Generálním ředitelem a členem představenstva společnosti Allegro se od září stal Roy Perticucci. Bude pokračovat v transformaci společnosti do pozice evropského šampiona v oblasti elektronického obchodu a úspěšném dokončení probíhající integrace se společností Mall Group a kurýrní službou WE|DO, jejichž nákup Allegro formálně dokončilo na jaře. Perticucci svou kariéru odstartoval jako vývojář softwaru ve společnosti Accenture v Miláně, pak působil jako konzultant v Boston Consulting Group v Mnichově. Má za sebou přes 20 let zkušeností s vedením maloobchodu i elektronického obchodu na mezinárodní úrovni i s budováním organizace.
Mediálně technologická skupina Mind2FLO obsadila kompletní vedení své mediální divize. Jako Data & Development Director nastupuje Michal Šeda (42), který přichází z Publicis Groupe. Ve své nové pozici se zaměří na pokročilou práci s daty, která by se měla pro klienty stát novým standardem řízení komunikace. Priorita i v Mind2FLO pro něj bude maximální využití dostupných datových zdrojů. Šeda je posledním členem sedmičlenného management týmu mediální divize Mindsquared. Hlavní expertízou posily ve vedení mediální divize je zmíněná ekonometrická analýza, datová strategie, ROI analytika, podpora akvizičního potenciálu a vývoj nových nástrojů.
Do spolupráce přináší fin4Business know-how, díky němuž se firmě Allrisk otevírá nová příležitost obsloužit zákazníky z řad právnických osob, kteří si přejí precizně se připravit na vše ohledně financování svých podnikatelských aktivit. Značce fin4Business se otevírají díky partnerství nové možnosti, jak oslovit větší část tuzemského trhu. Stávajícím i novým klientům obou partnerů nabídne toto spojení významné rozšíření služeb v rámci cross-sellingu. Zákazníci tak budou z partnerství profitovat především tím, že služby, které museli dříve poptávat u rozličných subjektů, najdou nyní pod jednou střechou.
Tomáš Žlůva, Markéta Votápková a Karel Ďásek nastoupili do čela tří klíčových týmů mediální divize Publicis Groupe. V nových pozicích zodpovídají za inovace, nákup mediálního prostoru, klientský servis a datovou expertízu. Personální změny podpoří implementaci nových technologií a rozvoj marketingových konzultantů v klientských týmech. V rámci manažerské struktury spadají všichni tři pod Davida Krňáka (Chief Media Officer, Publicis Groupe).
Lenka Madliaková se nové role ujímá po více než 21 letech práce v oblasti technologického poradenství. Svou kariéru začala ve slovenské pobočce Accenture. V roce 2008 se přesunula do České republiky. Kromě českých a slovenských klientů pracovala také pro mezinárodní společnosti působící v Bulharsku nebo Japonsku. Od roku 2018 zodpovídá za technologické projekty v oblastech farmacie, výroby, prodeje spotřebního zboží a automobilového průmyslu. Kromě své nové role ve vedení české pobočky si Madliaková ponechává i dosavadní pozici. Je absolventkou Ekonomické univerzity v Bratislavě.
No Fluff Jobs, portál s pracovními nabídkami z IT prostředí, provedl průzkum mezi IT specialisty o jejich zkušenostech s prací na dálku či v hybridním režimu. Konkrétně se portál zajímal o hladkost přechodu na zmíněné modely práce a výhody i nevýhody s nimi spojené. Často se v souvislosti s prací na dálku nebo hybridně pojila obava zaměstnavatelů, že poklesne produktivita pracovníků. Ti však ve dvou třetinách případů pociťují, že jsou naopak produktivnější. Portál No Fluff Jobs v průzkumu zjišťoval i odkud lidé nejčastěji pracují, když nejsou v kanceláři: přes 30 % lidí z obývacího pokoje, čtvrtina z pracovny a pětina z pohodlí ložnice.
Malajský královský investiční fond dokončil akvizici akciové společnosti TESLA podnikatele Františka Hály. Ten i po dokončení akvizice zůstává ve vedení firmy. TESLA, a. s., je jedním z předních dodavatelů v oblasti vysílacích zařízení a vojenské elektrotechniky. Zaměřuje se i na výrobky lehkého strojírenství a stavebnictví. „Těšíme se, že unikátní technologie a produkty TESLA rozšíříme po celém světě na stávajících trzích, což je aktuálně 95 zemí, tak v teritoriích nových, třeba v jižní Asii, kde máme silné zázemí a aktivity. Více se chceme zaměřit i na nové technologie v oblasti IT, energetiky, elektrotechniky, stavebnictví, průmyslu a zdravotnictví,“ sdělil Martin Klouček, prezident Royal Capital Clubu, investiční platformy spadající Malajský královský investiční fond.
Podle Celosvětového indexu dopadu hrozeb Check Point Software byl nejrozšířenějším malwarem Emotet. Získal další funkce, třeba modul pro krádeže informací o platebních kartách. Check Point analyzoval i malware útočící na podnikové sítě v České republice. První pozici drží Emotet, kdy v červenci klesl jako dopad na české organizace z 22 % na 13 %. Zlodějský malware FormBook sice oslabil, ale pro české společnosti je stále nebezpečný. Riziko krádeže dat a přihlašovacích údajů představuje na třetím místě Snake Keylogger, jež významně posílil. Nově je v popředí žebříčku ransomware Hive, používající vyděračské techniky, kdy kromě zašifrování dat vyhrožuje zveřejněním ukradených informací, nedojde-li k zaplacení výkupného.
Ženy se stávají hnací silou, která mění tvář investování do nemovitostí. Crowdfunding nepochybně umožní více ženám využívat svůj podíl na lukrativních trzích po celém světě. Ženy investující do nemovitostí čelí mnoha výzvám. Prvním problémem je, že v tomto odvětví není dostatek žen, což vede k nedostatku ženských vzorů. Další, druhou výzvou je, že ženy jsou často odrazovány od investování do nemovitostí, protože si myslí, že to není nic pro ně a měly by se zaměřit na jiná odvětví. A konečně třetí výzvou je, že ženy nevědí, jak investovat nebo do čeho investovat, což vede k tomu, že dělají chyby a přicházejí o peníze.
Stále více poskytovatelů IT řešení a služeb zvažuje certifikaci dle ISO 27001, uznávaný standard pro správu informační bezpečnosti. Z dotazování mezi svými lokálními partnery firma GFI Software zjistila, že v České republice a na Slovensku je podpora ISO 27001 nižší než v celém regionu EMEA, když jen 14 % tento standard má nebo ho plánuje. Z odpovědí respondentů v rámci dotazování GFI Software dále vyplynulo: v celém regionu EMEA má ISO 27001 implementováno 11 % respondentů, plánuje ho 12 % a zvažuje 23 %, v České republice a na Slovensku má tento standard jen 8 % a plánuje jej 6 % a zvažuje 22 % a naproti tomu v regionu DACH (německy mluvících zemí) jej uvedlo dokonce jen 5 % respondentů, avšak plánuje 27 % a zvažuje 19 % respondentů.
Letos slaví Fielmann, dodavatel dioptrických a slunečních brýlí, první výročí působení v České republice, 50. výročí existence jako německé rodinné firmy a v oblasti oční optiky je třetí největší společností na světě. Nabídkou brýlí za garantované a dostupné ceny si Fielmann získal přízeň Čechů. Pro urychlení vývoje chce u nás Fielmann do roku 2025 investovat 150 milionů korun do omnichannelového byznys modelu. Letos otevře pět poboček a chce prodávat prostřednictvím 20 butiků a digitálních prodejních kanálů 100 000 brýlí ročně. Své investice v oblasti maloobchodu doplní i o investici do výrobního závodu v Chomutově, kde výroba odstartuje v roce 2024 na pěti milionech brýlí s možným růstem až na deset milionů. Továrna v Chomutově vytvoří přes 500 pracovních míst, spolu s dalšími plány na expanzi půjde o celkové množství 700 pracovních míst v Česku. Fielmann staví na přijímání místních pracovníků a má pověst zaměstnavatele dbajícího na vzdělávání a profesní vývoj svých zaměstnanců.
Podle globálního průzkumu Accenture většina společností zahrnula umělou inteligenci (AI) do svých obchodních strategií. Většina z nich ale stále nevyužívá potenciál, který nabízí – pouhých 12 % společností je ve využívání AI na tak vysoké úrovni, že díky tomu dosahuje silné konkurenční výhody. Zpráva se závěry průzkumu s názvem „The art of AI maturity: Advancing from Practe to Performance“ představuje strategie, které umožní společnostem využít AI pro získání konkurenční výhody. Součástí zprávy je index, jež na stupnici 0–100 ukazuje vyspělost společnosti ve využívání AI, taedy míry, s jakou jsou schopny využít AI pro významné odlišení od konkurentů. Klíčové jsou jak technické dovednosti využívání samotných technologií (AI či cloud), tak i související byznysové parametry jako organizační strategie, firemní kultura, zodpovědné využívání AI či podpora ze strany vrcholového vedení. Podle tohoto indexu je medián vyspělosti AI u většiny organizací na skóre 36 bodů, většina z nich tak má velký prostor pro zlepšení.
Horní hodnota stravného na pracovních cestách je od 20. 8. 2022 142 korun na den. S „dietami“ roste i částka, při které je stravenka pro zaměstnance i zaměstnavatele z hlediska zdanění nejvýhodnější. Nově to je 180 korun. V případě stravovacího paušálu se pak denní limit zvyšuje na 99,40 Kč. „Jde o změnu, která vyplývá z platné legislativy a ta říká, že stravné na služebních cestách se upravuje tehdy, jakmile se podle údajů Českého statistického úřadu cena ve veřejném stravování ode dne účinnosti poslední úpravy zvýší, nebo sníží alespoň o 20 procent,“ vysvětluje Martina Machová, personální ředitelka Sodexo Benefity. Podle údajů ČSÚ za červen 2022 došlo ke zvýšení cen ve veřejném stravování o 20,19 %. Nárůst cen tak přesahuje zákonem vymezených 20 %.
Skupina Srovnejto, pod kterou spadají značky Srovnejto.cz, ePojisteni.cz nebo Porovnajto.sk, bude mít nového generálního ředitele. Stávající CEO společnosti Jaroslav Gaisler se rozhodl přijmout novou pracovní výzvu v zahraničí a po téměř dvou letech z OCP Bauer Media Group odchází. Jeho nástupce společnost oznámí v nejbližších dnech. Ve vedení Skupiny Srovnejto bude fungovat do poloviny září.
Novým šéfem Customer Experience týmu v mediálně-technologické skupině Mind2FLO se stává Michal Baranec (35), který přináší dlouholeté zkušenosti se zákaznickými službami a konzultacemi v oblasti Salesforce. Skupina Mind2FLO formuje další důležitou expertízu, tentokrát specializovanou na zákaznickou zkušenost v digitálním prostředí. Michal Baranec může ve své nové pozici čerpat z mnohaletých zkušeností s customer experience včetně šesti let konzultací v oblasti Salesforce jako vedoucí CRM a tříletého vedení globálního týmu pro dodávky Salesforce z USA, ČR, Spojeného království, Portugalska, Indie a Austrálie.
Zatímco některá povolání vnímáme jako přínosná a prestižní nebo oceňujeme jejich nezbytnost, dalších si nevážíme, i když přímo ovlivňují kvalitu našeho života nebo naši bezpečnost. Mezi podceňované profese patří zejména ty, v níž si lidé moc nevydělají nebo k jejich vykonávání nepotřebují kvalifikaci. Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR periodicky sestavuje na základě dotazování obyvatel žebříček povolání podle prestiže. Na spodních příčkách se opakovaně objevují profese jako uklízeč/uklízečka, prodavač/prodavačka, pracovník v zemědělství, stavební dělník a další dělnické profese. „Obecně lze říci, že jsou podceňovány zpravidla ty pozice, které nevyžadují vzdělání, jsou hůře placené a často je zastávají zahraniční pracovníci. Existují ale i výjimky z tohoto pravidla – mizivá je také oblíbenost poslanců, ministrů nebo duchovních,“ říká Michal Novák z Profesia.cz.
V představenstvu Alzy končí po devíti letech Tomáš Havryluk. Alza chce rozšířit své vedení na šest členů, zakladatele Aleše Zavorala a Petra Benu (na obrázku), doplní Jakub Krejčíř z pozice finančního ředitele a Miroslav Köváry, šéf prodejní sítě a provozní ředitel logistiky. Na další dvě místa bylo vypsáno interní výběrové řízení. Důvodem by měla být větší různorodost manažerských přístupů i zkušeností vedoucích k rozšíření záběru Alzy. Jakub Krejčíř byl do pozice finančního ředitele povýšen v listopadu loňského roku po tříletém působení ve firmě, kde vedl oddělení controllingu a vystavěl oddělení procurementu. Miroslav Köváry se za osm let v Alze vypracoval z pozice vedoucího pobočky do role ředitele prodejní sítě. Do funkce předsedy dozorčí rady společnosti je nově jmenován Jan Moudřík, který v Alze působí přes 18 let a doposud zastával pozici ředitele expanze, facility a showroom managementu.
Školství se čím dál tím výrazněji nedaří vyrovnat se s rychlými změnami ve společnosti a průmyslu. Připravit se na celoživotní povolání ve školním věku už prakticky nejde. Vznikají nové profese, řada segmentů se mění. Normou se tak stává celoživotní odborné vzdělávání. Přichází doba, kdy k celoživotnímu povolání nebude stačit absolvovat odbornou střední nebo vysokou školu, či se vyučit. Podle vyjádření Ministerstva školství se 60 % dětí, které budou v září nastupovat na základní školu, potřebuje připravit na povolání, která ještě neexistují. I u zaměstnanců se mění požadavky na jejich znalosti a dovednosti, a je reálné, že tempo změn ještě poroste. I když v některých odborných profesích je obvyklé, že se lidé neustále dovzdělávají již nyní, do budoucnosti musíme počítat s tím, že tento trend zasáhne většinu zaměstnanců.
Šanghaj plánuje do roku 2025 vybudovat metaprůmysl v hodnotě 52 miliard dolarů. Čína chce v rámci plánu zaměřeného na virtuální realitu a větší konektivitu vytvořit více než stovku společností, které budou působit ve virtuálním světě a budou ovládat klíčové technologie metaverzu. Statistiky naznačují, že zájem o NFT a metaverz je větší v Číně, Singapuru a Hongkongu než v Evropě nebo USA. Svět velkých financí zaskočila začátkem roku zpráva o vstupu amerického bankovního giganta JP Morgan do metaverza. Banka si otevřela pobočku v Decentralandu. Zákazník může navštívit virtuální Onyx Lounge banky. Jihokorejská banka Kookmin Bank začala nabízet individuální konzultace ve virtuálním světě. Banka HSBC si zase otevřela pobočku v jiném zavedeném regionu metaverzu. Stane se Asie v budoucnosti hlavním centrem moderních technologií? Ujíždí firmám v USA a Evropě vlak?
Firma byla založena s cílem vybudovat novou éru udržitelné energetiky ve střední a jihovýchodní Evropě. Sídlí v Praze a staví na patnáctileté tradici v oblasti udržitelné energie v České republice a regionu CEE. Je podpořena 500 miliony eur od společnosti Actis, světového investora do udržitelné infrastruktury, a bude poskytovat udržitelnou energii bez dotací za dlouhodobě stabilní cenu komerčním a průmyslovým uživatelům i dalším odběratelům. Mezi odběratele budou patřit supermarkety, pivovary, telekomunikační společnosti a velké podniky. Rezolv plánuje vybudovat portfolio větrných a solárních elektráren o výkonu v řádech gigawattů a řešení pro skladování energie. Bude realizovat projekty obnovitelné energie od pozdní fáze vývoje přes výstavbu až po dlouhodobý provoz.
Společnost Salesforce provedla globální výzkum mezi 600 řediteli IT a osobami s rozhodovacími pravomocemi v oblasti IT s cílem pochopit, jak se IT oddělení staví k požadavkům na automatizaci a jakým výzvám čelí. Vzhledem k makroekonomické nejistotě na trzích, v oblasti náboru zaměstnanců, nákladů a dalších oblastech se nyní generální ředitelé a vedoucí pracovníci zaměřují na efektivní růst, úsporu nákladů a zvýšení produktivity. V důsledku toho se společnosti obracejí k automatizaci, aby dosáhly okamžité hodnoty ve všech částech podniku, od technických až po netechnická oddělení, jako je prodej, zákaznický servis, marketing a obchod. Většina (91 %) respondentů uvádí, že poptávka po automatizaci ze strany obchodních týmů za poslední dva roky vzrostla. Největší poptávka po automatizaci přišla ze čtyř oddělení: výzkum a vývoj (39 %), administrativa a provoz (38 %), zákaznický servis (33 %) a marketing (26 %).
Vzhledem k nárůstu útoků na SMB segment musejí i tyto organizace umět odhalit slabá místa dříve než útočníci. Vzhledem k tomu, že již 56 % SMB organizací se stalo terčem kybernetických útoků, vyplatí se provádět pravidelný bezpečnostní audit i malým a středním organizacím, jak konstatuje společnost GFI Software. Jeho cílem je odhalit zranitelnosti ve firemních sítích dříve, než se k nim dostanou útočníci, a tím minimalizovat rizika napadení firemních systémů. Bezpečnostní audit dokáže: vyhodnotit datové toky v organizaci, identifikovat zranitelnosti IT infrastruktury, detekovat problémy, vyhodnotit interní či externí procesy, identifikovat slabá místa, kudy by mohli hackeři proniknout a zajistit dosažení shody se stále větším počtem nejrůznějších předpisů a nařízení.
Společnost Salesforce analyzovala nákupní chování a provedla průzkum mezi více než 4000 globálními profesionály v oblasti obchodu – State of Commerce. Přechod spotřebitelů a firemních zákazníků k digitálním kanálům začal dávno před nástupem covid-19, ale pandemie tento přechod urychlila. Samostatná studie totiž zjistila, že odhadem 60 % interakcí se zákazníky nyní probíhá online a že více než polovina (53 %) zákazníků dává přednost nákupu prostřednictvím digitálních kanálů – tento trend vedou mileniálové a generace Z.
Zkoušky Microsoft Fundamentals pomohou zorientovat se v cloudových konceptech, nástrojích pro strojové učení i bezpečnostních technologiích a pochopit jejich výhody. Absolventi kurzu se naučí získané znalosti vnést do každodenní práce a reálně je využívat. Zkoušky Microsoft Fundamentals jsou mezinárodně uznávaná certifikace, která prověřuje znalosti aktuálních technologií Microsoft. Jednotlivé typy zkoušek se zaměřují na Microsoft Azure – ve vztahu k AI, cloudu a zpracování dat, Dynamics 365 nebo Power Platform. Jsou určené nejen pro technické profesionály, ale i lidi na manažerských a obchodních pozicích, kterým se otevře cesta k lepší komunikaci s IT profesionály.
Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic, k dnešnímu zasedání bankovní rady ČNB uvádí: „S ohledem na poslední data statistiků, která ukázala slábnoucí meziměsíční růst spotřebitelských cen, je ponechání základní úrokové sazby na stejné úrovni pro ekonomiku dobrou zprávou. Očekávám, že v nejbližších měsících začnou protiinflačně působit první zvýšení úrokové sazby z loňského roku. To ale bohužel nemění nic na tom, že nadále porostou náklady firem a mnohé z nich budou muset přistoupit k drastickým úsporným opatřením, včetně propouštění zaměstnanců, mají-li toto těžké období přežít.“
Počty kybernetických hrozeb neustále rostou a Česká republika není na okraji zájmu. Jsme pátým nejčastějším terčem útoků v Evropě, hackeři cílí zejména na firmy a státní úřady. Zajištění bezpečnosti firemních systémů a dat se tak stává nezbytnou podmínkou úspěšného podnikání. IT specialisté se zaměřením na bezpečnost by měli mít dobrý přehled o tom, čemu se aktuálně mají bránit. Ten jim poskytne odborná konference HackerFest 2022. Největší tuzemskou událost orientovanou na IT bezpečnost a etický hacking připravuje Počítačová škola GOPAS na 22. září.
Mediálně technologická skupina Mind2FLO obsadila další klíčovou pozici v nejužším vedení. Jako CEO mediální divize Mindsquared nastupuje od srpna Martin Králík (47), který donedávna působil v roli ředitele mediální agentury MediaCom. Pod jeho vedením skupina kompletuje personální obsazení mediální divize. Ta se plánuje zaměřit na velké tendry a v příštím roce překročit prví miliardu v objemu zakázek. Skupina současně pracuje na regionální struktuře hubu, přes který chce pracovat na mezinárodních projektech.
Česká pobočka Colliers spojuje od srpna 2022 řízení oddělení Workplace Advisory (WPA) a Office Agency (OA). Řízení se ujímá Jana Vlková. V oddělení Office Agency pomáhá Colliers pronajímatelům i nájemcům službami v oblasti nemovitostí. Pro pronajímatele vyhledává nájemce, poskytuje marketingovou podporu a konzultace, vyjednává podmínky nájmu a zajišťuje i další služby. Nájemcům pomáhá dojednat podmínky, zajišťuje relokaci, konsolidaci, expanzi a pronájmy pro firmy vstupující na český trh. Oddělení Workplace Advisory se zaměřuje na restrukturalizace pracovních prostor, tvorbu pracovního prostředí a nasazování nových způsobů práce, analýzy požadavků na pracoviště a návrh řešení. Zpracovává strategie pro pracoviště, pomáhá firmám s transformací na hybridní styl práce, zaváděním sdílení pracovních míst a řízením změn.
Společnost Skladon, poskytovatel outsourcingu logistiky, rozšířila své prostory o dalších šest tisíc metrů čtverečních na celkových 16 000 m2. Reaguje tak na zvyšující se poptávku obchodníků, pro které je fulfillment stále častější volbou. Poukazuje na to i fakt, že je nově vzniklá plocha obsazena již od prvního dne svého fungování. Navzdory rostoucímu zájmu o své služby však společnost na své kapacitní limity nenaráží. Vděčí za to především mošnovskému areálu, který jí díky svým dispozicím poskytuje téměř neomezené možnosti růstu. V plánu je rovněž vertikální rozšíření skladu.
Jde o pojem, jež se hojně rozšířil v posledních letech. Pro zákazníky je nakupování na internetu a v kamenných obchodech stejné, aniž by pociťovali rozdíl. Obchodníci se zaměřují na propojení tradičních offline marketingových aktivit s moderními online kanály. „Z pohledu komunikace omnichannel vnímám jako příležitost pro klienty potvrzovat kompetenci a branding v celém spektru prodejních kanálů. Omnichannel v závislosti na velikosti a segmentu klienta je různě prioritní. Pokud se bavíme o retailerech, je strategickou součástí realizace komunikace. A pokud mi vadí značka v některém kanálu, přes který přistupuji k jejímu nákupu, tak mi to rozředí mojí akceptaci a vytváří prostor pro natlačení se konkurenční značky do mého nákupního koše,“ přibližuje Daniel Abrahám z agentury EFFE Bratislava. „Dobrým a kvalitním omnichannel marketingem si zabezpečuji loajalitu zákazníka a monetizuji investice do taktické a strategické komunikace. Mám správně obsazeno maximální spektrum kanálů, kterými zákazník u mě nakupuje. A jak víme, nejdražší zákazník je nový zákazník. Nejlevnější naopak je ten existující, který opakuje nakup. Méně ztracených zákazníků je zjednodušeně řečeno potenciál, a tedy největší výhoda omnichannel marketingu.“
Společnost Hitachi Energy představila Nostradamus AI, nové řešení pro energetické předpovědi s podporou AI. Toto řešení vytvořené speciálně pro energetický průmysl, poskytuje předpovědi s přesností až o 20 % vyšší než běžné cíle v oboru. Pomáhá optimalizovat investice, obchodní strategie a možnosti výnosů v oblasti energetiky, zároveň zefektivňuje provoz. „Pokročilé předpovědi jsou zásadním prvkem efektivního řízení energetického portfolia společnosti a umožňují provozovatelům a analytikům rychle činit informovaná rozhodnutí napříč jejich podnikáním,“ řekl Massimo Danieli, výkonný ředitel obchodní jednotky Grid Automation ve společnosti Hitachi Energy. „Na základě našich hlubokých odborných znalostí v energetice a datové vědě jsme vytvořili AI engine, který výrazně zrychluje schopnost uživatelů činit datově podložená rozhodnutí, zvyšuje ziskovost jejich podnikání a nabízí flexibilitu, která umožňuje růst v souladu s rozvojem energetické sítě.“
K tématu se vyjadřuje Pavel Los, ředitel Meridian School of English Česko: Diskuse o zavedení povinného druhého cizího jazyka ve školách poukazuje na zásadní téma – kvalitu jazykového vzdělávání. Angličtina, vyučovaná již od raného věku, hraje klíčovou roli v přípravě dětí na život v globalizovaném světě. Nejde však jen o to, kdy výuku zahájit, ale především o to, jak se jazyky vyučují. Metody výuky by měly být přizpůsobené vývojovým potřebám dětí, aby bylo učení efektivní, zábavné a podporovalo přirozené osvojování jazyka. Namísto zaměření na povinnost zavést další cizí jazyk by měla být pozornost věnována kvalitě a přístupům k jazykovému vzdělávání. Klíčové je vytvořit program, který motivuje a zároveň rozvíjí schopnosti dětí v jejich vlastním tempu. Brzký a nenucený začátek výuky angličtiny může přinést větší úspěchy než pouhé přidání nového předmětu do rozvrhu. Rodiče v tomto procesu hrají významnou roli – jejich zapojení může proměnit učení jazyka ve společný zážitek, který dítě inspiruje a podpoří jeho motivaci. Důkladně promyšlený jazykový program, provázející děti od útlého věku až po střední školu, může být klíčem k jejich budoucím úspěchům ve stále propojenějším a multikulturním světě.
Česká podnikatelská rada pro udržitelný rozvoj (Czech BCSD) vydala oficiální český překlad „Protokolu o skleníkových plynech - standard pro korporátní účetnictví a výkaznictví“ (Korporátní standard GHG Protokolu). Tento základní dokument pro kontrolu emisní stopy a měření emisí skleníkových plynů byl přeložen do českého jazyka na základě licenční smlouvy se Světovým institutem zdrojů (WRI) a Světovou podnikatelskou radou pro udržitelný rozvoj (WBCSD). Jedná se o první oficiální překlad tohoto standardu vydaného již před více než dvaceti lety do češtiny – dokumentu, který má zásadní význam pro podporu dekarbonizačních aktivit českých firem a organizací. „Korporátní standard GHG Protokolu je celosvětově uznávaný standard, který pomáhá podnikům a organizacím měřit a řídit jejich uhlíkovou stopu. Pro malé a střední podniky může být často obtížné orientovat se v komplexních požadavcích na vykazování emisí, které přináší evropská legislativa, jako je například směrnice CSRD (Směrnice o podávání zpráv podniků o udržitelnosti). Český překlad Korporátního standardu GHG Protokolu nyní podnikatelům usnadní tento proces, umožní jim porozumět výpočtu emisní stopy a lépe se připravit na nové regulační požadavky,“ říká Kateřina Šveřepová, prezidentka České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj, Czech BCSD. Korporátní standard GHG Protokolu poskytuje firmám jasnou metodiku, jak efektivně snižovat emise skleníkových plynů, posiluje jejich konkurenceschopnost v hodnotových řetězcích a přístup ke kapitálu a investicím, které jsou stále více vázány mimo jiné i na environmentální kritéria.
Společnost Adyen, globální platforma pro finanční technologie, používaná českými i světovými firmami, jmenovala na pozici Country Manager CEE Matouše Michněviče. Ten bude mít na starosti rozvoj byznysu společnosti v celém regionu střední a východní Evropy, včetně aktivit společnosti v České republice, na Slovensku, ale také v Polsku. Michněvič přináší do společnosti Adyen své dlouholeté globální zkušenosti z oblasti plateb, inovací a budování strategických partnerství. Jako Country manager bude Michněvič zodpovědný za rozvoj a strategii společnosti Adyen a budování vztahů s klíčovými klienty a obchodními partnery v celém regionu. Také se zaměří na optimalizaci procesů, zavádění platebních inovací uzpůsobených potřebám zákazníků a zvyšování podílu společnosti Adyen na středoevropském trhu.
Česko potřebuje v podpoře startupů a inovací výrazně přidat. Zatím se ale nedaří prosazovat změny, které by k tomu vedly. Změnit to má nově vznikající Česká startupová asociace. Ta má za cíl zastupovat zájmy českého startupového ekosystému v dialogu s vládou, Parlamentem a politickými stranami. Zaměří se na přípravu kvalitních analýz a konkrétních návrhů legislativních a systémových řešení pro zlepšení českého startupového ekosystému a jejich následné vyjednávání s politickou sférou. Asociaci vede Martin Jiránek, zkušený expert na zákonodárství, politiku a lobbing. Prvními členy Asociace jsou venture kapitálové fondy Credo Ventures, Presto Ventures či Purple Ventures, technologické startupy Keboola, Liftago či Oddin a také další klíčoví hráči startupové komunity – Sparring a Novalia, právní kanceláře zaměřené na technologický sektor, inovační agentura JIC, akcelerátor StartupYard a byznys hub Opero. S desítkami dalších partnerů nyní Asociace jedná.