Na pozici CSR ambasadora nastoupil Adam Konečný v české pobočce nadnárodní značky Zeelandia. Ta má výrobní podniky v jihočeských Malšicích, Chelčicích a v Táboře. Jednačtyřicetiletý Adam je v Zeelandii od roku 2017, kde začínal na pozici marketingového referenta. Předtím sbíral zkušenosti v reklamní a produkční společnosti, kde pracoval devět let jako copywriter a grafik. Adam Konečný vystudoval Střední průmyslovou školu stavební v Českých Budějovicích, pokračoval na Pedagogickou fakultu Jihočeské Univerzity, kde získal titul v oborech Učitelství Občanské výchovy a Výtvarné výchovy. Má rád umění, dělá slam poetry, fotografuje, kreslí a maluje obrazy. Řadu sportů vystřídal na závodní úrovni a stále aktivně sportuje. Nejraději hraje florbal, stolní tenis a jezdí na kole. Rád cestuje, zajímá ho mediální svět a politika. Je ženatý a má dva syny.
Novou ředitelkou oddělení Clients & Markets v české pobočce poradenské společnosti Deloitte kam patří týmy Marketingu, Externí a Interní komunikace a Business developmentu se od července stala Kateřina Šušáková. Do sekce Clients & Markets, kterou Šušáková povede, spadá kromě marketingového týmu i interní a externí komunikace. Kateřina do Deloitte přichází z agentury Havas PR, kde působila na pozici ředitelky. Předtím pracovala v mediálním domě Economia, kde řídila marketing a komunikaci. Na stejné pozici působila rovněž v Komerční bance a Credit Suisse Life & Pensions.
Tuzemská stálice v instalacích střešních fotovoltaik mění vedení. Zakladatelé S-Power Energies Jaroslav Šuvarský a Jakub Novotný nyní předávají žezlo novému nástupci, ale i nadále zůstávají ve firmě jako poradci při strategickém řízení. Martin Oravec dosud působil na nejvyšších pozicích v různých telekomunikačních a výrobních společnostech a nyní nastupuje na pozici CEO. Působil v různých telekomunikačních a výrobních společnostech, kde se věnoval především finančnímu řízení. Naposledy zastával funkci finančního ředitele a člena představenstva ve Škoda Group skupiny PPF. Předtím pomohl v Maďarsku nastartovat růst tamní dvojky na trhu mobilních operátorů.
Co země, to jiná platební chuť. Tak se dají shrnout výsledky zprávy FIS The Global Payments Report (GPR), na kterou se podíval slovenský fintech TrustPay. Ačkoli si hotovost stále drží vysokou pozici v objemu transakcí, tato forma plateb každým rokem ztrácí na procentních bodech. Naproti tomu roste obliba alternativních metod. Podle závěrů zprávy GPR je jednou z alternativ, která se dere do popředí a s níž bude třeba počítat, metoda account-to-account (A2A). Její výhodou jsou oproti platebním kartám nižší náklady za přijaté platby, když odpadá mezipřevod částky na kreditní či debetní karty. Celková hodnota transakcí A2A ve světovém měřítku překročila v roce 2022 sumu 525 miliard dolarů. Nejdynamičtěji se rozvíjí v Polsku. Odhaduje se, že do roku 2026 dosáhne 13 procent složené roční míry růstu.
Dell Technologies otevírá v České republice pobočku své finanční divize Dell Financial Services. Cílem strategické expanze je poskytovat zdejším zákazníkům a partnerům alternativní možnosti financování technologií zahrnující také Dell APEX portfolio. Nové platební metody jim umožní dosáhnout jejich cílů digitální transformace díky efektivnějšímu řízení peněžních toků a uchování kapitálu. Dell Financial Services nabízí možnosti financování, které zahrnují: Technology Ownership a Software financing, řešení Technology Rotation a Dell APEX PC-as-a-Service a Dell APEX Flex on Demand. Tyto přizpůsobitelné platební metody jsou propojeny s portfoliem řešení Dell Technologies – včetně hardwaru, softwaru a služeb. Nové metody pomohou zákazníkům zlepšit jejich obchodní výsledky i strategicky přemýšlet nad investicemi do IT.
Red Hat nyní bude společnosti Nokia zajišťovat funkci primární referenční platformy pro vývoj, testování a poskytování jejích aplikací pro páteřní sítě. Poskytovatelé služeb budou těžit z výhod specializovaného vývoje a vedoucího postavení společnosti Nokia v oblasti softwaru pro páteřní sítě připraveného na budoucnost v kombinaci s možnostmi nasazení pro bare-metal, virtualizovaný a veřejný cloud od společnosti Red Hat. V rámci této dohody budou Nokia a Red Hat společně podporovat a rozvíjet nabídku Nokia Container Services (NCS) a Nokia CloudBand Infrastructure Software (CBIS) a zároveň připraví podmínky, které zákazníkům umožní časem přejít na platformy společnosti Red Hat. Kromě toho bude společnost Nokia využívat infrastrukturní platformy Red Hatu, aby umožnila rychlejší vývoj a testování svého rozsáhlého portfolia pro páteřní sítě.
Zkušený manažer Jaroslav Vaněk (na obrázku vlevo) se nově stává generálním ředitelem společnosti OKIN FACILITY. Na pozici tak nahradí Václava Trávníka, který firmu s českým kapitálem vedl v šesti zemích od roku 2014. Na Vaňkovu původní pozici šéfa OKIN FACILITY pro Česko nastupuje Zdeněk Kulhánek. Jaroslav Vaněk povede společnost nejen v České republice, ale i v Polsku, Rumunsku, Bulharsku, na Slovensku a Ukrajině. Od července se také stává i stálým členem boardu. Zdeněk Kulhánek pracuje ve společnosti od roku 2006 a během svého působení prošel řadou pracovních pozic od provozního technika až po technického ředitele. V minulosti řídil projekty jako PPF Investments, Raiffeisenbank, Philip Morris nebo KB.
Společnost Nextview Consulting oznámila, že jejím novým CEO byl jmenován Michiel van Vlimmeren. Ten bude řídit společnost společně s Huubem Watervalem, zakladatelem Nextview. Waterval se zaměří na strategii dalších akvizic a expanze. Společnost Nextview, založená v roce 2009, provádí klienty procesy digitální transformace na bázi softwarových řešení Salesforce. Má 200 zaměstnanců a je aktivní v sedmi evropských zemích, což z ní činí jednoho z největších evropských partnerů Salesforce. V roce 2020 společnost Salesforce Ventures se sídlem v San Franciscu investovala do společnosti Nextview a počátkem roku 2022 následovala společnost NIBC Investment Partners. Se získaným růstovým kapitálem společnost Nextview úspěšně expandovala mimo jiné do Německa, Polska, Česka, Švédska a Švýcarska.
Novým manažerem pro business development ve společnosti msg Plaut CZ s regionální působností se stává Petr Zavoral, zkušený expert přes podnikové informační systémy. Do této funkce přichází z pozice CEO společnosti Sabris CZ. Petr Zavoral má mnohaleté profesní zkušenosti z pozic obchodního a strategického managementu v mezinárodních společnostech typu SAP, KPMG, Oracle a SAS Institute. Mezi jeho hlavní úkoly patří růst a expanze na českém a slovenském trhu. Během svého dosavadního působení v branži prokázal Zavoral silnou orientaci na potřeby zákazníků, schopnost rozvíjet zcela nové služby a budovat týmy s odpovídajícími dovednostmi. Má rozsáhlé znalosti procesů, podnikových IS i řízení projektů a praktické zkušenosti s vedením a mentorováním startupů zaměřených na zpracování velkých dat, sociálních sítí a internetu věcí v podnikovém prostředí.
Start-up KARDI AI působí na poli telemedicíny a nástrojů pro zdravotní péči v rukou pacienta, přispívá dlouhodobým monitoringem EKG k preventivnímu sledování zdraví srdce, včasnému rozpoznání arytmií pomocí umělé inteligence a optimalizaci léčby pacientů. Do managementu společnosti přichází vrcholoví manažeři s mnohaletou praxí a mezinárodní zkušeností z různých odvětví, kteří pomohou KARDI AI s naplněním ambiciózních plánů v podobě expanze do zahraničí a postupné transformace péče o zdraví srdce po celé Evropě. Společnost v březnu 2022 založili Stephen Burke, sériový podnikatel a investor, spolu s kardiologem doc. MUDr. Tomášem Skálou, Ph.D., FESC (na obrázku), technologickým odborníkem Ing. Pavlem Digaňou, zkušeným produktovým a projektovým manažerem Mgr. Davidem Skálou. Jejím cílem je přispět ke snížení úmrtnosti a socioekonomického dopadu srdečních chorob.
Pozici HR ředitelky ve fulfillmentové společnosti Skladon, poskytující obchodníkům kompletní outsourcing logistiky, nově obsadila Zuzana Wojewodová (47). Do firmy přichází s více než dvaceti lety zkušeností v oblasti řízení lidských zdrojů, které nasbírala v čele HR oddělení mezinárodní logistické společnosti DHL či zdravotnické firmy Agel. Ve Skladonu bude mít Wojewodová na starost primárně nastavení funkčních personálních procesů od výběru zaměstnanců, přes jejich integraci do týmu až po následný rozvoj v rámci celé firmy.
Na pozici technického ředitele (CTO) v největší tuzemské bezpečnostní agentuře Securitas ČR nastupuje Daniel Turnovský (41). V souladu s globálním směřováním skupiny Securitas AB chce posílit vnímání společnosti jako technologické firmy. Daniel přichází ze společnosti G4S, kde byl výkonným ředitelem divize technologie. Předtím působil mj. na pozici manažera bezpečnostních systémů společnosti Letiště Praha. Kromě technického vzdělání, které získal na Fakultě elektrotechnické ZČU v Plzni, a titulu MBA v oboru finančního managmentu, je nový technický ředitel Securitas ČR také absolventem oborových kurzů a mj. držitelem certifikace etický hacker.
Andreas Dick nastoupil do koncernu Volkswagen v roce 1998 po ukončení studia výrobního inženýrství na Technické univerzitě v Braunschweigu. Jako diplomovaný inženýr zastával pozice, jako jsou vedoucí oddělení stavby karoserií ve společnosti Volkswagen de Mexico a vedoucí závodu v Čchang-čchunu, než v roce 2011 převzal odpovědnost za stavbu závodu ve Foshanu a následně se stal jeho ředitelem. V letech 2016 až 2019 vedl závod Volkswagen v Emdenu v Německu, kde byl odpovědný za náběh modelů Passat a Arteon. Od roku 2019 vykonával funkci technického viceprezidenta ve společnosti FAW-Volkswagen v Čchang-čchunu, kde byl odpovědný za výrobu, produktový management, logistiku, plánování a technický vývoj. Během této doby řídil zejména digitální transformaci technických oddělení a byl odpovědný za náběh výroby mnoha elektromobilů a produkci přibližně 1,8 milionu vozidel ročně.
Novým generálním ředitelem ČTK bude v příštích šesti letech Jaroslav Kábele, dosavadní ředitel strategie a rozvoje agentury. Do funkce byl zvolen Radou ČTK. Dosavadní generální ředitel Jiří Majstr po 12 letech v čele agentury a 43 letech práce v ČTK končí, s agenturou bude ale nadále spolupracovat. Rozhodnutí skončit po druhém funkčním období avizoval Majstr už při volbě před šesti lety. Nový generální ředitel chce klást důraz na nezávislost a spolehlivost agentury. Zaměřit se chce vedle zákazníků z médií i na nemediální klienty, kteří agentuře mohou přinést další příjmy. Jedním z nových projektů má být Presscentrum pro konání tiskových konferencí a dalších akcí přímo v budově ČTK. Kábele chce pokračovat také v mediálních školeních pro PR profesionály i studenty žurnalistiky a v rozšiřování nabídky PR služeb, které jsou ale striktně oddělené od zpravodajství.
Tom Drechsler se od 1. července ujme vedení oddělení Komunikace společnosti Škoda Auto. Na této pozici vystřídá zkušenou novinářku a manažerku komunikace Ariane Kilian, která z osobních důvodů dočasně opouští koncern Volkswagen. Tom Drechsler převezme vedení oddělení Komunikace ve společnosti Škoda Auto od 1. července 2023. Tento zkušený novinář zahájil svou kariéru v Lüneburgu a v roce 1991 nastoupil do nakladatelství Axel Springer Verlag. Drechsler zastával různé vedoucí pozice mj. v časopisu Bild a zástupce šéfredaktora časopisu Bild am Sonntag. Od srpna 2017 do února 2023 působil jako šéfredaktor a jednatel magazínu Auto Bild, kde nesl odpovědnost za motoristická témata napříč značkami ve všech periodikách skupiny Bild.
Omezení daňového zvýhodnění nepeněžních benefitů v rámci konsolidačního balíčku může ovlivnit český trh práce i ekonomiku. Negativní dopad pocítí zaměstnavatelé i zaměstnanci. Varují před tím experti z poradenské skupiny Moore Czech Republic. Zaměstnanci chápou benefity jako součást mzdy, a při jejich zrušení se bude zvyšovat tlak na navýšení mezd. Zrušení benefitů firmám ztíží i nábor kvalifikovaných pracovníků. Legislativní úprava pak uškodí i třetím stranám, jako jsou sportoviště, kterým z benefitů plynou tržby. „Přínos zrušení daňového zvýhodnění nefinančních zaměstnaneckých benefitů pro státní rozpočet je sporný, a nevyváží negativní dopady, které by tento krok přinesl. Jelikož zaměstnanci mnohdy čerpají benefity, jejichž hodnota se pohybuje v řádech tisíců korun měsíčně, výpadek vyvolá tlak na navýšení mezd. To může podkopat již tak dost slabou kondici české ekonomiky a vytvoří to další proinflační impuls. Z toho důvodu považujeme takové opatření za zcela nesystémové,“ komentuje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic.
Rozšíření strategického partnerství, které má firmám pomoci využívat data a umělou inteligenci k poskytování personalizovanějších zákaznických zkušeností, lepšímu porozumění chování zákazníků a efektivnějším kampaním s nižšími náklady v oblasti marketingu, prodeje, služeb a obchodu, oznámily společnosti Salesforce a Google Cloud. Dvě nové inovace v oblasti dat a AI přinesou sdílení dat v reálném čase s rozšířenými možnostmi prediktivní a generativní AI, takže firmy budou moci využívat svá data a vlastní modely AI k lepšímu předvídání potřeb zákazníků a snížení nákladů, rizik a složitosti synchronizace dat napříč platformami.
V rámci slavnostního galavečera 29. ročníku CZECH TOP 100, který se uskutečnil 22. června ve Španělském sále Pražského hradu, vyhlásila společnost Coface i výsledky prestižního žebříčku CZECH Stability Award, který sestavila na základě své unikátní analýzy. Vítězem této kategorie a nestabilnější firmou u nás se stala společnost Siemens. Coface předala na galavečeru i certifikáty TOP SPOLEHLIVÁ FIRMA, které získaly společnosti FTV Prima, ORLEN Unipetrol a LogEx Logistics. Ocenění NEJSTABILNĚJŠÍ FIRMA – Czech Stability Award je určeno pro deset nejstabilnějších firem z první stovky největších českých firem podle obratu z žebříčku CZECH TOP 100. A to na základě hodnocení rizikovosti analytiky společnosti Coface, platební morálky a historie. Model zároveň poskytuje nezávislý pohled na současný stav firem, jejich finanční situaci a obchodní rizika.
Společnost Good Sailors, orientovaná na oblast IT konzultací a vývoje aplikací, se po dlouhé spolupráci s holdingem M2C stane jeho součástí. Zařadí se tak mezi subjekty spadající pod značku Innovis, která je součástí holdingu a je partnerem pro transformaci budov ze starých způsobů řešení na nové a inovativní. Hlavním přínosem, které tyto inovace zákazníkům přinášejí, je zvýšení efektivity provozu a snížení nákladů.
Jak moc se chrání společnosti a organizace, které jsou součástí kritické infrastruktury státu, před kyber útoky? Ač by většina z nich odpověděla, že kybernetické bezpečnosti věnují zvýšenou pozornost, zkušenost společnosti APPSEC, specializující se na automatizované penetrační testy s využitím technologií používaných skutečnými hackery, říká něco jiného. Jejich nástroji se podařilo prolomit do interní sítě společnosti s miliardovým rozpočtem za jednu hodinu. Na pražské konferenci Quibit o tom informoval spoluzakladatel APPSEC Adam Paclt. „Šlo o našeho nultého zákazníka, firmu s miliardovými tržbami, součást kritické infrastruktury státu. Během hodiny jsme se dostali k seznamu zaměstnanců, k soukromým certifikátům SSL, kompromitovali jsme interní infrastrukturu a VPN, automatizovaně jsme byli schopni využívat několik jejich serverů, včetně hlavních serverů DB. Na analýzu výsledků penetračního testu nám stačil den,“ přiblížil Adam Paclt. Nástroj společnosti APPSEC umožňuje penetrační testy, simulující reálné hackerské útoky a využívající dostupných zdrojů a nástrojů včetně „komerčních“ exploitů a technologií dostupných pouze na Darknetu. Závěr? Neberte ochranu vaší firmy lehkomyslně...
Takové období finanční nejistoty, jako je dnes, jsme nezažili od finanční krize v letech 2008–2009. A přitom máme před sebou další obtížný rok, který se vyznačuje též vysokými náklady a spotřebitelskou poptávkou omezenou inflací. Maloobchodníci se sice připravují na zpomalení trhu, ale zároveň i na jeho případné oživení. Společnost Salesforce proto vydala zprávu European Retailers Chart a Path to Profitable Growth, která poskytuje komplexní přehled problémů a investičních priorit vrcholných manažerů maloobchodních společností. Jak shrnuje Lori Steeleová, prezidentka a CRO společnosti Salesforce EMEA: „Dozvěděli jsme se, že maloobchodníci musí posílit své základy, aby zvládli dnešní období nejistoty, a zároveň by měli přijmout opatření na podporu budoucího růstu.“
Přinášíme stručný komentář odborníků z poradenské skupiny Moore Czech Republic k vývoji tržeb v maloobchodu v dubnu: „Češi stále více šetří. Tržby v obchodech totiž klesají již dvanáctý měsíc v řadě. V dubnu se meziročně maloobchodní tržby snížily o 7,7 %, a to napříč všemi hlavními sortimentními skupinami. Například obchodům s výrobky pro domácnost klesly meziročně tržby dokonce o 16,5 %. České domácnosti tíží inflace, kterou se stále ještě zcela nepodařilo dostat pod kontrolu, a tedy i růst cen zboží a služeb včetně energií. Omezování spotřeby se pak logicky promítá do prázdnějších kas obchodníků. Není divu – průměrná hrubá mzda sice v prvním čtvrtletí vzrostla meziročně o 8,6 % na 41 265 korun, reálně se však vinou inflace výdělky snížily o 6,7 %. Kupní síla Čechů tak již druhým rokem klesá a je nejnižší za šest let,“ uvádí Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „Nečekáme proto, že by ve vývoji tržeb v dohledné době nastal výraznější obrat. Vedle poklesu reálných příjmů totiž do uvažovaní domácností vstoupil další faktor, který je přiměl odložit větší výdaje: nejistota, jak se promítnou v jejich peněženkách chystaná vládní opatření na ozdravení státního rozpočtu.“
Sodexo Benefity (Sodexo Benefits and Reward Services) dostává nové jméno Pluxee proto, aby:
• lépe pomohl firmám se změnami na pracovním trhu a s očekáváním jednotlivých zaměstnanců v oblasti well-beingu a pracovního naplnění,
• podpořil svou strategii růstu prostřednictvím vytvořením větší hodnoty pro všechny cílové skupiny,
• připravil projekt osamostatnění společnosti a jejího vstupu na burzu, který skupina Sodexo oznámila 5. dubna 2023.
Aurélien Sonet, CEO Pluxee k tomu uvedl: „Pluxee je nová digitální, optimistická a inovativní značka, která ztělesňuje naši vizi a silné ambice na rostoucím trhu. S touto novou značkou vystupujeme z řady takoví, jací jsme. Naše silnější identita bude klíčovým rozlišovacím prvkem pro naše klienty a partnery a pro přilákání nových talentů, zejména v digitální oblasti.“
Společnost Veeam Software jmenovala Kacy Hassackovou na pozici Chief People and Culture Officer (CPC). Kacy nastupuje do společnosti Veeam, aby vedla všechny záležitosti týkající se lidí, včetně získávání a péče o talenty, rozvoje vedoucích pracovníků, iniciativ v oblasti diverzity, rovnosti a začleňování (DEI), angažovanosti zaměstnanců a toho, aby se společnost Veeam stala nejlepším místem pro kariérní růst a umožnila každému přinést do práce to nejlepší, co v něm je.
Měnící se demografická situace s prodlužující se délkou života a vyšším procentem lidí v důchodovém věku vytváří zvýšený tlak na systémy sociálního zabezpečení a potřebu poskytovat služby a informace rychle a efektivně všem občanům. Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) proto uzavřela čtyřletou smlouvu se společností Kyndryl, poskytovatelem služeb v oblasti IT infrastruktury, na služby zajišťující provoz a rozvoj systému centrálního úložiště informací. Systém poskytuje služby správy informací a další platformní služby pro automatizované informační agendy ČSSZ v oblasti sociálního zabezpečení. Zajistí kvalitní digitální rozvoj agend tak, aby byly efektivní pro stát a přínosem pro občany. Nová řešení dokonce umožní snížit provozní IT náklady.
Malým a středním firmám, které potřebují automobil jen občas nebo nevědí kolik v daném období budou automobilů potřebovat, se vyplatí využít služeb carsharingu. Přepravu mají vyřešenou bez starostí a zbytečných nákladů a zaměstnancům je nabízejí pro vlastní potřebu jako benefit. To může ocenit mnoho firem v Praze, kdy je složité a drahé parkovat na placených zónách. S Anytime lze zadarmo parkovat na modrých, fialových i oranžových zónách ve všech městských částech. Firma se službou Anytime Business ušetří za pořizování a provoz firemních aut, má k dispozici přesně tolik aut, kolik potřebuje, nemusí se vázat a službu může kdykoliv přerušit či zrušit. Má i přehled o nákladech na pracovní cesty. V době boje o zaměstnance a budování ekologické firemní kultury tento způsob dopravy mohou využít jako zaměstnanecký benefit, který navíc šetří životní prostředí.
Historicky prvním výhercem nové ankety EXEC E-commerce osobnost se stal Tomáš Braverman reprezentující Heureka Group. Z kandidátů nominovaných veřejností vybírala výherce odborná porota. Aktuálně působí v České republice více než padesát tisíc e-shopů a onlinu začali věnovat větší pozornost i do té doby „klasičtí“ kamenní prodejci. Do ankety mohly být nominovány osobnosti, které svým vlivem ovládají český a slovenský trh.
Konečné výsledky:
První místo: Tomáš Braverman - Heureka Group
Druhé místo: Zbyněk Kocián - Notino
Třetí místo: Václav Staněk - Vasky
Česká realitní skupina Českomoravská nemovitostní jmenovala do vytvořené pozice konzultanta pro udržitelnost zkušenou manažerku s bohatou praxí v odvětví financí, realit a FMCG Lucii Půžovou. Jejím úkolem bude rozvíjet stávající aktivity v oblasti udržitelnosti a ESG a připravit a následně řídit komplexní ESG strategii celé skupiny, která má ve správě aktiva přesahující hodnotu 14 miliard korun. Ve své nové pozici bude úzce spolupracovat se všemi odděleními tak, aby zajistila hladkou integraci udržitelných praktik do veškerých činností skupiny – od nákupu, přes office management až po správu jednotlivých objektů. Odbornice na problematiku investičních projektů v oblasti nemovitostí Lucie Půžová se na pozici konzultantky pro udržitelnost přesouvá z investičního oddělení, kde od roku 2018 zajišťovala investiční procesy a zajišťovala efektivní alokaci kapitálu skupiny.
Pozici chief revenue officer v HRIS start-upu Sloneek, který se ve firmách zaměřuje na digitalizaci, automatizaci a analýzu personální agendy a HR procesů, nově obsadil Marek Beran (36). Jeho cíl je udělat ze Sloneeka evropské TOP 3 řešení a stát se jedním z technologických lídrů v oboru HR – například s novými funkcemi, které do praxe personalistů efektivně zavádějí umělou inteligenci. Opřít se může o zkušenosti spojené s řízeném růstu řady mezinárodních technologických projektů. Pod novou pozicí Marka Berana se sloučí manažerské kompetence, které se podílejí na tržbách a růstu. Spolu s jednotlivými odděleními a jejich manažery bude nastavovat cíle a kontrolovat klíčové parametry v oblasti marketingu, obchodu nebo správy zákaznického portfolia – tedy customer care a celkové ekonomiky klientské báze. Využít chce především svoje zkušenosti se škálováním a rychlým růstem v oblasti B2B SaaS společností, jako byl Rossum nebo CloudTalk.
Na pozici marketingového ředitele knižního secondhandu Knihobot pro český i zahraniční trh nastupuje Radek Hudák. Jeho hlavní misí je vybudovat marketingový tým, jež bude mít na starosti budování značky a tvorbu kampaní v České republice i v zahraničí. Radek Hudák (33) přichází do Knihobotu na pozici CMO ze Shoptetu, kde působil pět let. Za sebou má i práci pro Slevomat, kde vedl marketing a zakončil ji úspěšným exitem firmy do rukou Secret Escapes za 1,5 miliardy korun. V Knihobotu bude budovat značku i v zahraničí – vloni Knihobot vstoupil na Slovensko a letos expandoval do Rakouska a Německa. To sebou nese rozšíření týmu, ale i vytvoření komunikační a marketingové strategie, které podpoří rozjezd služby i u zahraničních zákazníků. Hudák tak zúročí své znalosti zahraničního trhu i e-commerce.
Společnost Hitachi Energy představila Nostradamus AI, nové řešení pro energetické předpovědi s podporou AI. Toto řešení vytvořené speciálně pro energetický průmysl, poskytuje předpovědi s přesností až o 20 % vyšší než běžné cíle v oboru. Pomáhá optimalizovat investice, obchodní strategie a možnosti výnosů v oblasti energetiky, zároveň zefektivňuje provoz. „Pokročilé předpovědi jsou zásadním prvkem efektivního řízení energetického portfolia společnosti a umožňují provozovatelům a analytikům rychle činit informovaná rozhodnutí napříč jejich podnikáním,“ řekl Massimo Danieli, výkonný ředitel obchodní jednotky Grid Automation ve společnosti Hitachi Energy. „Na základě našich hlubokých odborných znalostí v energetice a datové vědě jsme vytvořili AI engine, který výrazně zrychluje schopnost uživatelů činit datově podložená rozhodnutí, zvyšuje ziskovost jejich podnikání a nabízí flexibilitu, která umožňuje růst v souladu s rozvojem energetické sítě.“
K tématu se vyjadřuje Pavel Los, ředitel Meridian School of English Česko: Diskuse o zavedení povinného druhého cizího jazyka ve školách poukazuje na zásadní téma – kvalitu jazykového vzdělávání. Angličtina, vyučovaná již od raného věku, hraje klíčovou roli v přípravě dětí na život v globalizovaném světě. Nejde však jen o to, kdy výuku zahájit, ale především o to, jak se jazyky vyučují. Metody výuky by měly být přizpůsobené vývojovým potřebám dětí, aby bylo učení efektivní, zábavné a podporovalo přirozené osvojování jazyka. Namísto zaměření na povinnost zavést další cizí jazyk by měla být pozornost věnována kvalitě a přístupům k jazykovému vzdělávání. Klíčové je vytvořit program, který motivuje a zároveň rozvíjí schopnosti dětí v jejich vlastním tempu. Brzký a nenucený začátek výuky angličtiny může přinést větší úspěchy než pouhé přidání nového předmětu do rozvrhu. Rodiče v tomto procesu hrají významnou roli – jejich zapojení může proměnit učení jazyka ve společný zážitek, který dítě inspiruje a podpoří jeho motivaci. Důkladně promyšlený jazykový program, provázející děti od útlého věku až po střední školu, může být klíčem k jejich budoucím úspěchům ve stále propojenějším a multikulturním světě.
Česká podnikatelská rada pro udržitelný rozvoj (Czech BCSD) vydala oficiální český překlad „Protokolu o skleníkových plynech - standard pro korporátní účetnictví a výkaznictví“ (Korporátní standard GHG Protokolu). Tento základní dokument pro kontrolu emisní stopy a měření emisí skleníkových plynů byl přeložen do českého jazyka na základě licenční smlouvy se Světovým institutem zdrojů (WRI) a Světovou podnikatelskou radou pro udržitelný rozvoj (WBCSD). Jedná se o první oficiální překlad tohoto standardu vydaného již před více než dvaceti lety do češtiny – dokumentu, který má zásadní význam pro podporu dekarbonizačních aktivit českých firem a organizací. „Korporátní standard GHG Protokolu je celosvětově uznávaný standard, který pomáhá podnikům a organizacím měřit a řídit jejich uhlíkovou stopu. Pro malé a střední podniky může být často obtížné orientovat se v komplexních požadavcích na vykazování emisí, které přináší evropská legislativa, jako je například směrnice CSRD (Směrnice o podávání zpráv podniků o udržitelnosti). Český překlad Korporátního standardu GHG Protokolu nyní podnikatelům usnadní tento proces, umožní jim porozumět výpočtu emisní stopy a lépe se připravit na nové regulační požadavky,“ říká Kateřina Šveřepová, prezidentka České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj, Czech BCSD. Korporátní standard GHG Protokolu poskytuje firmám jasnou metodiku, jak efektivně snižovat emise skleníkových plynů, posiluje jejich konkurenceschopnost v hodnotových řetězcích a přístup ke kapitálu a investicím, které jsou stále více vázány mimo jiné i na environmentální kritéria.
Společnost Adyen, globální platforma pro finanční technologie, používaná českými i světovými firmami, jmenovala na pozici Country Manager CEE Matouše Michněviče. Ten bude mít na starosti rozvoj byznysu společnosti v celém regionu střední a východní Evropy, včetně aktivit společnosti v České republice, na Slovensku, ale také v Polsku. Michněvič přináší do společnosti Adyen své dlouholeté globální zkušenosti z oblasti plateb, inovací a budování strategických partnerství. Jako Country manager bude Michněvič zodpovědný za rozvoj a strategii společnosti Adyen a budování vztahů s klíčovými klienty a obchodními partnery v celém regionu. Také se zaměří na optimalizaci procesů, zavádění platebních inovací uzpůsobených potřebám zákazníků a zvyšování podílu společnosti Adyen na středoevropském trhu.
Česko potřebuje v podpoře startupů a inovací výrazně přidat. Zatím se ale nedaří prosazovat změny, které by k tomu vedly. Změnit to má nově vznikající Česká startupová asociace. Ta má za cíl zastupovat zájmy českého startupového ekosystému v dialogu s vládou, Parlamentem a politickými stranami. Zaměří se na přípravu kvalitních analýz a konkrétních návrhů legislativních a systémových řešení pro zlepšení českého startupového ekosystému a jejich následné vyjednávání s politickou sférou. Asociaci vede Martin Jiránek, zkušený expert na zákonodárství, politiku a lobbing. Prvními členy Asociace jsou venture kapitálové fondy Credo Ventures, Presto Ventures či Purple Ventures, technologické startupy Keboola, Liftago či Oddin a také další klíčoví hráči startupové komunity – Sparring a Novalia, právní kanceláře zaměřené na technologický sektor, inovační agentura JIC, akcelerátor StartupYard a byznys hub Opero. S desítkami dalších partnerů nyní Asociace jedná.