Na online konferenci Nástroje v marketingu vám pomůžeme s přechodem na nové Google Analytics 4, abyste byli schopni analyzovat jednotlivé kampaně či vytvořit vlastní přehledy na míru. Dále si představíme řadu pomocníků užitečných při tvorbě obsahu – od textu, e-mailů, grafiky až po videa. Ukážeme si příležitosti umělé inteligence pro designéry i to, jak zakomponovat chatboty do vaší tvorby, nástroje pro větší výtěžnost z RTB reklamy i služby pro řízení vztahů se zákazníky a automatizaci komunikace. Nejlepší nástroje pro marketéry na vás čekají už 18. května a pomůžeme vám lépe se orientovat v dynamicky se měnícím marketingovém oboru. Pořádá Tuesday Business Network.
Novým technickým ředitelem v české pobočce globální bezpečnostní společnosti ESET je Jindřich Mičán. Ze své pozice povede tým pro vývoj interních systémů, služby technické podpory a doprovodných služeb a interní IT oddělení. Jindřich je absolventem Vysoké školy regionálního rozvoje (VŠRR/AMBIS). Dříve působil ve společnosti DataSpring, která je specializovanou divizí pro cloudové služby společnosti Autocont. Na starosti měl kompletní provoz IT v datacentrech a zároveň ze své pozice podporoval vývoj obchodních produktů společnosti či pre-sales. Zkušenosti získával také ve společnostech LG Nexera BS AG nebo HCL (pro farmaceutickou společnost Novartis).
SSI Group před pěti lety rozšířila svůj záběr o segment energetiky založením společnosti SSI Energy. Na místo obchodního ředitele v ní nastoupil Marek Tabašek. Jeho hlavním úkolem je posílení a rozvoj pozice SSI Group na energetickém trhu, kde má ambici být významným hráčem v oblasti komplexních energetických služeb a realizuje řadu projektů v oblasti teplárenství a průmyslu také metodou Design & Build a garantovaných úsporných projektů tzv. EPC. Marek před tím působil ve společnostech skupiny ČEZ, na manažerských pozicích v Martech Holding (ADI Group), Tedom a jako technický náměstek ve Fakultní nemocnici Ostrava. Vystudoval VŠB - Technickou univerzitu Ostrava, kde absolvoval i doktorské studium (Ph.D.) v oblasti energetiky. Je Energetickým auditorem v seznamu MPO ČR.
Platforma Atlassian přechází do cloudu. Od 14. února 2024 přestane podporovat své serverové licence. Na trend přechodu na cloudové verze upozorňuje technologicko-konzultační společnost MoroSystems, která je i největším Atlassian Platinum Solution Partnerem v České republice. Samotní MoroSystems pomohli s migrací firemních systémů do cloudu společnostem Sazka, Czech News Center, Česká Zbrojovka či Kajot. Vzhledem k rozšířenosti řešení Atlassian na českém trhu upozorňuje MoroSystems na to, že konzultační a dodavatelské kapacity jsou již nyní omezené. Firmy by proto neměly s přechodem na cloudové řešení otálet a zahájit migrační projekt co nejdříve. „Cloudové nástroje Atlassianu představují v oblasti digitalizace firemních procesů budoucnost a řada firem si tuto skutečnost uvědomuje. Cloud poskytuje oproti on-premise řešení řadu výhod, zejména úsporu nákladů za interní správu serverů či spolehlivost při řešení bezpečnostních a jiných krizových situací. Navíc Atlassian v únoru 2024 ukončuje podporu svých serverových řešení, čímž ukazuje jasný směr do budoucna,“ komentuje Tomáš Páral, CEO MoroSystems.
Novým Head of Market Segment se v Capgemini Česká republika stal Martin Maláník. Ten v Capgemini působí od června loňského roku a již dříve se podílel na transformaci společnosti s cílem zvýšení kvality lokálně poskytovaných služeb a agilního fungování. Martin Maláník má v oblasti IT dvacetileté zkušenosti. Pracoval na technických, manažerských a řídících pozicích v předních IT firmách. Mimo pracovní povinnosti se Martin Maláník věnuje hlavně rodině, stále rád programuje a zajímá se o ekonomii a psychologii. Kromě toho se po letech vrací k bojovým uměním a střelbě.
Jiří Ponrt byl jmenován finančním ředitelem amerického giganta Groupon a v nejužším vedení nahradí Damiena Schmitze. Ponrt do Grouponu přichází z Pale Fire Capital (PFC) na doporučení současného CEO Grouponu a jednoho z partnerů PFC Dušana Šenkypla. Jiří Ponrt má v plánu se kvůli této práci přestěhovat z Čech do Chicaga, kde má Groupon své sídlo. Pro Ponrta není Groupon neznámou firmou. Poslední měsíce zde totiž konzultoval finanční otázky a pomohl identifikovat oblasti, na které se musí Groupon soustředit, pokud chce snižovat náklady, zjednodušit svou strukturu a dosahovat lepších finančních výsledků. Dušan Šenkypl, který si Jiřího Ponrta do týmu vedení Grouponu vybral a jehož krok představenstvo společnosti podpořilo, věří, že Ponrt v Grouponu působícím na 15 světových trzích zúročí své zkušenosti z Alzy. Ponrt v ní jako finanční ředitel působil přes sedm let a podílel se na jejím růstu a mezinárodní expanzi.
Příběhy značek, které si dokázaly získat přízeň svých zákazníků, opět přináší konference BRANDstorming. Dostane se vám spoustu inspirace, jak přistupovat k repositioningu, omlazení značky, k růstu na sociálních sítích, k tvorbě autentické kreativy a efektivní komunikace hodnot, které vaše společnost sdílí. Budeme si povídat také o tom, jak firmy alokují své zdroje mezi výkonnostní reklamu a brandové kampaně a jak se jim to vyplácí, i jak výsledky kampaní levně měřit, pokud nejste velká firma. Už 20. dubna se v Praze v Hotelu Jalta můžete setkat a popovídat s 18 odborníky na značky.
České Radiokomunikace (CRA) zřídily pozici manažerky pro komunikaci a strategické vztahy a obsadily ji Annou Tůmovou, která v CRA dosud vedla marketingovou komunikaci. Do kompetencí nově vzniklého útvaru bude spadat i agenda ESG. Anna Tůmová v CRA zastává pozici manažerky marketingu přes sedm let, nastavuje strategii komunikace, buduje vztahy s partnery. Anna Tůmová vystudovala Vysokou školu ekonomickou a mezinárodní vztahy. Dříve vedla marketing a komunikaci ve společnostech Lukoil nebo ABB.
Takaaki Hagiwara byl jmenován generálním ředitelem společnosti OKI Europe, s cílem posílit vedoucí postavení OKI na trhu profesionálních tiskáren a hledat možnosti pro uvedení dalších technologických řešení OKI na evropský trh. Takaaki Hagiwara pracuje ve společnosti OKI od roku 1990. Do své nové funkce přináší bohaté zkušenosti, neboť již v rámci společnosti OKI zastával řadu vedoucích pozic, mimo jiné v letech 2013–2018 působil jako generální ředitel společnosti OKI Systems (UK). Naposledy zastával pozici viceprezidenta pro korporátní plánování v OKI Europe, podílel se také na řízení a transformaci podnikání.
Představenstvo americké společnosti Groupon jmenovalo do pozice interim CEO Dušana Šenkypla. V této exekutivní roli bude aktivně řídit transformaci Grouponu a dohlížet na chod společnosti. Ve vedení Grouponu již najdeme řadu Čechů. Se strategií celkové proměny firmy Šenkyplovi pomáhá Marie Havlíčková (ex-Slevomat). Jako interim CTO v Grouponu působí Vojtěch Ryšánek, který stál u poslední proměny Aukra. Dušan Šenkypl nadále zůstává v představenstvu Grouponu, kam byli spolu s Janem Bartou jmenování v loňském roce, kdy se Pale Fire Capital stal největším akcionářem společnosti Groupon s aktuálním zhruba 22% podílem. Dušan Šenkypl se jde své nové roli věnovat naplno, a proto nyní přesune své každodenní povinnosti v Pale Fire Capital na ostatní partnery. Tento krok demonstruje přesvědčení českého investora o budoucím úspěchu Grouponu.
Na pozici Sales Engineer pro Českou republiku nastupuje Jan Hric. Nahrazuje v této roli Richarda Malíře, který se stal vedoucím inženýrského a školicího týmu společnosti v regionu východní Evropy. Jan Hric přichází do Axis Communications ze společnosti SKS, kde od roku 2017 působil na různých pozicích od systémového a IT technika, přes projektového manažera až po key account managera, kdy měl na starosti návrhy a realizaci složitých bezpečnostních instalací i řízení servisního týmu. Je známý jako ambiciózní člověk se smyslem pro humor, ve volném čase rád cestuje na lehko s batohem, učí se jazyky nebo jinak rozvíjí svou mysl.
Technologicko-logistická firma DODO posiluje svůj marketingový tým. Na pozici brand manažerky DODO přišla po letech působení ve vedoucích marketingových pozicích Alexandra Hůlková. S cílem zefektivnit digitální aktivity rozšiřuje tým také Jan Brachtl, který na pozici manažera digitálu skupiny vstupuje se zkušenostmi s digitálním marketingem ve společnosti Huawei či z agentury Fragile. Hůlková přichází do společnosti DODO po více než deseti letech působení v poradenské firmě Enovation, kde se postupně vypracovala z marketingové specialistky až na vedoucí pozici, kterou zastávala přes devět let. Následně se přesunula do společnosti Bezrealitky, kde měla na starost především nastavení nové digitální strategie společnosti i nové identity značky.
Společnost Passerinvest Group jmenovala Eduarda Forejta novým ředitelem rozvoje obchodu. Rozšířila tak jeho dosavadní pozici o aktivity spojené s rozvojem obchodního týmu, plánováním a kontrolou obchodních aktivit i péči o klienty a partnery. Vzhledem k tomu, že se jedná o rozšíření pracovní pozice, zůstává i nadále v kompetenci Eduarda Forejta rozvoj podnikatelských aktivit a akvizic společnosti Passerinvest. Eduard Forejt působí ve společnosti Passerinvest od roku 2018.
Řady partnerů skupiny Moore Czech Republic rozšířil Pavel Drobil (51). V rámci své působnosti se bude věnovat zejména projektům v oblasti energetiky a průmyslové výroby. Bude odpovědný i za rozšíření působnosti Moore Czech Republic na Moravě. Do skupiny přichází Drobil s cílem zužitkovat své znalosti a zkušenosti z oblastí energetiky a strojírenské výroby, ale také schopnosti řídit procesy v oblasti fúzí a akvizic nebo expanze společností. V posledních letech se z pozice partnera a předsedy představenstva, kterým i nadále zůstává, věnuje rozvoji skupiny Anacot Capital. Jako člen představenstva uzavřeného investičního fondu Patronus třetí SICAV měl na starost zajištění chodu právního oddělení či vyjednávání s finančními institucemi. Jako vystudovaný právník s advokátní licencí začínal jako daňový právník v Arthur Andersen.
Na pozici obchodního ředitele fintechu Skip Pay, člena skupiny ČSOB, nastoupil David Filippov (34). Přebírá zodpovědnost za obchodní výsledky Skip Pay a součástí jeho mise bude posílit partnerství s největšími hráči na poli českého e-commerce, pro které by měl být Skip Pay důležitým partnerem pro zvládání turbulencí na trhu. Filippov má zkušenosti s fintechy, do sektoru vstoupil hned po ukončení studia mezinárodního obchodu na VŠE. Pro Leadsor – mezinárodní lead generation společnost – se podílel na expanzi do Španělska. V MBA Consult, mezinárodní společnosti zabývající se správou úvěrů v selhání, měl jako šéf obchodu na starost největší retailové hráče v oblasti pojišťovnictví, telekomunikací a energetiky. V Dateio, průkopníkovi CLO marketingu v Česku, zajišťoval jako Head of Strategic Relationships business development globálních bankovních skupin jako Santander nebo ING.
Jak v dnešní přesycené době získat pozornost zákazníků, odlišit svou značku od konkurence a proměnit ji v lovebrand ukáže konference BRANDstorming. A protože peníze jsou vždy až na prvním místě, uvidíte, jak se firmám vyplácí své zdroje alokovat mezi výkonnostní a brandové kampaně, jak si efektivitu vynaložených marketingových investic dobře změřit, přestože nejste velká firma, nebo jak se chovat v době krize. 19 řečníků přenese inspirativní příběhy svých značek již 20. dubna do prostor Hotelu Jalta v Praze na Václavském náměstí, kde s nimi u příjemného pohoštění můžete prodiskutovat svá témata. A navíc je pro vás připraven workshop o tvorbě efektivní reklamy, který ukáže, jak zanechat nesmazatelnou stopu v povědomí vašich zákazníků a opravdu posílit váš brand.
Na letošní konferenci Digitální transformace se dozvíte o nejnovějších trendech, technologiích a postupech, které pomáhají firmám i státní správě přizpůsobit se novému digitálnímu prostředí a snižují rizika spojená s jejich zaváděním. Zaměříme se na inovace, digitální transformaci řízenou daty, agilitu a adaptabilitu, zákaznický zážitek, vliv na lidské zdroje a organizační kulturu, kybernetickou bezpečnost, dotace a také na nezbytný soulad s předpisy a zákony. Konference se koná online dne 3. května a můžete se na ni registrovat zcela zdarma.
Nový průzkum ukazuje, že podniky mají důvěru v technologie, které zvyšují jejich produktivitu. Při dokončení svých procesů digitální transformace ovšem čelí velkým znalostním a dovednostním překážkám. Evropské podniky očekávají, že digitální transformace technologií zvýší jejich produktivitu v průměru o 38 % za pouhé tři roky, přičemž celková návratnost investic (ROI) se očekává za necelých pět let. Procesy digitální transformace však dosud dokončilo v průměru pouze 15 % organizací. Téměř 40 % respondentů uvedlo, že mají pocit, že jejich organizace zaostává za konkurencí, pokud jde o digitální transformaci. Hlavními překážkami zavádění transformativních digitálních technologií byly: nedostatek interních znalostí (35 %), nedostatek interních IT pracovníků, zdrojů a dovedností (32 %), obavy ohledně interoperability se stávající IT infrastrukturou (30 %) a nedostatek externí specializované IT podpory nebo povědomí specializovaných poskytovatelů (30 %).
Zdroj: Průzkum Panasonic
Ondřej Synek (35) se stal novým obchodním ředitelem v partnerských společnostech Imper a Monitora Media, které nabízejí komplexní datová řešení pro marketing a B2B byznys. Synek přináší více než 13 let zkušeností a do firem přichází po osmi letech v Unicorn Systems, kde naposledy působil jako obchodní ředitel se zaměřením na elektromobilitu. Na starosti bude mít kompletní vedení obchodního týmu a tvorbu a implementaci strategie pro stávající i nové trhy.
Do čela marketingového oddělení českého zastoupení mezinárodní poradenské společnosti EY od března 2023 nastoupil Štěpán Tůma. Ve své nové roli bude mít na starosti marketingové aktivity a business development společnosti v České republice. Před příchodem do EY působil Štěpán Tůma jako konzultant projektů v oblasti marketingu se zaměřením na energetiku a jiné sektory. Působil i jako marketingový ředitel společností Sodexo a Vodafone a v oblasti marketingu zaměřeného převážně na firemní zákazníky se pohybuje přes dvacet let. Jeho hlavním úkolem v nové roli bude posílit pozici EY na tuzemském trhu a dále prohlubovat její oborovou profilaci.
Nabídnout e-shopům takové platební metody, které jim umožní snadnou expanzi na mezinárodní trhy – to je cílem slovenského fintechu TrustPay, který již čtrnáctým rokem pomáhá obchodníkům z celé Evropy implementovat populární a hojně využívané platební metody. Mezi těmi v Česku a Slovensku dominuje ze 75 % platba kartou online, z 15 % platba pomocí platebních tlačítek a z 10 % mobilní peněženky. TrustPay, kterému v současné době důvěřují tisíce e-commerce hráčů napříč evropskými státy, nově expanduje na český trh. Objem plateb zprostředkovaných TrustPay během jednoho roku pak dosahuje řádu miliard eur.
Novým vedoucím investičního a transakčního oddělení skupiny Českomoravská Nemovitostí (ČMN) se stal odborník na trh s nemovitostmi Jiří Šustr, který ve skupině dosud zastával pozici investičního a transakčního manažera. Jeho cílem bude využít otevírajících se příležitostí na trhu a prostřednictvím nových akvizic rozšířit portfolio společnosti. Pro letošní rok má skupina na nové nákupy připraveny dvě miliardy korun. Jiří Šustr je odpovědný za efektivní alokaci kapitálu v rámci skupiny. Zastřeší operativní i komerční stránku veškerých investičních a divestičních aktivit skupiny. I nadále se bude aktivně věnovat vyhledávání a vyhodnocování nových investičních příležitostí a navazování obchodních vztahů. Jeho úkolem bude také zajistit personální posílení týmu.
Nová oznamovací povinnost DAC 7 se týká především online platforem, marketplace, ale například i některých inzertních portálů, které usnadňují propojení prodejců zboží nebo vybraných služeb s jejich zákazníky. Termín pro podání ohlášení ohledně této oznamovací povinnosti je už 3. dubna, nicméně data je nutné sbírat již od počátku roku 2023. Věnujte proto zpracování ohlášení patřičnou pozornost, abyste předešli případným komplikacím.
Do vedení Mall Group se postavil Jean Charretteur (51). Do firmy přichází s početnými zahraničními zkušenostmi z manažerských pozic ve společnostech Tesco, Metro AG či Carrefour. Z pozice generálního ředitele bude mít v Mall Group na starost aktivity spojené s integrací s mezinárodní e-commerce skupinou Allegro. V nové roli zastřeší jak aktivity Mallu v Česku, na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku a Chorvatsku, tak i vedení e-shopu CZC, kde přebere část kompetencí od odcházející Jitky Dvořákové, generální ředitelky CZC.
CZC se po deseti letech loučí se svou generální ředitelkou Jitkou Dvořákovou. Na její pozici ji střídá Jean Charreteur, generální ředitel Mall Group, pod jehož vedením vstupuje CZC do další existence, zahájené transformací pod skupinu Allegro. CZC se chce i nadále profilovat jako nejlepší český expert na IT a elektroniku a rozvíjet svou osobitou komunikaci, díky které se stala pro zákazníky love brandem. Jitka Dvořáková se v e-commerce pohybovala od roku 2010 a do CZC nastoupila jako generální ředitelka v roce 2013. Přinesla si manažerské zkušenosti z působení ve vrcholovém managementu společností Panasonic a Philips. Pod jejím vedením se CZC přehouplo do zisku a dařilo se mu i v období pandemie. „Moje milé CZC, bylo to s tebou skvělých deset let plných radosti z kreativní práce v ohromně motivovaném kolektivu, s řadou inspirativních lidí i talentů, se kterými bylo potěšení pracovat. A i díky tvrdé práci vás všechny můžu nyní předat dál byznys, který se zlepšoval i v nelehkých časech, jež vstoupil do první ligy české e-commerce a stal se zaslouženě love brandem,“ loučí se Jitka Dvořáková.
Do společnosti Hewlett Packard Enterprise (HPE) nastupuje nový PR manažer pro střední Evropu Szymon Solnica. Bude zodpovědný za vztahy s médii a komunikační plánování se zaměřením na český, turecký a polský trh. Szymon bude také koordinovat spolupráci s PR agenturami v těchto třech zemích. Sídlit bude ve Varšavě. Szymon Solnica působil jako PR manažer ve společnosti Huawei Poland. Předtím jako regionální PR manažer ve společnosti ABC Data. Svou kariéru v PR zahájil prací pro agentury Monday a Edelman.
Na zasedání dozorčí rady společnosti Škoda Auto byli poprvé přítomni dva nově jmenovaní členové dozorčí rady a tři zvolení zástupci zaměstnanců. Patrik Andreas Mayer (vlevo), člen představenstva společnosti Volkswagen odpovědný za oblast financí, a Dirk Große-Loheide, vedoucí nákupu koncernu Volkswagen, vedoucí koncernového nákupu v rozšířeném výkonném výboru a člen představenstva značky Volkswagen Osobní vozy odpovědný za nákup. V souladu s českým zákonem o obchodních korporacích je třetina z devíti členů dozorčí rady volena zaměstnanci společnosti. Na základě výsledku těchto voleb byli Jaroslav Povšík, Martin Lustyk a Miloš Kovář – zástupci odborů KOVO – zvoleni členy dozorčí rady společnosti Škoda Auto na čtyřleté funkční období, které začalo 15. ledna 2023.
Komentář odborníků z poradenské skupiny Moore Czech Republic ke zveřejněným údajům ČSÚ o únorové inflaci: „Jednou z hlavních příčin mírného únorového poklesu tempa růstu spotřebitelských cen je vývoj na trhu s energiemi, který se postupně stabilizoval zhruba na úrovni stanovených cenových stropů. Stále však přetrvává silný růst cen v oddílech bydlení a potraviny, které jsou významnou položkou zejména pro domácnosti s podprůměrnými příjmy, na které tak inflace dopadá nejvíce,“ komentuje ekonom a partner poradenské skupiny Moore Czech Republic Petr Kymlička. „Ceny však výrazně rostou již druhý rok, také loni touto dobou dosahovala inflace dvouciferných hodnot. V porovnání s únorem 2021 tak vzrostla cena spotřebního koše téměř o 30 %.“
Přinášíme odborný komentář kyberbezpečnostních expertů DoxoLogic k tématu bezpečnostní hrozby plynoucí z této platformy: „U TikToku jsou hrozbou především čínské zákony, které tamní firmy nutí spolupracovat s vládními orgány na základě jejich žádosti bez přezkoumání soudem. Byť jsou podobné sítě na první pohled zdarma, v širším slova smyslu tomu tak není – platíme zpřístupněním svého soukromí. Algoritmy sbírají od uživatelů množství dat, s nimiž dále pracují a uživatele dokážou profilovat,“ upozorňuje expert kybernetické bezpečnosti Pavel Duchan z DoxoLogic. Sám TikTok dle něj není větší hrozbou než obdobné platformy, ale klíčové je navázání na čínské vládní orgány: „Kvůli práci algoritmů vznikají na sociálních sítích více než v reálném světě pověstné bubliny, které silně ovlivňují naše mínění. Nebezpečí TikToku není otázkou nejbližších dnů, ale střednědobého horizontu, kdy může Čína využívat informace ze získaných dat k cílenému ovlivňování veřejného mínění třeba v době volebních kampaní.“ Duchan dodává pro širší veřejnost, že není nutné rovnou rušit účet, ale je vhodné v nastavení aplikace zakázat přístup k funkcím, jako je přístup ke kontaktům, které k jejímu fungování nejsou nezbytně nutné.
Agnes Dora Faboková nastupuje do společnosti Red Hat jako nová generální manažerka pro země střední a východní Evropy (CEE) a doplňuje tak tým vedoucích pracovníků pro CEE region ve složení Dieter Ferner-Pandolfi (Country Manager Rakousko), Richard Zobrist (Country Manager Švýcarsko), Gregor von Jagow (Country Manager Německo) a Dinko Eror (viceprezident EMEA pro střední Evropu). Agnes přináší své více než dvacetileté zkušenosti s vedoucími úlohami v oblasti IT a bude podporovat zákazníky a partnery, včetně těch českých a slovenských, kteří chtějí plně využívat otevřené hybridní cloudové technologie společnosti Red Hat k podpoře tržního růstu v regionu.
Společnost Hitachi Energy představila Nostradamus AI, nové řešení pro energetické předpovědi s podporou AI. Toto řešení vytvořené speciálně pro energetický průmysl, poskytuje předpovědi s přesností až o 20 % vyšší než běžné cíle v oboru. Pomáhá optimalizovat investice, obchodní strategie a možnosti výnosů v oblasti energetiky, zároveň zefektivňuje provoz. „Pokročilé předpovědi jsou zásadním prvkem efektivního řízení energetického portfolia společnosti a umožňují provozovatelům a analytikům rychle činit informovaná rozhodnutí napříč jejich podnikáním,“ řekl Massimo Danieli, výkonný ředitel obchodní jednotky Grid Automation ve společnosti Hitachi Energy. „Na základě našich hlubokých odborných znalostí v energetice a datové vědě jsme vytvořili AI engine, který výrazně zrychluje schopnost uživatelů činit datově podložená rozhodnutí, zvyšuje ziskovost jejich podnikání a nabízí flexibilitu, která umožňuje růst v souladu s rozvojem energetické sítě.“
K tématu se vyjadřuje Pavel Los, ředitel Meridian School of English Česko: Diskuse o zavedení povinného druhého cizího jazyka ve školách poukazuje na zásadní téma – kvalitu jazykového vzdělávání. Angličtina, vyučovaná již od raného věku, hraje klíčovou roli v přípravě dětí na život v globalizovaném světě. Nejde však jen o to, kdy výuku zahájit, ale především o to, jak se jazyky vyučují. Metody výuky by měly být přizpůsobené vývojovým potřebám dětí, aby bylo učení efektivní, zábavné a podporovalo přirozené osvojování jazyka. Namísto zaměření na povinnost zavést další cizí jazyk by měla být pozornost věnována kvalitě a přístupům k jazykovému vzdělávání. Klíčové je vytvořit program, který motivuje a zároveň rozvíjí schopnosti dětí v jejich vlastním tempu. Brzký a nenucený začátek výuky angličtiny může přinést větší úspěchy než pouhé přidání nového předmětu do rozvrhu. Rodiče v tomto procesu hrají významnou roli – jejich zapojení může proměnit učení jazyka ve společný zážitek, který dítě inspiruje a podpoří jeho motivaci. Důkladně promyšlený jazykový program, provázející děti od útlého věku až po střední školu, může být klíčem k jejich budoucím úspěchům ve stále propojenějším a multikulturním světě.
Česká podnikatelská rada pro udržitelný rozvoj (Czech BCSD) vydala oficiální český překlad „Protokolu o skleníkových plynech - standard pro korporátní účetnictví a výkaznictví“ (Korporátní standard GHG Protokolu). Tento základní dokument pro kontrolu emisní stopy a měření emisí skleníkových plynů byl přeložen do českého jazyka na základě licenční smlouvy se Světovým institutem zdrojů (WRI) a Světovou podnikatelskou radou pro udržitelný rozvoj (WBCSD). Jedná se o první oficiální překlad tohoto standardu vydaného již před více než dvaceti lety do češtiny – dokumentu, který má zásadní význam pro podporu dekarbonizačních aktivit českých firem a organizací. „Korporátní standard GHG Protokolu je celosvětově uznávaný standard, který pomáhá podnikům a organizacím měřit a řídit jejich uhlíkovou stopu. Pro malé a střední podniky může být často obtížné orientovat se v komplexních požadavcích na vykazování emisí, které přináší evropská legislativa, jako je například směrnice CSRD (Směrnice o podávání zpráv podniků o udržitelnosti). Český překlad Korporátního standardu GHG Protokolu nyní podnikatelům usnadní tento proces, umožní jim porozumět výpočtu emisní stopy a lépe se připravit na nové regulační požadavky,“ říká Kateřina Šveřepová, prezidentka České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj, Czech BCSD. Korporátní standard GHG Protokolu poskytuje firmám jasnou metodiku, jak efektivně snižovat emise skleníkových plynů, posiluje jejich konkurenceschopnost v hodnotových řetězcích a přístup ke kapitálu a investicím, které jsou stále více vázány mimo jiné i na environmentální kritéria.
Společnost Adyen, globální platforma pro finanční technologie, používaná českými i světovými firmami, jmenovala na pozici Country Manager CEE Matouše Michněviče. Ten bude mít na starosti rozvoj byznysu společnosti v celém regionu střední a východní Evropy, včetně aktivit společnosti v České republice, na Slovensku, ale také v Polsku. Michněvič přináší do společnosti Adyen své dlouholeté globální zkušenosti z oblasti plateb, inovací a budování strategických partnerství. Jako Country manager bude Michněvič zodpovědný za rozvoj a strategii společnosti Adyen a budování vztahů s klíčovými klienty a obchodními partnery v celém regionu. Také se zaměří na optimalizaci procesů, zavádění platebních inovací uzpůsobených potřebám zákazníků a zvyšování podílu společnosti Adyen na středoevropském trhu.
Česko potřebuje v podpoře startupů a inovací výrazně přidat. Zatím se ale nedaří prosazovat změny, které by k tomu vedly. Změnit to má nově vznikající Česká startupová asociace. Ta má za cíl zastupovat zájmy českého startupového ekosystému v dialogu s vládou, Parlamentem a politickými stranami. Zaměří se na přípravu kvalitních analýz a konkrétních návrhů legislativních a systémových řešení pro zlepšení českého startupového ekosystému a jejich následné vyjednávání s politickou sférou. Asociaci vede Martin Jiránek, zkušený expert na zákonodárství, politiku a lobbing. Prvními členy Asociace jsou venture kapitálové fondy Credo Ventures, Presto Ventures či Purple Ventures, technologické startupy Keboola, Liftago či Oddin a také další klíčoví hráči startupové komunity – Sparring a Novalia, právní kanceláře zaměřené na technologický sektor, inovační agentura JIC, akcelerátor StartupYard a byznys hub Opero. S desítkami dalších partnerů nyní Asociace jedná.