Krátce - archív

8. 3. 
Progress byl jmenován lídrem pro oblast Network Detection and Response

Progress, dodavatel softwaru pro vývoj aplikací a infrastruktury byl v rámci SPARK Matrix jmenován jako technologický lídr pro oblast NDR (Network Detection and Response). Analytici z Quadrant Knowledge Solutions v rámci své komplexní analýzy SPARK Matrix hodnotili 22 předních dodavatelů z oblasti NDR, přičemž z pohledu přínosu pro zákazníka a technologické výjimečnosti zvolili jako technologického lídra pro tuto oblast Progress Flowmon ADS. Rostoucí množství nezabezpečených zařízení připojených k firemní sítím, stejně jako nárůst práce na dálku, způsobuje, že firmy jsou mnohem zranitelnější vůči kybernetickým hrozbám. Odpovědí na potřebu řešit hrozby, jež obcházejí tradiční bezpečnostní model zabezpečení koncových bodů a ochrany perimetru, představují nástroje definované jako NDR (Network Detection and Response) v čele s Flowmon ADS.

7. 3. 
CEIP spustil investiční fond zaměřující se na průmyslové podniky v Čechách a na Slovensku

Investiční společnost Central Europe Industry Partners (CEIP) spustila na území České republiky a Slovenska další investiční fond zaměřující se na rozvoj malých a střední podniků, které se zabývají nejen tradičním průmyslem, jako je například strojírenství, ale také automatizací, letectvím a energetikou a službami s tím spojenými. Nový private equity fond Central Europe Industry Partners II. má pod správou jednu miliardu korun a plánuje tento objem do konce roku navýšit na 1,75 miliardy a fond pro investory uzavřít. V investičním horizontu deseti let fond cílí na čistou vnitřní míru výnosu (net IRR) 20 %.

6. 3. 
DPDgroup se mění na Geopost

DPDgroup, největší balíková přepravní síť v Evropě a mateřská společnost lokální DPD mění svůj název na Geopost. Skupina se tak rozhodla pro větší zpřehlednění a zjednodušení komunikace v rámci nových strategií růstu, expanze na další světové trhy prostřednictvím akvizice nových značek a také svých závazků ohledně udržitelnosti. Geopost věří, že sjednocení pod jeden brand umožní posílení stávajících značek, snazší a rychlejší rozšiřování a také otevírání nových podnikatelských příležitostí po celém světě. Lokální brand DPD v České republice tato změna nijak neovlivní.

2. 3. 
Marketing Mastercard nově řídí Pavla Císařová a finanční ředitelkou je Jana Šachová

Marketingovou ředitelkou společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko je března Pavla Císařová (na obrázku vlevo). Ve své nové roli bude mít na starosti zejména rozvoj marketingových a public relations strategií na základě obchodních a brandových cílů. Pavla Císařová ve funkci vystřídala Tomáše Doležala, který se v rámci společnosti Mastercard od začátku roku přesunul do pozice evropského ředitele pro sponzoring. Český a slovenský Mastercard má i novou finanční ředitelku, do této pozice nastoupila Jana Šachová.

1. 3. 
Novou posilou HT týmu českého zastoupení Gartneru je Albert Krištof

Do společnosti KPC-Group, zastoupení Gartner pro Českou republiku, Slovensko a Rumunsko, přichází Albert Krištof. Na pozici Account Executive bude posilou obchodního týmu High-Tech. Do KPC Group z obdobné pozice ve společnosti GoodData, kde získal obchodní zkušenosti prací se startupy a firmami kategorie SMB (střední a velké podniky) globálního charakteru (zejména trhy USA, UK, Kanada). Před GoodData Albert nabral mezinárodní zkušenosti při studijních stážích v ABN AMRO nebo Rockaway Capital. Albert se připojuje do týmu High-Tech pod vedením Markéty Kudrnové, kde se jako obchodník zaměří na české či v České republice založené technologické firmy a startupy s ambicí expandovat na zahraniční trhy.

28. 2. 
Michal Augustin je novým CFO Glami

Do funkce CFO módního srovnávače Glami nastoupil Michal Augustin a střídá Terezu Mizerovou. Augustin se bude zaměřovat na oblast účetnictví, controllingu a reportingu, jeho cílem je zefektivnit procesy týkající se finanční sféry a zautomatizovat reporting. Do Glami Michal přichází z Rohlik.cz, kde měl na starost audity, účetnictví, finanční a business controlling, projektový management v oblasti financí, implementaci nového účetního softwaru a dohled nad efektivním hospodařením. Zaměřoval se i na nastavení procesů a finanční řízení holdingových a dalších neprovozních společností Rohlik.cz. Tereza Mizerová bude dál působit jako finanční ředitelka Biano, s Augustinem bude spolupracovat na finančních tématech celé skupiny.

27. 2. 
Odborník na oblast technologií Dustin Driggs bude řídit finanční strategii společnosti Veeam

Veeam Software jmenoval Dustina Driggse finančním ředitelem. Bude řídit globální finanční operace Veeamu včetně strategie a reportingu. Driggs je zkušený finanční manažer s více jak 30 lety zkušeností s budováním a řízením velkých nadnárodních společností. Do společnosti Veeam přichází ze společnosti Barracuda Networks, kde působil přes 16 let, naposledy ve funkci finančního ředitele a senior viceprezidenta se zodpovědností za finance a účetnictví. Před nástupem do společnosti Barracuda Networks zastával Driggs vedoucí pozice ve společnostech Cisco Systems a PwC.

24. 2. 
V-Sharp Venture Studio má nového investičního partnera Jakuba Losenického

Do investičního studia Michala Menšíka a Zdeňka Šoustala přichází investiční manažer Jakub Losenický (31) po pěti letech působení v Rockaway Capital a v týmu nově po boku Mateje Zabadala obsadí pozici Partnera. Bude mít na starost vyhledávání investičních příležitostí i péči o zainvestované startupy. Jakub má za sebou v oblasti financí a byznysu bohaté zkušenosti u nás i v zahraničí. Po ekonomických studiích v Praze strávil dva roky studiem na Stockholm School of Economics, v mezičase absolvoval půlroční studium mezinárodního byznysu a managementu v Bruselu. Ve Švédsku působil jako finanční analytik. Po návratu do Čech se ve společnosti Rockaway Capital věnoval segmentu online potravin. Působil také ve společnosti Košík, kde vybudoval oddělení Business Intelligence a řídil strategické projekty. Podílel se i na akvizici a rozvoji e-grocery firmy Bringmeister v Německu.

23. 2. 
Tým TD SYNNEX posílila marketingová manažerka Zuzana Plzenská

Na pozici marketingové manažerky TD SYNNEX Czech Republic nastoupila Zuzana Plzenská. Přebírá zodpovědnost za marketingovou strategii společnosti a za řízení všech marketingových i komunikačních aktivit. Ve své pozici zodpovídá Zuzana za kompletní firemní marketingovou strategii a její realizaci. Ve spolupráci s obchodními týmy a vendory bude realizovat marketingové kampaně na podporu prodeje a rozvíjet vztahy s partnery i IT komunitou. Jde jak o centrální strategické projekty TD SYNNEX, tak dílčí aktivity jednotlivých divizí. K její pracovní náplni bude patřit rovněž online marketing a řízení aktivit na sociálních sítích. Zuzana Plzenská má dlouholeté zkušenosti z B2B marketingu a komunikace v prostředí velkých IT společností s mezinárodní působností.

22. 2. 
Ředitelem marketingu Ydistri je Bohdan Fedor

Startup Ydistri, který pomáhá obchodníkům efektivně pracovat se skladovými zásobami a omezit plýtvání, hlásí novou personální posilu. Na pozici ředitele marketingu nastoupil zkušený marketér Bohdan Fedor (44), který má za sebou přes 16 let práce na obdobných pozicích ve společnostech, jako je Mall Group, Zuno Bank či slovenská komerční televize JOJ. Bohdan Fedor absolvoval hudební teorii na bratislavské Vysoké škole múzických umění a má za sebou několik vedoucích pozic v marketingu.

21. 2. 
Vydavatel průkazů ISIC má nového obchodního ředitele

Do nádnárodní skupiny GTS Alive Group, která mimo jiné vydává a spravuje průkazy pro studenty ISIC a pro učitele ITIC, přišel nový obchodní ředitel Tomáš Böhm. Přináší si s sebou zkušenosti z manažerských pozic v Google, Rohlíku či Footshopu. Vedle obchodních vztahů s klíčovými B2B klienty se bude zaměřovat i na důležité produktové záležitosti, například na redesign aplikace pro studenty využívající průkazy ISIC. Z titulu své funkce bude také jedním z pěti členů nejvyššího vedení skupiny GTS Alive Group, jež je řízena z Prahy a patří do ní pobočky v sedmnácti zemích na čtyřech kontinentech.

20. 2. 
Změny ve vedení Air Bank

Novými členy představenstva Air Bank jsou Karel Horák (na obrázku vlevo), ředitel divize Péče o klienty, a Martin Popík, ředitel divize Řízení rizik. Zaměstnanci Air Bank si jako svou zástupkyni v tříčlenné dozorčí radě zvolili Martinu Šafaříkovou, rovněž z divize Řízení rizik. Předsedou představenstva Air Banka je Michal Strcula (generální ředitel Air Bank), dalšími členy představenstva jsou Pavel Pfauser (ředitel divize Finance), a nově pak Karel Horák (ředitel divize Péče o klienty) a Martin Popík (ředitel divize Řízení rizik).

17. 2. 
Marketing v Zaslat.cz vede Tomáš Šebesta

Společnost Zaslat.cz má nového marketingového ředitele. Na pozici Chief Marketing Officer (CMO) nastoupil Tomáš Šebesta, který posílí tým Zaslat půl roku poté, co brněnská firma obdržela významnou zahraniční investici a stala se členem mezinárodní skupiny Alsendo. Tomášovým cílem je budovat důvěryhodnou značku, která je lídrem logistických řešení pro běžné zákazníky, ale zejména pak pro malé a střední firmy. Tomáš posiluje tým Zaslat poté, co se vedení společnosti na konci loňského roku rozšířilo o zkušeného finančního manažera Martina Ruckeho, který nastoupil na pozici CFO.

16. 2. 
Komunikaci Mall Group vede nově Jakub Charvát

Novým manažerem komunikace Mall Group se stal Jakub Charvát (36). V jedné z největších e-commerce skupin střední a východní Evropy působí Charvát již tři roky, přičemž doteď měl na starost interní komunikaci a CSR činnosti. Nyní rozšíří své kompetence také o externí komunikační aktivity, o které se poslední tři roky starala Pavla Hobíková. Jakub působí v oblasti komunikace a marketingu přes deset let. Zkušenosti získal v pozici tiskového mluvčího a fundraisera pro českou humanitární a rozvojovou společnost ADRA. Kromě toho působil jako ředitel Městského kulturního centra v Poděbradech, kde se podílel na organizaci festivalů, konferencí a výstav, a vedl poděbradský Festival mladého amatérského divadla.

15. 2. 
Sdružení pro zahraniční investice – AFI – zvolilo nový Řídící výbor a Kontrolní komisi

Sdružení povede i nadále dosavadní předseda Kamil Blažek, partner advokátní kanceláře Kinstellar, který vede sdružení již od roku 2010 a do funkce byl zvolen posedmé. Místopředsedkyněmi byly nově zvoleny Klára Sobotková (na obrázku uprostřed) z developerské společnosti Panattoni, která doposud zastávala pozici místopředsedkyně Kontrolní komise a Gabriela Hrbáčková z personální společnosti Hofmann Personal, která zastávala pozici členky Řídícího výboru. AFI sdružuje téměř 40 renomovaných společností podporujících české i zahraniční investory na českém trhu. Předsedou Kontrolní komise byl znovuzvolen Luděk Hanáček, partner společnosti Deloitte.

14. 2. 
Generálním ředitelem RSBC bude Milan Šlapák

Novým generálním ředitelem české investiční skupiny RSBC se stal Milan Šlapák, respektovaný manažer s více než 25 lety mezinárodních zkušeností v oblasti řízení výroby, logistiky či obchodu napříč odvětvími. Jeho hlavním cílem bude vytvořit ze skupiny prosperující evropskou společnost, jejíž aktivity přesáhnou hranice České republiky. Šlapák chce pokračovat v naplňování růstové strategie skupiny, která spravuje diverzifikované portfolio aktiv v hodnotě téměř osm miliard korun v peněžních investicích, komerčních i rezidenčních nemovitostech a firmách. Součástí vize mj. plánovaná expanze na zahraniční trhy, například do Velké Británie.

13. 2. 
Novým partnerem Moore Czech Republic se stal Martin Buranský

Poradenská skupina Moore Czech Republic posiluje své vedení. Martin Buranský (54) se připojuje k týmu partnerů a nastupuje do dceřiné společnosti Moore Advisory CZ, kde bude zodpovědný za oblast manažerského poradenství. Povede tým zkušených konzultantů, specializujících se na strategické řízení, optimalizaci procesů, nastavení systémů řízení a organizace či na snižování nákladů. Bude se podílet na strategickém rozvoji manažerského poradenství a na jeho propojení s dalšími oblastmi působení skupiny Moore Czech Republic.

10. 2. 
Externí komunikaci v Sazce vede Pavla Hobíková

Jako šéfka externí komunikace ve společnosti Sazka nastoupila Pavla Hobíková. Přináší několikaleté zkušenosti s vedením PR a externí komunikace z e commerce skupiny Mall Group, operátora T-Mobile či maloobchodního řetězce Globus. Ve své roli bude mít na starosti kompletní externí komunikaci včetně přípravy PR kampaní a eventů a bude také vystupovat jako mluvčí firmy.

9. 2. 
V čele české pobočky Vendavo stojí Jacob Ringler

Společnost Vendavo, poskytovatel řešení pro správu a optimalizaci cen pro výrobní a obchodní společnosti, jmenovala Jacoba Ringlera šéfem vývoje a ředitelem českého zastoupení. Bude zodpovědný za řízení vývojových týmů, které vedle České republiky sídlí i ve Švédsku a Americe. Jacob Ringler (44) se dosud věnoval budování a řízení výzkumných a vývojových pracovišť světových technologických značek. Kanaďan z Vancouveru nastoupil do Vendavo se zkušenostmi a v Praze vybudoval a vedl R&D centrum firmy Pure Storage, jež podpořilo expanzi firmy v EMEA. Působil i jako ředitel a šéf globálního mobilního vývoje ve společnosti SAP Concur pro ČR. Za 15 let zastával vedoucí a konzultační role.

8. 2. 
Světlo na konci tunelu?

Pozoruhodným zjištěním průzkumu analytiků společnosti Fidelity International pro rok 2023 je, že více než polovina správních rad očekává během tohoto roku obrat v hospodářském cyklu směrem k růstu. Rok 2023 bude náročný a vyšší ceny spolu s vyššími úrokovými sazbami přivedou mnoho ekonomik do recese. Každoroční průzkum mezi analytiky společnosti Fidelity (zahrnující 152 odborníků z reálných společností), nastiňuje naději. Průzkum oslovuje odborníky na dluhopisy, akcie, soukromé úvěry a ostatní aktiva. Z něj plyne, že 60 % analytiků se domnívá, že jim svěřené sektory se již nacházejí ve fázi zpomalení, mělké recese nebo jsou na tom ještě hůř. Přes polovinu z nich ale očekává, že se hospodářský cyklus do konce roku 2023 obrátí do kladných hodnot. Pouze hrstka z nich očekává hlubokou recesi.

7. 2. 
SAP a Red Hat prohlubují partnerství

SAP SE a Red Hat oznámily rozšíření partnerství, jehož cílem je výrazně navýšit využívání a podporu systému Red Hat Enterprise Linux společností SAP. Cílem této spolupráce je zlepšit inteligentní podnikové operace, podpořit transformaci do cloudu napříč odvětvími a podnítit komplexní inovace v oblasti IT. Na základě spolupráce obou společností SAP postupně převádí část svého interního prostředí IT a portfolia SAP Enterprise Cloud Services na standardní základ Red Hat Enterprise Linuxu, což je posun, který má lépe vyhovět vyvíjejícím se obchodním a IT potřebám společnosti. SAP v rámci svého migračního plánu rozšiřuje podporu řešení RISE with SAP pomocí operačního systému Red Hat Enterprise Linux, který je preferovaným operačním systémem pro nové implementace řešení RISE with SAP.

6. 2. 
Meeting Point CzechTrade nabídne firmám příležitost konzultovat plány expanze s experty z 52 kanceláří ve světě

Meeting Point CzechTrade, největší proexportní událost v Česku, proběhne 20. a 21. února v Praze. Akce se zúčastní na 400 českých firem, jež zde mohou konzultovat obchodní záměry s řediteli z 52 zahraničních kanceláří poskytujících servis pro 60 zemí světa. Ti poskytnou expertizu k rozvoji byznysu v zahraničí, zhodnotí šance expanze a doporučí, jak postupovat. V nabídce jsou nově Filipíny, Arménie, Katar a země Střední Ameriky a Karibiku. Účast až na pěti půlhodinových konzultacích je zdarma. Přítomni budou odborníci z Klientského centra pro export a Design Centra CzechTrade. „Jde o jednu z nejdůležitějších akcí roku pro podporu internacionalizace českých firem. Konzultace s odborníky jsou příležitostí, jak získat informace, které nejsou jinak dostupné. Vzhledem ke zkušenostem kanceláří firmy řeší konkrétní investiční i exportní příležitosti, možnosti propojení s vhodnými obchodními partnery i způsob komunikace, specifický pro daný trh,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.

3. 2. 
Komentář poradenské skupiny Moore Czech Republic ke zveřejněným datům ČSÚ k HDP za 4Q2022 a celý rok 2022

„Podle předběžného odhadu vzrostl hrubý domácí produkt za celý loňský rok o 2,5 % ve srovnání s rokem 2021, a překonal tak o 0,3 procentního bodu srpnové předpoklady ministerstva financí. Přesto je třeba vnímat určitý negativní trend, když dvě poslední čtvrtletí došlo k mezičtvrtletnímu poklesu HDP a výraznému zpomalení meziročního růstu. Výsledky tuzemské ekonomiky byly ovlivněny zejména významným omezením spotřeby domácností,“ komentuje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „Lze očekávat, že snížení spotřeby, jakožto klíčové složky HDP, bude pokračovat nejméně celé první pololetí letošního roku. Důležitý je také fakt, že růst hrubé přidané hodnoty zaznamenala zejména odvětví obchodu, dopravy, ubytování a pohostinství, která měla nižší srovnávací základnu roku 2021, kdy je významně ovlivňovaly restrikce spojené s pandemií.“

2. 2. 
Do Skupiny Srovnejto přichází nový generální ředitel Nicolas Eich

Skupina srovnávacích portálů pro poradenství a sjednání finančních produktů, kam spadá například Srovnejto.cz, Porovnajto.sk, ePojištění.cz nebo Superpoistenie.sk, má nového CEO. Na začátku února přišel do čela skupiny vlastněné německým mediálním domem Bauer Media Group Nicolas Eich. Ten přichází z AEVI, jež se věnuje technologiím v platebním styku. Předtím působil na pozici generálního ředitele ve společnosti Edenred, kde vedl digitální transformaci v České republice. Má zkušenosti i z oblasti srovnávacích portálů a zprostředkování na českém trhu, jako CEO vedl společnost ChytryHonza.

1. 2. 
Skladon má nového obchodního ředitele, Jan Baláš firmě pomůže s přípravou na zahraniční expanzi

Pozici obchodního ředitele ve Skladonu nově zastává Jan Baláš (43). Do fulfillmentové společnosti přichází s téměř dvaceti lety zkušeností z oblasti domácího i mezinárodního obchodu. Ve Skladonu bude mít na starost rozvoj obchodního oddělení a stabilizaci vnitřních procesů před tím, než firma začne realizovat svou zahraniční expanzi. Pro Skladon představuje Baláš důležitou podporu na cestě k transformaci ze startupové společnosti do evropské logisticko-technologické firmy. Vizí společnosti je vybudovat v následujících letech síť fulfillmentových center napříč Evropou a obsloužit tak evropské země v rámci služby next-day delivery, tedy doručení do druhého dne.

31. 1. 
Podle studie se situace ve výrobě polovodičů zlepší nejpozději v roce 2024

Podle studie společnosti Accenture tři čtvrtiny (76 %) vedoucích pracovníků firem v oboru polovodičů očekávají, že nejpozději do roku 2024 se problémy spojené s výpadky v dodavatelských řetězcích zmírní a situace se zlepší. Zároveň podotýkají, že společnosti musejí být připraveny čelit dalším tlakům na trhu a více se zaměřit na investice, které jim pomohou zajistit budoucí růst. V současnosti vnímají dotazovaní exekutivci jako největší výzvy pro zachování stabilních dodávek čipů inflaci a vývoj ekonomiky (35 % dotazovaných), dále přetrvávající důsledky a restrikce spjaté s onemocněním covid 19 (20 %), nedostatek kvalifikovaných talentů (18 %), podhodnocené investice (14 %) a možné zhoršení geopolitické situace (12 %).

30. 1. 
Obrat poradenské společnost RSM rostl

Fúze a akvizice, zlepšování digitálních procesů, valuace majetku. Ale také intenzivní hledání úspor v oblastech zatížených státní byrokracií. Tak by se daly na zájmu o služby RSM popsat transformační priority českých firem v loňském roce. Obrat českého a slovenského RSM, které tuzemskému byznysu pod vedením Moniky Marečkové pomáhá již od roku 1991, se v roce 2022 přiblížil těsně pod 400 milionů s růatem o 12 %. Snaha malých i středních firem (na které se RMS specializuje) o větší efektivitu, krizové řízení a transformaci v neklidné době je dobrá zpráva pro českou ekonomiku, ve které tvoří 40 % HDP.

27. 1. 
Matěj Žák je novým CEO Trezoru

Trezor, tvůrce první hardwarové bitcoinové peněženky, jmenoval Matěje Žáka, dosavadního produktového ředitele, svým novým CEO. Žák přebírá vedení Trezoru od spoluzakladatele společnosti, kterým je Marek „Slush“ Palatinus. Ten se posouvá více do konzultantské role a bude pomáhat řídit strategické, technické a vizionářské směřování firmy. Žák se zaměří na další vylepšení celkové uživatelské zkušenosti produktů Trezor s cílem podpořit a zjednodušit přijetí kryptoměn širokou veřejností. Zároveň bude jeho úkolem zajistit, aby byl Trezor připraven na další bull market.

26. 1. 
Většina OSVČ počítá se zřízením datové schránky

V průběhu prvního čtvrtletí zřídí stát všem OSVČ elektronickou datovou schránku a bude s nimi komunikovat výhradně jejím prostřednictvím. Týká se to přibližně dvou milionů osob se živnostenským oprávněním a 200 tisíců právnických osob. Podle průzkumu poradenské skupiny Moore Czech Republic bylo na konci loňského roku se změnou obeznámeno 86 % OSVČ. Dle odborníků poradenské skupiny je přechod na komunikaci pomocí datových schránek důležitým krokem v rámci digitalizace státní správy. Veškerá komunikace mezi státem a OSVČ se během prvního kvartálu přesune do elektronické sféry. Pomocí datové schránky budou OSVČ podávat daňová přiznání či informovány o pokutách.

25. 1. 
Lidé si loni přes Czech POINT pořídili přes 2,5 milionu výpisů

Občané si přes Czech POINT loni pořídili přes 2,52 milionu výpisů. Šlo za téměř šestnáct let existence služby o nejvytíženější rok – ve srovnání s rokem 2021 byl nárůst přes 21 % a oproti rekordnímu roku 2016 čísla narostla přes 14 %. Za vyšším využíváním stojí i možnost podávání žádostí o mimořádný příspěvek na dítě – čísla by ale i tak prolomila historický rekord. Výrazný je trend růstu zájmu o elektronickou komunikaci – rekord byl v počtu žádostí o zřízení datové schránky i převod listinných dokumentů do elektronické podoby. Výpisu z obchodního rejstříku si lidé v roce 2022 pořídili 79 tisíc, číslo však dlouhodobě klesá, stejně jako počet výpisů z katastru nemovitostí – těch loni bylo 138 tisíc. Na stabilní úrovni se drží výpis ze živnostenského rejstříku (29 tisíc) nebo nejžádanější služba Czech POINTu, výpis z rejstříku trestů (664 tisíc). Za dobu existence Czech POINT systém poskytl přes 29,6 milionů výpisů.