředitel obchodní jednotky Grid Automation ve společnosti Hitachi Energy. „Na základě našich hlubokých odborných znalostí v energetice a datové vědě jsme vytvořili AI engine, který výrazně zrychluje schopnost uživatelů činit datově podložená rozhodnutí, zvyšuje ziskovost jejich podnikání a nabízí flexibilitu, která umožňuje růst v souladu s rozvojem energetické sítě.“
K tématu se vyjadřuje Pavel Los, ředitel Meridian School of English Česko: Diskuse o zavedení povinného druhého cizího jazyka ve školách poukazuje na zásadní téma – kvalitu jazykového vzdělávání. Angličtina, vyučovaná již od raného věku, hraje klíčovou roli v přípravě dětí na život v globalizovaném světě. Nejde však jen o to, kdy výuku zahájit, ale především o to, jak se jazyky vyučují. Metody výuky by měly být přizpůsobené vývojovým potřebám dětí, aby bylo učení efektivní, zábavné a podporovalo přirozené osvojování jazyka. Namísto zaměření na povinnost zavést další cizí jazyk by měla být pozornost věnována kvalitě a přístupům k jazykovému vzdělávání. Klíčové je vytvořit program, který motivuje a zároveň rozvíjí schopnosti dětí v jejich vlastním tempu. Brzký a nenucený začátek výuky angličtiny může přinést větší úspěchy než pouhé přidání nového předmětu do rozvrhu. Rodiče v tomto procesu hrají významnou roli – jejich zapojení může proměnit učení jazyka ve společný zážitek, který dítě inspiruje a podpoří jeho motivaci. Důkladně promyšlený jazykový program, provázející děti od útlého věku až po střední školu, může být klíčem k jejich budoucím úspěchům ve stále propojenějším a multikulturním světě.
Česká podnikatelská rada pro udržitelný rozvoj (Czech BCSD) vydala oficiální český překlad „Protokolu o skleníkových plynech - standard pro korporátní účetnictví a výkaznictví“ (Korporátní standard GHG Protokolu). Tento základní dokument pro kontrolu emisní stopy a měření emisí skleníkových plynů byl přeložen do českého jazyka na základě licenční smlouvy se Světovým institutem zdrojů (WRI) a Světovou podnikatelskou radou pro udržitelný rozvoj (WBCSD). Jedná se o první oficiální překlad tohoto standardu vydaného již před více než dvaceti lety do češtiny – dokumentu, který má zásadní význam pro podporu dekarbonizačních aktivit českých firem a organizací. „Korporátní standard GHG Protokolu je celosvětově uznávaný standard, který pomáhá podnikům a organizacím měřit a řídit jejich uhlíkovou stopu. Pro malé a střední podniky může být často obtížné orientovat se v komplexních požadavcích na vykazování emisí, které přináší evropská legislativa, jako je například směrnice CSRD (Směrnice o podávání zpráv podniků o udržitelnosti). Český překlad Korporátního standardu GHG Protokolu nyní podnikatelům usnadní tento proces, umožní jim porozumět výpočtu emisní stopy a lépe se připravit na nové regulační požadavky,“ říká Kateřina Šveřepová, prezidentka České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj, Czech BCSD. Korporátní standard GHG Protokolu poskytuje firmám jasnou metodiku, jak efektivně snižovat emise skleníkových plynů, posiluje jejich konkurenceschopnost v hodnotových řetězcích a přístup ke kapitálu a investicím, které jsou stále více vázány mimo jiné i na environmentální kritéria.
Společnost Adyen, globální platforma pro finanční technologie, používaná českými i světovými firmami, jmenovala na pozici Country Manager CEE Matouše Michněviče. Ten bude mít na starosti rozvoj byznysu společnosti v celém regionu střední a východní Evropy, včetně aktivit společnosti v České republice, na Slovensku, ale také v Polsku. Michněvič přináší do společnosti Adyen své dlouholeté globální zkušenosti z oblasti plateb, inovací a budování strategických partnerství. Jako Country manager bude Michněvič zodpovědný za rozvoj a strategii společnosti Adyen a budování vztahů s klíčovými klienty a obchodními partnery v celém regionu. Také se zaměří na optimalizaci procesů, zavádění platebních inovací uzpůsobených potřebám zákazníků a zvyšování podílu společnosti Adyen na středoevropském trhu.
Česko potřebuje v podpoře startupů a inovací výrazně přidat. Zatím se ale nedaří prosazovat změny, které by k tomu vedly. Změnit to má nově vznikající Česká startupová asociace. Ta má za cíl zastupovat zájmy českého startupového ekosystému v dialogu s vládou, Parlamentem a politickými stranami. Zaměří se na přípravu kvalitních analýz a konkrétních návrhů legislativních a systémových řešení pro zlepšení českého startupového ekosystému a jejich následné vyjednávání s politickou sférou. Asociaci vede Martin Jiránek, zkušený expert na zákonodárství, politiku a lobbing. Prvními členy Asociace jsou venture kapitálové fondy Credo Ventures, Presto Ventures či Purple Ventures, technologické startupy Keboola, Liftago či Oddin a také další klíčoví hráči startupové komunity – Sparring a Novalia, právní kanceláře zaměřené na technologický sektor, inovační agentura JIC, akcelerátor StartupYard a byznys hub Opero. S desítkami dalších partnerů nyní Asociace jedná.