Krátce - archív

24. 1. 
Salesforce spouští kariérní program pro ženy, stanou se z nich profesionálky v IT

Salesforce spouští vzdělávací program Bring Women Back to Work (BWBW) pro ženy z České republiky, jež mají zájem (znovu)začít svoji kariéru v IT. Během ročního kurzu absolvují školení v CRM systému Salesforce a zlepší si své soft skills, sebeprezentaci či projektové řízení. BWBW je určený ženám s pracovními zkušenostmi, které jsou minimálně rok bez práce. Cílem programu je nové kariérní uplatnění v oblasti IT. Po absolvování BWBW mají účastnice předpoklady, že v ekosystému partnerů a zákazníků Salesforce najdou práci. Mezi hlavní požadavky pro účast v programu patří dobrá znalost angličtiny a chuť učit se novým věcem. Program je pro účastnice zdarma, hodnota vzdělání, jež absolventky získají, činí 6 500 eur. Mezi hlavní partnery BWBW v ČR patří společnosti Deloitte, Accenture, Merkle, Digitall a Enxoo.

23. 1. 
Silná koruna zlevnila lidem ojetiny, kdo nyní koupí auto ze zahraničí, ušetří desítky tisíc

Posilování české koruny vůči euru je dobrou zprávou i pro motoristy, zvažující nákup auta ze zahraničí. Vývoj kurzu zlevňuje nákup vozu z eurozóny až o desítky tisíc korun. Zánovní Octavia je teď levnější o 10 až 20 tisíc oproti začátku listopadu a až o 50 tisíc oproti březnu loňského roku. Přestože ČNB v listopadu neintervenovala na podporu koruny, zůstává tuzemská měna silná. Zatímco v listopadu se euro obchodovalo za 24,535 korun, v lednu již oslabilo pod magickou hranici 24 korun na 23,990 korun. Loňského maxima dosáhlo euro na začátku března, kdy byl jeho kurz na úrovni 25,865 Kč. „Vývoj kurzu je dobrou zprávou pro všechny, kteří se právě nyní chystají k pořízení automobilu ze zahraničí,“ říká Jakub Šulta, CEO evropského tržiště s ojetými vozy Carvago.com. Ten doporučuje pořízení automobilu příliš neodkládat. Situaci podle něj nyní nahrává i to, že na německém trhu se snížila poptávka po zánovních ojetinách a jejich ceny tak v čase klesají.

20. 1. 
V Maďarsku testují možnosti doručování zásilek pomocí dronů

Technologicko-logistická společnost DODO zajišťující logistiku poslední míle a síť drogerií Rossmann zahájily v Maďarsku pilotní projekt doručování objednávek do domácností pomocí dronů. První zkušební let odstartoval z prodejny Rossmann v nákupním centru Savoya Park v Budapešti. Trasa byla zvolena tak, aby dron překonal dlouhou vzdálenost a rozmanitý geografický terén. Místo startu a cíl doručení od sebe byly vzdáleny 15 kilometrů, celková trasa byla prodloužena přeletem dronu přes Dunaj. Vzdálenost dron překonal za 14 minut. V první fázi zkušebního provozu DODO a Rossmann testují, jak rychle lze objednávky pomocí dronů doručit při zajištění stoprocentně bezpečných podmínek.

19. 1. 
Lenka Hluší a Tomáš Dvořák ve společnosti EqSA míří na seniorní manažerské pozice

Znalecká kancelář Equity Solutions Appraisals hlásí změny. Lenka Hluší povýšila na pozici Real Estate Valuation Manager. Tomáš Dvořák se z pozice konzultanta posunul na pozici Business Valuation Manager. Lenka Hluší dokončila program MBA s názvem Nemovitosti a jejich oceňování na Vysoké škole ekonomické v Praze. Tento studijní program patří k nejprestižnějším vzdělávacím programům v Evropě zaměřeným na nemovitosti. Tomáš Dvořák ve znalecké kanceláři EqSA působí přes šest let. Je absolventem magisterského studia se specializací oceňování podniku a jeho majetku na Vysoké škole ekonomické v Praze.

18. 1. 
První letošní online konference TUESDAY Business Network Marketing Meeting: Influencer marketing ve službách značky

Už ani ne za týden, v úterý 24. ledna, si můžete poslechnout zajímavé case studies, praktické tipy, právní rady a nové trendy v influencer marketingu. Konference se zaměří na efektivní spolupráci značek a influencerů. V hledáčku přednášejících se ocitnou témata:

• Nejčastější chyby při spolupráci s influencery – Ivo Veselý vás provede úskalími influencer marketingu.

• Influencer marketing v Alza.cz – výběr ambasadorů, ukázky kampaní a poučení z jejich realizace předá Monika Jančová z Alzy.

• Co nepodcenit během přípravy každé spolupráce – Andrea Voříšková (Pavelcová) z eLegal si posvítí na přípravu smlouvy a právní aspekty včetně regulace reklamy.

• TikTok influenceři: jak na to – celkový proces kampaně od počátečního briefu až po zveřejnění videa a následnou propagaci skrze placenou reklamu s vámi projde Vít Janda z TikTokuj.cz.

• Content creators jako budoucnost marketingu – Jan Vohralík z WeDigital předá tipy, jak na tvorbu nativního obsahu a budování vlastního profilu značky. • Testfluenceři: cílovku vám nejlépe pomůže oslovit cílovka – propojení influencerů, jejich publik a uživatelského testování pomáhá značkám s WOM i autentickým obsahem. Téma pro Rostislava Starého z Konektoru.

Kompletní program konference najdete zde

17. 1. 
Malé a střední podniky mohou žádat až o dvousettisícovou dotaci na kreativní služby

Výzva k iniciativě Design Credits, která je součástí komponenty Národního plánu obnovy Ministerstva kultury České republiky, nabízí dotaci podnikům orientovaným na průmyslovou či řemeslnou výrobu až do výše 200 tisíc korun. Na rok 2023 je v rámci výzvy alokováno deset milionů korun. Ministerstvo kultury a agentura na podporu obchodu CzechTrade tím chtějí podpořit propojení malých a středních firem s kreativními profesionály, kteří firmám pomohou inovovat design produktů. O to se v rámci národní platformy Design Centrum stará agentura CzechTrade, která je zprostředkujícím subjektem výzvy. Příjem žádostí byl zahájen 3. ledna.

16. 1. 
Kyberbezpečnost v roce 2023: falšování voleb, školení zaměstnanců a „klonování“ hlasů

Téma kybernetické bezpečnosti se přesunulo z IT oddělení do zasedacích místností. S tím, jak se množí útoky a zvyšují potenciální sankce, a to jak z hlediska právních předpisů, tak z hlediska ztráty důvěry zákazníků, se tato problematika stala prioritou na všech úrovních organizace. Kybernetickou bezpečnost si často představujeme jako boj mezi hackery a bezpečnostními experty, který se kvůli technologickému pokroku neustále stupňuje. A skutečně, hrozby někdy přicházejí i od nepřátelských států nebo prohnaných, technicky zdatných, zločineckých mozků. Hrozby se však stejně tak často objevují kvůli špatně zabezpečeným sítím, v jejichž důsledku jsou odhalena citlivá data. Nebo kvůli nepozorným či nerozvážným zaměstnancům, kteří při práci z domova používají nezabezpečená zařízení. Jaké bezpečnostní hrozby lze letos očekávat? Internet věcí (IoT) a zabezpečení cloudu, kybernetická bezpečnost při práci z domova se pro podniky stane prioritou, umělá inteligence (AI) bude hrát v kybernetické bezpečnosti stále významnější roli.

13. 1. 
Průměrná míra inflace v roce 2022 byla 15,1 %

Poradenská skupina Moore Czech Republic se vyjadřuje k aktuálně zveřejněným údajům o inflaci za měsíc prosinec a rok 2022: „Zpomalující růst spotřebitelských cen je i s ohledem na nižší srovnávací základnu, kdy byla v prosinci 2021 odpuštěna DPH u cen elektřiny a plynu, pozitivní signál pro letošek. V roce 2023 už očekáváme všeobecný pokles tempa růstu cenové hladiny k jednociferným hodnotám,“ komentuje partner poradenské skupiny Moore Czech Republic Petr Kymlička s tím, že by taková situace mohla nastat v druhé polovině letošního roku. „Rok 2022 nicméně zůstane ve statistikách zapsán jako ten, kdy ceny v průměru rostly nejrychlejším tempem od roku 1993.“

12. 1. 
Vánoční online prodeje letos dosáhly 1,14 bilionu dolarů

Společnost Salesforce zveřejnila rekapitulaci vánočních nákupů roku 2022, která analyzuje listopadové a prosincové nákupní údaje od více než 1,5 miliardy nakupujících na maloobchodních stránkách využívajících Salesforce Customer 360 (včetně 24 z 30 největších amerických internetových obchodů). Zatímco listopadové online prodeje byly nižší než v letech 2021 a 2020, nabídky Cyber Week a Buy Online and Pick Up In Store (BOPIS) pomohly maloobchodníkům dosáhnout úspěchu v roce 2022. V celé sváteční sezóně tak celosvětově utratili spotřebitelé online nákupy celkem 1,14 bilionu dolarů a 270 miliard dolarů v USA.

11. 1. 
Novým obchodním ředitelem Obermeyer Helika se stal Jiří Kos

Česká projekční a stavebně-poradenská kancelář Obermeyer Helika posílila management a na pozici obchodního ředitele jmenovala Jiřího Kose, který se bude věnovat akvizici nových projektů a klientů. Zúročí tak svou dlouholetou praxi, kdy působil na vedoucích pozicích projekčních a developerských společností, mezi něž patří architektonická společnost Chapman Taylor, v níž působil 12 let.

10. 1. 
Za falešné recenze a nepravdivé slevy až pět milionů pokuty

„Podle směrnice a nyní i podle novelizovaných zákonů České republiky je nyní obchodník, který poskytuje přístup ke spotřebitelským recenzím, povinen informovat také o tom, zda zveřejněné recenze pocházejí pouze od spotřebitelů, kteří výrobek skutečně použili nebo zakoupili, či nikoliv, a také je o této ověřovací praxi řádně informovat. Recenze tedy mohou pocházet nejen od spotřebitelů, kteří si výrobek přímo zakoupili, ale také od těch, kteří jej skutečně použili,“ komentuje novelu Alžběta Kokešová, advokátka z advokátní kanceláře eLegal. Dle studií si již 86 % zákazníků nekoupí produkt bez pročtení recenzí. I tento aspekt vedl k tomu, že e-commerce prostor v minulosti zaplavily neautentické recenze. Kromě recenzí a ohýbání cen před slevami upravuje novela zákonů i podmínky reklamací. Doposud platilo, že pokud se produkt rozbil do šesti měsíců od zakoupení, zákazník měl právo na vrácení. Tato lhůta se nyní prodlouží na 12 měsíců.

9. 1. 
V IT se z práce z domova stal standard

Co bylo v předkovidových letech benefitem, je dnes v segmentu IT standardem. Home office převálcoval práci ve firemních kancelářích. Potvrzují to statistiky zakázek IT společnosti Integra EMEA za roky 2019–2022. „Zatímco před kovidem v roce 2019 jsme obsazovali pouze tři procenta pozic na plně remote práci, loni se to otočilo na 47 %. Naopak výhradně do kanceláří jsme před třemi lety potřebovali 46 % lidí, zatímco loni to byla jenom čtyři procenta,“ uvádí Tomáš Vyklický, account manager Integry. Největší změnu trendu zaznamenal region Ostravska, kde v roce 2019 nabídky na práci z domova představovaly pětinu všech pozic, zatímco nyní je to 91 %. Na Brněnsku práce z domova má 72% podíl, v Praze jen 35 %. „V hlavním městě je velký trh expertů, a navíc kvalitní hromadná doprava, firmy tak vnímají větší šanci obsadit pozici i při onsite práci,“ říká manažer IT společnosti.

6. 1. 
Air Bank má nové ředitele divizí

Karel Horák vystřídal ve funkci ředitele divize Péče o klienty Jiřího Humhala. Martin Popík převzal po Luboši Berkovcovi vedení divize Řízení rizik. Pozice ředitele divize Marketing se v lednu ujal Oldřich Dostál. Na obrázku v uvedeném pořadí zleva doprava. „Narostli jsme. Naše služby aktivně využívá už přes milion klientů. A my chceme nejen pro tyto naše stávající klienty, ale i pro další přinést řadu nových služeb, kterými plánujeme český bankovní trh více rozpohybovat. Zjednodušíme svět placení, přineseme služby, které smysluplně pomohou s jejich rodinnými rozpočty, a budeme dál posouvat české bankovnictví. To vše tak, aby nás klienti mohli mít rádi. Máme v tomto směru hodně práce a výsledků za sebou. Další práce a ambiciózní cíle jsou teď před námi. Proto posilujeme nejužší vedení, které bude Air Bank na další cestě udávat směr,“ shrnuje Michal Strcula, generální ředitel a předseda představenstva Air Bank.

5. 1. 
Kyberzločinci drží nemocnice a pacienty jako rukojmí, roste počet ransomwarových útoků na zdravotnictví

Kyberzločinci dobře vědí, že přetížené nemocnice si nemohou dovolit výpadek služeb. Zvyšuje se tak cena výkupného při úspěšném ransomwarovém útoku. Z dat kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies vyplývá, že v uplynulém roce čelila jedna zdravotnická organizace v průměru 1462 kybernetickým útokům týdně, což je o 74 % více než v roce 2021 a jde o nejvyšší nárůst ze všech sledovaných odvětví. Jak atraktivním terčem je zdravotnictví, vypovídá i fakt, že se jedná o 3. nejčastěji napadaný sektor. Ransomwarové útoky se nevyhýbají ani českým nemocnicím, jak se ukázalo při útocích na nemocnice v Benešově nebo Brně.

4. 1. 
David Kneř v KPMG zastřeší poradenství pro finanční sektor

David Kneř nastoupil na třetí nejvyšší pozici v oddělení Management Consulting české kanceláře KPMG. Kneř je expertem na finančnictví a obchod s 22 lety zkušeností. Bude odpovídat za poradenství pro finanční sektor. Před tím pracoval sedm let v ČSOB jako interní poradce zejména pro retailovou divizi banky. Do ČSOB přišel po osmi letech ve funkci Country Managera pro ČR a Slovensko v německé poradenské firmě zeb Consulting, specialisty na finanční sektor. Dříve působil přes čtyři roky v Accenture na transformačních projektech pro banky a pojišťovny. Zkušenosti sbíral i jako finanční a investiční analytik v PPF a private equity fondu.

3. 1. 
Placení v hotovosti do budoucna zcela vymizí

Placení bankovkami a mincemi v budoucnu zcela vymizí a nahradí ho bezhotovostní platby, ať už prostřednictvím platebních karet nebo digitálních nástrojů jako jsou digitální peněženky. Myslí si to tři čtvrtiny Čechů (74,6 %), které prostřednictvím agentury STEM/MARK oslovila společnost Barion, provozovatel chytrých platebních bran a digitálních peněženek. Průzkumu se zúčastnilo 505 respondentů z internetové populace České republiky ve věku 18 až 64 let.

2. 1. 
Virus Emotet se vrátil s novou silou a žere co se dá

Check Point Research zveřejnil Celosvětový index dopadu hrozeb, podle nějž se v listopadu ve velkém stylu vrátil agresivní trojan Emotet, jeden z nejnebezpečnějších malwarů a stal se druhým nejrozšířenějším malwarem. Původně bankovní trojan se vyvinul v distributora dalších malwarů a je kombinován i s ransomwarem. Šíří se phishingovými kampaněmi a k vzestupu mohly přispět i malspamové kampaně, určené k distribuci bankovního trojanu IcedID. POZOR! Největšímu množství kyberútoků čelí vzdělávací a výzkumné instituce, vládní a vojenské subjekty a zdravotnické organizace. V žebříčku zemí, jež jsou nejčastěji terčem kyberútoků se Česká republika posunula mezi méně bezpečné země a patří jí celosvětově 30. pozice. Nic moc.

22. 12. 
CzechTrade posiluje spolupráci s CzechInvestem s cílem být blíž firmám v regionech

Agentura CzechTrade bude od nového roku firmám ještě blíž, a to díky synergické spolupráci s agenturou CzechInvest. Od začátku roku 2023 bude sedm regionálních exportních konzultantů zajišťovat aktivity pro agenturu CzechTrade. Dochází tím k ještě užší spolupráci a efektivnějšímu fungování týmů obou agentur. CzechTrade se tímto krokem více přiblíží regionálním firmám ve všech krajích České republiky a zkvalitní své služby na podporu exportu.

21. 12. 
Český a slovenský Home Credit formálně přejdou pod Air Bank

Home Credit a.s. a Home Credit Slovakia, a.s., (dále jen „Home Credit“) se začátkem příštího roku poté, co budou získány nezbytné regulatorní souhlasy, stanou 100% dceřinými společnostmi Air Bank a.s. Půjde tak jen o formální přesun v rámci vlastnické struktury PPF Financial Holdings a.s., zastřešující investice skupiny PPF do finančního sektoru. Cílem změny vlastnické struktury původně sesterských společností je jednodušeji využívat synergických efektů zejména v provozní oblasti. Na klienty Air Bank ani na klienty společností Home Credit nebude mít tato změna žádný dopad.

20. 12. 
K sdílené síti bankomatů Komerční banky a Moneta Money Bank se připojí Air Bank a UniCredit Bank

Spolupráci v oblasti sdílení bankomatů na území České republiky zahájila Komerční banka s Moneta Money Bank v červnu2022. Od 1. února 2023 se ke spolupráci připoují Air Bank a UniCredit Bank. Cílem všech zúčastněných je zvýšit dostupnost hotovostních služeb pro klienty a současně akcelerovat aktivity v zájmu udržitelného rozvoje. Klienti všech jmanovaných bank budou moci od 1. února 2023 vybírat hotovost ve sdílených bankomatových sítích za stejných podmínek jako z bankomatů své vlastní banky. Projekt sdílení bankomatů zahrnuje vedle okamžitých benefitů pro klienty i využití stávajících duplicitních bankomatů v nových lokalitách, kde zúčastněné banky své hotovostní služby zatím nenabízejí.

19. 12. 
Prosperita Česka je druhá nejvyšší v postkomunistické Evropě

V rámci postkomunistické Evropy dosahuje lepšího hodnocení než my pouze Estonsko, ukázalo souhrnné vyhodnocení všech deseti pilířů Indexu prosperity za rok 2022. Ve srovnání se všemi zeměmi Evropské unie se však Česko umístilo na 13. místě. Jsme na tom velmi dobře v oblasti zdraví a bezpečnosti, mezi největší slabiny nicméně patří kvalita životního prostředí a špatná dostupnost bydlení. Výsledky Indexu poukazují i na často propastné rozdíly mezi východními a západními členskými státy. Tabulku vedou především severské státy – první je Švédsko, které se v žádném z pilířů neumisťuje hůř než na třinácté pozici. Na pomyslných stupních vítězů stojí i Dánsko a Finsko. Naopak na samotném konci tabulky se nachází Řecko, potažmo celý Balkán. Celý průzkum je zde.

16. 12. 
T-Mobile jako první na českém trhu nabízí firemní tarify s integrovanými službami na ochranu koncových zařízení před kyberútoky

Společnost tak reaguje na rostoucí počet kybernetických hrozeb. Již dvě třetiny organizací zaznamenaly jeden nebo více kybernetických útoků na svá koncová zařízení, které ohrozily jejich data či infrastrukturu IT. Firmám proto T-Mobile nabídne měsíční „zabezpečený“ tarif, díky kterému budou moci rozšířit svoji IT bezpečnost o blokování potenciálně nebezpečných internetových stránek a získají sofistikovaný přehled o mobilních zařízeních, s možností jejich vzdálené správy. Samozřejmostí je oddělení firemního a soukromého prostoru v telefonu, aby bylo respektováno právo zaměstnanců na soukromí.

15. 12. 
Agentura CzechTrade znovu obhájila certifikaci ISO 9001 potvrzující kvalitu jejích služeb

Agentura CzechTrade již po osmnácté obhájila mezinárodní certifikaci ISO 9001:2015, jejíž audit potvrdil kvalitu služeb a vyspělý systém řízení. Certifikace platí pro činnosti, jako je podpora exportu a mezinárodního působení českých firem, poskytování poradenských a asistenčních služeb či organizace vzdělávacích akcí z pohledu exportu a další. CzechTrade je držitelem certifikace od roku 2002. „Firmám chceme poskytovat servis na vysoké úrovni, to je pro nás priorita! Jsem moc rád, že jsme certifikaci ISO, jež potvrzuje kvalitu služeb agentury, o kterou se pod značkou CzechTrade staráme už 25 let, obhájili. Úspěšný audit nám vždy připomene, že má naše práce včetně nových služeb smysl,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.

14. 12. 
Sloneek posiluje obchod se Sebastianem Fešarem, míří k tomu stát se globálním řešením

Pozici obchodního ředitele v HRIS startupu Sloneek, který se zaměřuje na digitalizaci, automatizaci a analýzu personální agendy a procesů, obsadil Sebastian Fešar. S budovaným obchodním týmem má jediný cíl – stát se jedničkou v Česku a postupně i ve světě. Pomáhat mu budou zkušenosti s obchodem v EMEA regionu i vývoj, který Sloneeka nepřestává zdokonalovat na základě požadavků samotných klientů. Sebastian Fešar se na manažerských pozicích startupových projektů pohybuje od roku 2018. Kromě obchodních zkušeností ze segmentu zaměřeného na e-learning má mezinárodní zkušenosti s odvětvím digitalizací korporátní agendy, pro které řídil obchodní strategie v rámci celého EMEA regionu. Právě tyto klíčové zkušenosti nyní přenese do Sloneeka s cílem vybudovat nejsilnějšího zástupce své kategorie nejen ve středoevropském regionu.

13. 12. 
Igor Pauer a majitelé WOOD & Company spojují síly a zakládají akciovku VEROBLOCK

Majitelé investiční skupiny WOOD & Company (Vladimír Jaroš, Jan Sýkora, Ľubomír Šoltýs) a Igor Pauer (na obrázku), který patří k předním expertům na krypto a blockchain, založili společnost VEROBLOCK. Jejím cílem je propojit znalosti a zkušenosti z klasického finančního světa, které přinášejí majitelé WOOD & Company, a expertizu, kterou díky více než 12 letům stráveným v oblasti krypta a blockchainu získal Igor Pauer. Ten se v tomto oboru pohybuje už od jeho vzniku a vybudoval si v něm široký respekt mezi odborníky i krypto komunitou.

12. 12. 
Tým Mindsquared posiluje Radovan Manko, bude koordinovat potřeby velkých značek

Skupina Mind2FLO posiluje svou mediální divizi Mindsquared. Na pozici Global Digital Media Director přichází Radovan Manko s mnohaletými zkušenostmi z mezinárodního byznysu. Bude koordinovat nadnárodních aktivit a naplňovat klientské potřeby globálních značek. Radovan strávil 12 let ve Velké Británii, kde pracoval mj. pro Yahoo!, Paramount Pictures, Swatch nebo Eurosport. Na pozici Digital Media Director ve společnosti IPG MediaBrands měl na starost koordinaci a implementaci digitální strategie pro značku Lego na 20 trzích a třech kontinentech. Díky svým zkušenostem je tak schopný řešit specifické aspekty nadnárodního byznysu, kde vstupují do hry tržní i kulturní specifika současně.

9. 12. 
Komentář k statistice ČSÚ týkající se zahraničního obchodu

„Meziročně export v říjnu narostl o 17,2 %. Je to dáno také vyššími vývozními cenami. Nárůst je vidět i oproti roku 2019, a to o 15,1 %. Exportu se i přes veškeré překážky stále daří. Podíváme-li se na aktuální statistiku zahraničního obchodu ze sektorového pohledu ukazuje se, že mobilita, doprava a infrastruktura zůstávají pro české firmy perspektivní. Vývoz motorových vozidel vzrostl o 22,9 mld. Kč a vývoz elektrických zařízení o 8,6 mld. Kč. Meziroční nárůst zaznamenává i sektor potravin a nápojů. Právě tuto oblast jsme v listopadu podpořili založením nové potravinářské aliance,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.

8. 12. 
Veeam jmenoval novou viceprezidentku globálního prodejního kanálu a aliancí

Veeam Software oznámil jmenování Larissy Crandallové do funkce viceprezidentky pro globální prodejní kanály a aliance. Crandallová, která v poslední době zastávala stejnou funkci ve společnosti Gigamon, je špičkou v oboru a bude řídit investice společnosti Veeam do globálního partnerského a aliančního ekosystému, který zajišťuje ochranu dat zákazníků v různých prostředích, ať už jde o cloud, virtuální, fyzické, SaaS a Kubernetes prostředí.

7. 12. 
NIS2: posílit kyberbezpečnost musí stovky firem i úřadů

Kvůli aktuálně schválené unijní směrnici NIS2 budou muset stovky podniků i státních institucí dodržovat přísnější pravidla kyberbezpečnosti (mj. ji budou muset hlídat i v rámci svých dodavatelských řetězců). K tomu přinášíme vyjádření experta KPMG, který byl nedávno účastníkem kulatého stolu se zástupcem NÚKIB a MMR: „Revoluční je rozšíření počtu subjektů, na které bezpečnostní regulace dopadne. Další poměrně převratnou věcí je přísnost sankcí, které mají být strašákem na management, jenž nese za kyberbezpečnost odpovědnost. Zásadní novinkou je i požadavek certifikace produktů,“ shrnul hlavní změny v NIS2 direktor technologického týmu KPMG Tomáš Kudělka. „NIS2 přinese problémy v HR a organizační oblasti. Firmy, kterých se dnes žádná zvláštní regulace přímo nedotýká, budou muset posílit a přebudovat IT oddělení. Sehnat kvalifikované odborníky ale nebude jednoduché, protože už dnes je jich nedostatek.“

6. 12. 
ČSOB ve spolupráci s univerzitami rozjela líheň na jednorožce a Start it @ČSOB představil nejzajímavější startupy

Start it @UNI, společný projekt ČSOB a českých univerzit podporující studentské podnikání, má za sebou premiérový Validation Camp. Na třídenním workshopu se studenti učili, jak ověřit poptávku po svých nápadech a získávali zpětnou vazbu od odborníků a investorů. Hned šest podnikatelských nápadů obdrželo finanční podporu na další rozvoj, ale porota (na obrázku) to neměla vůbec lehké. Studentský tým TeatroArt dokonce zaujal nakolik, že dostal divokou kartu přímo do akceleračního programu Start it @ČSOB.