Ucelený vhled do podnikání i podrobné informace nejen o samotném trhu, ale i o konkurenci či trendech v chování zákazníků přinese podnikatelům nová analytická platforma Portál obchodníka. Stojí za ní společnost Mastercard, která ji společně s Worldline přináší na Český trh a začíná poskytovat obchodníkům právě ze sítě Worldline / KB SmartPay. Obchodníci na ní oceňují zejména podrobné analýzy, o které mohou opřít svá strategická rozhodnutí a nastavit tak co nejlepší služby pro své zákazníky.
Největší část zaměstnanců si nyní přeje pracovat z domova tři až čtyři dny v týdnu. Ještě před rokem to bylo jen jednou až dvakrát týdně. Přes čtyři pětiny manažerů chtějí zvýšit podíl home office ve svých týmech. Lidé oceňují zejména úsporu času pro dojíždění do kanceláře. Vyplývá z průzkumu mezi 4,5 tisíci zaměstnanci skupiny ČSOB. Čtvrtina z nich se doma může lépe na práci soustředit a je efektivnější. Pětina může pracovat doma s lehkou nemocí či drobným zraněním. Na druhou stranu 40 % uvedlo, že jim chybí potkávání s kolegy a čtvrtina nemá vhodné podmínky pro práci.
SpolečnostVisa pomohla s digitalizací už zhruba 16 milionům malých podniků a mikropodniků (SMB) po celém světě. Dlouhodobý cíl z roku 2020 dosáhnout hranice 50 milionů digitalizovaných firem tak splnila z více než 30 procent. Od začátku pandemie Visa zahájila řadu komunitních programů na podporu podnikatelů, aby mohli začít přijímat digitální platby a rychle se adaptovat na digitální ekonomiku. Zároveň zveřejnila páté vydání studie Back to Business. Z ní plyne, že 68 % spotřebitelů permanentně změnilo své platební návyky v důsledku koronavirové pandemie.
Společnost Mastercard posiluje v oblasti digitálních aktiv uzavřením dohody o akvizici firmy CipherTrace. Ta zpracovává a analyzuje údaje o více než devíti stovkách kryptoměn. Díky tomu Mastercard rozšíří svou strategii na poli kryptoměn a urychlí její realizaci. Akvizice propojí znalosti CipherTrace v oblasti digitálních aktiv s bezpečnostními řešeními Mastercard. Pro podniky a firmy to znamená vyšší míru transparentnosti, jež jim umožní identifikovat a rozumět existujícím rizikům. Přínosem bude i snadnější naplňování zákonných a regulatorních požadavků uplatňovaných v oblasti digitálních aktiv.
Společnost Mastercard otevírá Laboratoř pro inovace a udržitelnost ve švédském Stockholmu. Ta bude stát v čele rozvoje portfolia ekologicky šetrných digitálních produktů a řešení. Umožní firmám a spotřebitelům změnit způsoby, jakými vyrábějí, distribuují a nakupují výrobky a služby tak, aby z toho v době, kdy se globální ekonomika digitalizuje, měli prospěch lidé i planeta. Staví na zkušenostech s inovacemi v oblastech finančního začlenění a bude zkoumat, jak lze technologie typu 5G, kvantové počítače a umělou inteligenci uplatnit při řešení environmentálních výzev. Skládat se bude z výzkumného a vývojového centra na řešení pro udržitelnou spotřebu a hodnotové řetězce, platformy „Labs as a Service“, pro sdružování partnerů a zákazníků ke spoluvytváření udržitelných řešení a Mastercard Experience Center pro praktické ukázky produktů.
Většinový vlastnický podíl v české firmě Crede Experto Praha specializující se na software pro oblast bankovnictví a platebního styku, odkoupila společnost ARBES Technologies. Sloučením aktivit obou podniků vznikne jednička na českém i slovenském trhu v oblasti informačních systémů pro bankovnictví a platební styk s ročním obratem přes půl miliardy korun. Regionálně bude společný tým obsluhovat stávající země, kde působí. Předpokladem je však expanze i do dalších zemí, zejména s novou generací řešení pro platební styk a bankovnictví.
Kit Colbert nastoupil do VMware v roce 2003 jako technický vedoucí pracovník. Během působení v VMware zastával řadu funkcí, například technického ředitele pro cloudové služby, generálního manažera pro cloudově nativní řešení, technického ředitele divize End-User Computing a hlavního architekta VMware vRealize Operations Suite. V nové pozici bude utvářet technickou vizi společnosti a transformaci na výzkum a vývoj zaměřený na cloud a předplatné. Jeho úkolem bude i rozvoj úsilí v oblasti výzkumu a vývoje a dohled nad realizačními týmy a nad závazky společnosti v oblasti ESG.
QNAP KoiRetail nabízí analýzu videí na bázi umělé inteligence (AI) a pomáhá obchodům, maloobchodníkům i nákupním centrům získat přehled o chování zákazníků a obchodním výkonu. Pomáhá uživatelům při budování obchodních strategií založených na aktivitách zákazníků v obchodech na základě teplotních map, mírou dlení a aktivních oblastí. Vše je přístupné z uživatelsky přívětivého rozhraní. KoiRetail podporuje detekci mezi kamerami technologií opětovné identifikace v cloudových službách. Ta dokáže rozpoznat stejnou osobu zachycenou více kamerami současně, což obchodníkům umožňuje získat profily zákazníků pro přesnější plánování marketingových strategií.
EU se léta snaží prosadit legislativu pro jednodušší užívání elektroniky. Včera představila návrh na standardizaci nabíjecích portů pro snížení množství elektronického odpadu a ochranu životního prostředí. Výrobci elektroniky od smartphonů přes tablety, čtečky až po fotoaparáty, budou muset využívat jednotnou koncovku USB-C pro napájecí kabely. Nabíječka nemá být součástí balení při koupi přístroje. Návrh musí ještě podpořit Europarlament i jednotlivé členské státy.
Do české advokátní kanceláře Arrows, jež za poslední tři roky vyrostla mezi lídry trhu, vstupuje poradenský gigant ETL Global. Tato německá skupina chce navázat na celosvětové akviziční úspěchy a dále rozvinout svůj byznys v České republice. Společnou ambicí je překročit obrat 1 miliardy korun do pěti let, k čemuž ETL poskytne investice do rozvoje poradenství i technologických projektů. Arrows má ambici proniknout mezi největší poradenské firmy regionu a stát se první volbou pro podnikatele a majitele kapitálu v oblasti práva, daní a poradenství.
Pokud posíláte často svým klientům zásilky, asi vám pomůže informace o nové službě Parcel Smart Servis od PPL. Ta doručí balíček už od 54 korun do jednoho z více než 34 tisíc výdejních míst, kde je možnost vyzvednutí pro klienta velmi flexibilní. Cílem může být nyní Česká republika, Slovensko, Německo či Polsko. Zásilku lze objednat a sledovat za pomoci aplikace.
Správný manažer musí reprezentovat nejen sebe, ale svou firmu a postavení v ní. A základem toho všeho je obuv. Víte třeba, že 64 % žen hodnotí muže podle jeho bot? Už letmý pohled jim naznačí váš smysl pro oblékání, smysl pro detail, finanční zázemí. Více jak polovina žen dokáže podle bot posoudit i jaká jste osobnost. Žen v byznysu se pohybuje stále více a na vaší úrovni záleží. Nevěříte? Jak vybrat správnou obuv a získat body ještě před tím, než jednání začne?
Jde o největší aktualizaci portfolia Surface v jeho historii. Díky displejům PixelSense, nové technologii pera, prémiovým mikrofonům a kamerám, výkonnému procesoru jsou nová zařízení Surface navržena tak, aby posunula inovace systému Windows 11 na vyšší úroveň. Nová modelová řada má čtyři kameny: Surface Laptop Studio, Surface Pro 8, Surface Go 3 a Surface Pro X, k tomu ještě dvouobrazovkový model Surface Duo 2. Současně přichází ovládací pero Surface Slim Pen 2 a myš Ocean Plastic Mouse, vyrobená z odpadů moře – proto ten název. Chcete vidět víc?
Využívání videopřenosů se v koronavirové době stalo samozřejmostí. Mnoho z uživatelů si ale stěžovalo na horší či nedostatečně reprezentativní kvalitu přenosu, i když kvalita připojení byla dostačující. Řešení videopřenosů v profesionální kvalitě pro malé i střední kanceláře a zasedací místnosti nyní nabízí Trust ve formě nové webkamery IRIS s rozlišením obrazu 4K a vylepšenými audio a video funkcemi.
Od poloviny září letošního roku produktovou řadu Helios oficiálně doplnila nová generace ERP pro malé a střední firmy – Helios iNuvio. Cílem je plná náhrada jeho předchůdce, systému Helios Orange, který byl dlouhou dobu vynikající volbou na trhu ERP pro segment SME.
Společnost Emplifi, poskytovatel jednotné cloudové platformy zákaznickou zkušenost, oznámila akvizici britské společnosti Go Instore. Ta stojí za vývojem stejnojmenné platformy pro prodej pomocí live stream videa. Ta umožňuje online video prodej na základě výběru produktů a spojuje online zákazníky s odborníky na prodejně, a to živě v HD rozlišení. Technologie Go Instore tak poskytuje nový prodejní kanál, díky kterému mohou firmy navázat přímý živý kontakt se zákazníkem.
Česká pošta respektuje zákoník práce a pravidla bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. K přetěžování zaměstnankyň či zaměstnanců nedochází. Na základě prováděných šetření v problematice nepřiměřené zátěže zaměstnanců nedošlo k pochybením, na něž by státní autority poukázaly. Každoročně dochází k externím kontrolám krajskými hygienickými stanicemi či oblastními inspektoráty práce. Letos bylo krajskými hygienickými stanicemi provedeno 20 kontrol, jedna stále probíhá. Problematika nakládání s nadměrnými zásilkami (balíky) je upravena v interních Poštovních pravidlech. Podání a příjem takových zásilek je umožněno po předchozí telefonické dohodě v době a způsobem stanovenými podací poštou. Přijde-li zákazník s nadměrnou zásilkou na podací poštu bez předchozí telefonické domluvy, nevyužije žádnou z níže uvedených možností a dožaduje se jejího podání, pracovník pošty může příjem takové zásilky odmítnout.
O pojmu bankovní identity slyšelo podle průzkumu společnosti Cleverlance pouze 57,2 % oslovených účastníků jejího průzkumu. Přitom pomocí bankovní identity lze přitupovat snedno nejen k internetovému bankovnictví, ale otevírá například i datové schránky. Tím se spousta věcí zjednoduší. Dá se používat na úřadech, v Portálu občana, ale i v e-shopech a klientských centrech webů. Většina bank už bankovní identitu nabízí, nicméně pětina lidí neví, zda k nim patří i ta jejich.
Více informací najdete na našem sesterském portálu Euro.cz.
Útoky hrubou silou a zneužití zranitelností patří mezi nejčastější způsoby, jakými útočníci pronikají do prostředí organizací. Dělo se tak v 63 % kybernetických útoků vyšetřovaných týmem Kaspersky Global Emergency Response. Z jeho analytické zprávy ale vyplývá, že pouhé zavedení vhodné politiky správy záplat snižuje riziko incidentů o 30 % a politika silných hesel pravděpodobnost úspěšného napadení firem o 60 %. Analýza anonymizovaných dat ukazuje, že nejčastěji používaným prostředkem pro průnik do firemní sítě je útok hrubou silou, což jsou pokusy o uhádnutí hesla systematickým testováním možných kombinací. Ve srovnání s předchozím rokem podíl útoků hrubou silou prudce vzrostl z 13 % na 31,6 %. Druhým nejčastějším typem útoku je zneužití zranitelnosti (31,5 %).
Rozvoj marketingové automatizace, návrh a implementace CLM strategie i rozvoj webových služeb převzala ve společnosti ESET Michaela Kadlečková. ESET mění i interní strukturu oddělení marketingu české pobočky. Michaela Kadlečková říká: „Mým cílem je rozvoj e-commerce, marketingové automatizace a návrh dlouhodobé strategie pro CLM i realizace souvisejících aktivit a projektů s cílem přiblížení se našim zákazníkům v segmentech B2B i B2C.“ Do ESETu přichází ze společnosti Kverneland z pozice marketingové manažerky. V rámci změn kompetencí v ESET Šárka Píšová nyní zastává pozici Marcom manažerky pro online i offline aktivity a podporu aktivit resellerů. Ondřej Šafář, manažer PR a komunikace, přebírá vedení komunikačních projektů na sociálních sítích a interní tvorbu AV obsahu a kampaní. Marketingové oddělení dále vede Jaroslav Fabián.
Posílila tak svou pozici předního českého dodavatele řešení pro společnosti zabývající se spedicí, osobní i nákladní dopravou. Získání 100% podílu ve společnosti Prytanis a.s., dodavatelem informačních systémů pro autodopravce, provozovatele osobní přepravy, spediční a logistické společnosti přináší know-how v oblasti ERP či datové analytiky, kterým Solitea dokáže zjednodušit a zefektivnit řešení vnitrofiremních procesů zákazníků. „Spojení se Soliteou jako velkým softwarehousem nám poskytne tolik potřebné zázemí pro další rozvoj a implementaci nejmodernějších technologií,“ sdělil Luboš Florián, předseda představenstva PRYTANIS a.s.
Zařízení představuje největší investici UPS v České republice a posiluje propojení ČR s globální sítí UPS. Centrum o rozloze 9000 m2 je vybavené nejnovější třídicí technikou je schopno třídit 5000 zásilek za hodinu, což je pětkrát více než to, které nahrazuje v Ruzyni. Centrum je součástí víceletého evropského investičního plánu UPS ve výši 2 miliard dolarů na modernizaci a rozšíření sítě UPS v Evropě. „Toto nové logistické centrum v srdci střední Evropy, bude hrát zásadní roli v růstu dovozu a vývozu po celé České republice a Evropě,“ uvedl prezident UPS Východoevropská oblast Ufku Akaltan.
Společnost Acronis uvedla Acronis Cyber Protect Home Office, novou verzi řešení kybernetické ochrany pro domácí použití a malé firmy. Jde o nový název řešení Acronis True Image, jež odráží integraci širokého spektra funkcí nutných ke komplexní ochraně před současnými kybernetickými riziky. Od roku 2017, kdy integroval anti-ransomwarovou ochranu, vylepšuje Acronis své řešení s ohledem na objevující se nové výzvy. Přidal ochranu proti malwaru, cryptojackingu a filtrování webu, a posunul se jen od zálohovacího produktu k ucelenému řešení osobní kybernetické ochrany s ochranou nejen záloh, ale i samotných zařízení.
Cena hliníku za poslední rok stoupla o polovinu. Zdražení se dotkne i plechovek na nápoje. I když dodavatelé zatím drží ceny podle nasmlouvaných kontraktů, v blízké době musíme počítat s tím, že ceny plechovek půjdou nahoru – a to se projeví v cenách nápojů v nich dodávaných. Zájem o plechovky stále roste, za posledních deset let se ztrojnásobil. Plechovky jsou stoprocentně recyklovatelné, bohužel u nás neexistuje podpora zpětného získávání prázdných plechovek, jako je tomu třeba v Německu.
Novým CEO online supermarketu Rohlík.cz bude od října Olin Novák. Na postu nahradí dosavadního ředitele Petra Pavlíka. Pavlík vedl Rohlík.cz od poloviny loňského roku, kdy do firmy přešel z Aholdu, provozovatele řetězce Albert. Novák působí v Rohlíku od září 2018, kdy nastoupil na pozici vedoucího obchodu a marketingu.
Novým finančním ředitelem společnosti Schaeffler AG se stal od 1. září Claus Bauer, který ve firmě pracuje od roku 1998 a od roku 2016 v ní zastává funkci finančního ředitele (CFO) pro Ameriku. Německá společnost, která má pobočky po celém světě, vyrábí ložiska pro automobilový, letecký a průmyslový průmysl. V České republice má závody v Lanškrouně a Svitavách
Českou pobočku společnosti Heineken povede od září Ital Andrea Vogliazzo. Vystřídá dosavadního šéfa, Bulhara Nikolaje Mladenova. Ten se podle Hospodářských novin přesouvá do vedení egyptské odnože pivovarnické společnosti. Vogliazzo před příchodem do Česka pracoval na pozici generálního ředitele Heinekenu pro export ve Spojených státech amerických.
Vydavatelství Economia bude mít od 1. září novou generální ředitelku. Stane se jí Lenka Černá, dosavadní místopředsedkyně představenstva společnosti. Černá je někdejší CEO Anonnce, zasedá v představenstvu organizace Transparency International a je spoluzakladatelkou projektu HlidaciPes. Do Economie přišla v roce 2019.
Česko se potýká s nedostatkem skladů a výrobních hal. Jen za prvních šest měsíců roku letošního roku bylo pronajato 1,2 milionu metrů čtverečních skladových ploch. Za celý loňský rok to bylo 1,37 milionu. V okolí Prahy a Brna není aktuálně možné sehnat sklady s plochou větší než dva tisíce metrů čtverečních, píše ekonomický portál Euro.cz.
Bankovní rada České národní banky rozhodla o zvýšení sazby proticyklické kapitálové rezervy pro expozice umístěné v České republice o 50 bazických bodů na úroveň 1,50 %. Stane se tak od 1. října 2022. Sazba se letos zvyšuje již podruhé vzhledem k odeznění akutní fáze pandemie, zlepšujícím se očekáváním, historicky rekordním objemům úvěrů na bydlení provázeným překotným vývojem na trhu nemovitostí a vysoké úrovni dříve akumulovaných rizik v rozvahách bank.
Společnost Hitachi Energy představila Nostradamus AI, nové řešení pro energetické předpovědi s podporou AI. Toto řešení vytvořené speciálně pro energetický průmysl, poskytuje předpovědi s přesností až o 20 % vyšší než běžné cíle v oboru. Pomáhá optimalizovat investice, obchodní strategie a možnosti výnosů v oblasti energetiky, zároveň zefektivňuje provoz. „Pokročilé předpovědi jsou zásadním prvkem efektivního řízení energetického portfolia společnosti a umožňují provozovatelům a analytikům rychle činit informovaná rozhodnutí napříč jejich podnikáním,“ řekl Massimo Danieli, výkonný ředitel obchodní jednotky Grid Automation ve společnosti Hitachi Energy. „Na základě našich hlubokých odborných znalostí v energetice a datové vědě jsme vytvořili AI engine, který výrazně zrychluje schopnost uživatelů činit datově podložená rozhodnutí, zvyšuje ziskovost jejich podnikání a nabízí flexibilitu, která umožňuje růst v souladu s rozvojem energetické sítě.“
K tématu se vyjadřuje Pavel Los, ředitel Meridian School of English Česko: Diskuse o zavedení povinného druhého cizího jazyka ve školách poukazuje na zásadní téma – kvalitu jazykového vzdělávání. Angličtina, vyučovaná již od raného věku, hraje klíčovou roli v přípravě dětí na život v globalizovaném světě. Nejde však jen o to, kdy výuku zahájit, ale především o to, jak se jazyky vyučují. Metody výuky by měly být přizpůsobené vývojovým potřebám dětí, aby bylo učení efektivní, zábavné a podporovalo přirozené osvojování jazyka. Namísto zaměření na povinnost zavést další cizí jazyk by měla být pozornost věnována kvalitě a přístupům k jazykovému vzdělávání. Klíčové je vytvořit program, který motivuje a zároveň rozvíjí schopnosti dětí v jejich vlastním tempu. Brzký a nenucený začátek výuky angličtiny může přinést větší úspěchy než pouhé přidání nového předmětu do rozvrhu. Rodiče v tomto procesu hrají významnou roli – jejich zapojení může proměnit učení jazyka ve společný zážitek, který dítě inspiruje a podpoří jeho motivaci. Důkladně promyšlený jazykový program, provázející děti od útlého věku až po střední školu, může být klíčem k jejich budoucím úspěchům ve stále propojenějším a multikulturním světě.
Česká podnikatelská rada pro udržitelný rozvoj (Czech BCSD) vydala oficiální český překlad „Protokolu o skleníkových plynech - standard pro korporátní účetnictví a výkaznictví“ (Korporátní standard GHG Protokolu). Tento základní dokument pro kontrolu emisní stopy a měření emisí skleníkových plynů byl přeložen do českého jazyka na základě licenční smlouvy se Světovým institutem zdrojů (WRI) a Světovou podnikatelskou radou pro udržitelný rozvoj (WBCSD). Jedná se o první oficiální překlad tohoto standardu vydaného již před více než dvaceti lety do češtiny – dokumentu, který má zásadní význam pro podporu dekarbonizačních aktivit českých firem a organizací. „Korporátní standard GHG Protokolu je celosvětově uznávaný standard, který pomáhá podnikům a organizacím měřit a řídit jejich uhlíkovou stopu. Pro malé a střední podniky může být často obtížné orientovat se v komplexních požadavcích na vykazování emisí, které přináší evropská legislativa, jako je například směrnice CSRD (Směrnice o podávání zpráv podniků o udržitelnosti). Český překlad Korporátního standardu GHG Protokolu nyní podnikatelům usnadní tento proces, umožní jim porozumět výpočtu emisní stopy a lépe se připravit na nové regulační požadavky,“ říká Kateřina Šveřepová, prezidentka České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj, Czech BCSD. Korporátní standard GHG Protokolu poskytuje firmám jasnou metodiku, jak efektivně snižovat emise skleníkových plynů, posiluje jejich konkurenceschopnost v hodnotových řetězcích a přístup ke kapitálu a investicím, které jsou stále více vázány mimo jiné i na environmentální kritéria.
Společnost Adyen, globální platforma pro finanční technologie, používaná českými i světovými firmami, jmenovala na pozici Country Manager CEE Matouše Michněviče. Ten bude mít na starosti rozvoj byznysu společnosti v celém regionu střední a východní Evropy, včetně aktivit společnosti v České republice, na Slovensku, ale také v Polsku. Michněvič přináší do společnosti Adyen své dlouholeté globální zkušenosti z oblasti plateb, inovací a budování strategických partnerství. Jako Country manager bude Michněvič zodpovědný za rozvoj a strategii společnosti Adyen a budování vztahů s klíčovými klienty a obchodními partnery v celém regionu. Také se zaměří na optimalizaci procesů, zavádění platebních inovací uzpůsobených potřebám zákazníků a zvyšování podílu společnosti Adyen na středoevropském trhu.
Česko potřebuje v podpoře startupů a inovací výrazně přidat. Zatím se ale nedaří prosazovat změny, které by k tomu vedly. Změnit to má nově vznikající Česká startupová asociace. Ta má za cíl zastupovat zájmy českého startupového ekosystému v dialogu s vládou, Parlamentem a politickými stranami. Zaměří se na přípravu kvalitních analýz a konkrétních návrhů legislativních a systémových řešení pro zlepšení českého startupového ekosystému a jejich následné vyjednávání s politickou sférou. Asociaci vede Martin Jiránek, zkušený expert na zákonodárství, politiku a lobbing. Prvními členy Asociace jsou venture kapitálové fondy Credo Ventures, Presto Ventures či Purple Ventures, technologické startupy Keboola, Liftago či Oddin a také další klíčoví hráči startupové komunity – Sparring a Novalia, právní kanceláře zaměřené na technologický sektor, inovační agentura JIC, akcelerátor StartupYard a byznys hub Opero. S desítkami dalších partnerů nyní Asociace jedná.