Spojení online srovnávacích platforem v šesti evropských zemích, které skupiny Bauer Media a Netrisk oznámily v září letošního roku, bylo dokončeno. Do rozšířené skupiny Netrisk nyní spolu se srovnávači v Rakousku, Maďarsku, Polsku a v Litvě budou patřit i české značky Srovnejto.cz, Klik.cz, ePojisteni.cz nebo Tarifomat a slovenské Superpoistenie.sk, Netfinancie.sk i Porovnajto.sk. Novým generálním ředitelem českých a slovenských srovnávačů ve skupině je od prosince Andrew Fuchs, zakladatel společnosti Klik.cz. Společnost TA Associates, současný většinový investor skupiny Netrisk, zůstane majoritním akcionářem skupiny, zatímco společnost MCI Capital si ponechá menšinový podíl. Bauer Media Group bude mít v nově rozšířené skupině menšinový podíl. Celá skupina, kterou bude i nadále řídit Netrisk Group, by měla ročně oslovit přibližně 80 milionů potenciálních zákazníků.
Veeam Software povýšil Tima Pfaelzera na pozici generálního ředitele a senior viceprezidenta pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA). Pfaelzer je zodpovědný za obchodní operace společnosti ve všech segmentech a na všech trzích daného regionu. Pfaelzer působí ve Veeamu od července 2021 a dosud zastával pozici viceprezidenta pro oblast podnikových řešení v regionu EMEA. Strávil více než 20 let v oboru IT, během nichž zastával vedoucí pozice ve společnosti Dell a různé pozice ve společnostech Adobe, Autodesk a Salesforce.
Savills jmenovala 1. prosince 2023 Ondřeje Míčka na pozici Head of Industrial Agency pro Českou republiku a Slovensko. V Savills začínal jako konzultant v oblasti pronájmu průmyslových prostor a během svého působení rozšířil svou specializaci o prodej průmyslových prostor, akvizice pozemků a datová centra. Ondřej a jeho tým se zaměřují na průmyslový a logistický trh, přehled a nabídku pozemků a trh datových center v České republice a na Slovensku. Zastupují nájemce ve výrobních a logistických prostorách, poskytují poradenství při vyhledávání vhodných nemovitostí k pronájmu nebo koupi, specializují se na vyhledávání a analýzu vhodných průmyslových pozemků pro výstavbu a spolupracují s řadou developerů a provozovatelů datových center v celém regionu.
Novým Corporate Sales Managerem české pobočky Dell Technologies byl jmenován David Kolenatý. Ve společnosti od roku 2018 působil jako Advisory Sales Engineer. Na nové pozici je jeho cílem vést a rozvíjet obchodní tým Corporate, specializovaný na přímý prodej produktů a řešení zákazníkům. David má za sebou kariéru v oblasti informačních technologií a datových center. Pracoval pro společnosti jako Anect, Cisco a IBM. Více než dvacet let zkušeností mu zajišťuje odborný pohled na oblast prodeje a správy úložišť. Na pozici nahrazuje Ondřeje Kociána, který ze společnosti Dell Technologies odchází.
Češi letos utratili na Black Friday přes sedm milionů korun, podobně jako v loňském roce. Podstatnou část nákupů odbavili z pohodlí domova přes internet. E-shopy o slevových akcích informovaly mimo mj. také prostřednictvím e-mailingu. Jen na černý pátek poslali klienti přes nástroj Ecomail 19,2 milionů e-mailů. Oproti loňskému roku je to nárůst o 21 %. „V roce 2023 jsme na Black Friday prostřednictvím našeho nástroje Ecomail zaznamenali rekordní nárůst v počtu odeslaných e-mailů. Letos poslali naši klienti 19,2 milionů e-mailů, což je nárůst o 21 % oproti loňsku. Špička byla v dopoledních hodinách, kdy jsme sledovali, že si newslettery odesílané přes Ecomail otvíralo každou vteřinu 50 lidí,“okomentoval letošní Black Friday Jakub Stupka, spoluzakladatel a COO společnosti Ecomail. Nárůst v počtu odeslaných e-mailů na letošní Black Friday navazuje na 45% nárůst z roku 2021 na 2022. Což jasně ukazuje, jak se e-mail marketing stává čím dál více nezbytným nástrojem pro e-commerce.
V reakci na předběžnou dohodu EU, která od poskytovatelů platebních služeb vyžaduje povinnost provádět okamžité platby v eurech, přichází Crede Experto, dceřiná společnost Arbes Technologies, s řešením pro rychlou integraci těchto plateb do existujících bankovních core systémů. Okamžité platby v eurech (SCT Inst) představují posun umožňující evropské kreditní převody za méně než deset sekund, a to každý den v roce, s maximální částkou 100 000 eur na jednu transakci.Crede Experto tak nabízí řešení, které tento proces zjednodušuje a urychluje. „Máme za sebou několik projektů, kde se okamžité platby v eurech podařilo úspěšně implementovat. Trvalo to ale jeden až dva roky,“ říká Jiří Sandanus, výkonný ředitel společnosti Crede Experto Praha. „Náš přístup umožní finančním institucím integrovat tuto službu do svých systémů v řádu několika měsíců.“ Řešení Crede Experto dovolí finančním institucím zaměřit se na interní integraci, čímž se snižuje čas a nároky na zdroje potřebné k zavedení těchto plateb. Díky kombinaci produktu Payment Transaction System Crede Experto a DS SWIFT certifikovaného Service Bureau od Digital Systems získají uživatelé efektivní cestu k rychlému zavedení okamžitých plateb.
Nejvyšší management estonského scaleupu Pipedrive získává novou posilu. Tou je Phillip Mellet, který stane v čele globálního právního týmu společnosti. Mellet do firmy přináší více než 15 let zkušeností, které získal například ve společnostech Healthpilot nebo InstaMed. Estonské firmě, která vyvinula inovativní CRM platformu pro malé a střední podniky, tak pomůže řešit legislativní rizika, interní programy, audity společností a další procesy. Bude se podílet na řešení otázek strategie i zákonů. Jeho pracovní náplň zahrnuje dohled nad předpisy ovlivňujícími obchod, zákazníky i zaměstnance společnosti Pipedrive. Jako vedoucí globálního právního týmu a externí poradce bude mít na starost kontrolu nad interními procesy, jako jsou správa, řízení rizik, dodržování předpisů, smlouvy, zaměstnanecké záležitosti, soudní spory s třetími stranami, registrace i audit společnosti.
Online prodeje na Black Friday dosáhly výše 16,4 miliardy dolarů v USA a 70,9 miliardy dolarů celosvětově. Po nevýrazných nabídkách na začátku sezóny přilákal spotřebitele k nákupu na Black Friday nápor větších slev, které směřovaly zejména do digitálních kanálů a online prodeje proto prudce vzrostly: globálně o 8%, v USA o 9% a v Evropě o 8%. Nejvyšší globální nárůst online prodeje zaznamenaly: obuv (+23 %), zdraví a krása (+21 %) a péče o pleť (+20 %). V USA: obuv a kabelky (+22 %), sportovní zboží (+21 %), zdraví a krása (+17 %); v EU: zdraví a krása (+22 %.), obuv a kabelky (+21 %) a domácnost (+10 %). Míra slev se světově zvýšila na 28 % a v USA na 30 %, což představuje zatím nejlepší nabídku ve sváteční sezóně. Nejvyšší globální míry slev: kosmetika (40 %), aktivní oblečení (34 %) a všeobecné oblečení (34 %). V USA: všeobecné oblečení (39 %), zdraví a krása (35 %) a domov (25 %), v EU: všeobecné oblečení (27 %), aktivní oblečení a obuv (26 %) a luxusní kabelky a oděvy (26 %). Spotřebitelé na cestách používali na Black Friday k online nakupování své mobily. Po útlumu během pandemie (kdy lidé doma vyměnili mobil za vizuální zážitek z počítače) dosáhl mobilní nákup na black Friday 2023 historického maxima: 79 % digitálního provozu (pro srovnání 2017: 61 %, 2018: 67 %, 2019: 76 %, 2020: 75 %, 2021: 75 % a 2022: 76 %).
Anketa Křišťálová Lupa 2023 – Cena českého Internetu oceňuje nejoblíbenější a nejzajímavější projekty a služby českého Internetu za rok 2023. Letos proběhl již 18. ročník této nejvýznamnější internetové ankety, kterou pořádá server o českém Internetu Lupa.cz.
Výsledky letošního ročníku získáte zde: https://kristalova.lupa.cz/2023/vysledky/
Miloš Myšička (34) se stal provozním ředitelem (COO) v partnerských společnostech Imper CZ a Mediaboard. Imper CZ dodává komplexní datová řešení pro B2B byznys a marketing, Mediaboard nabízí all-in-one media intelligence službu zaměřující se na monitoring, analytiku médií a sociálních sítí, spolu s komplexní platformou pro komunikaci s novináři. Myšička se zaměří na růst společnosti a její mezinárodní expanzi, kterou předznamenal zářijový rebranding společnosti Monitora Media na Mediaboard. Miloš působil sedm let na pozici Head of key account management and regional sales ve společnosti LMC. Zde měl na starosti řadu úkolů, jako je tvorba obchodní strategie, zefektivnění svěřených oddělení skrze reorganizaci týmů, zavádění kompetenčních modelů či launchování produktů jako Atmoskop.cz nebo aplikace Práce za rohem. Jako konzultant pomáhal nastavit obchodní proces v několika startupech a technologických firmách.
Twisto, český poskytovatel služeb BNPL (buy now pay later), slaví pět let od vstupu na polský trh. Do čela polské pobočky nyní nastupuje nová country manažerka Ewelina Orzechowska, která si přináší 14 let zkušeností s rozvojem fintechových a e-commerce startupů. V minulosti působila jako CEO první polské online úvěrové společnosti SMS365. V letech 2017–2021 zastávala pozici obchodní a marketingové ředitelky ve společnosti Cardina, která se stala prvním nebankovním vydavatelem platebních karet v Polsku. Orzechowska se zapojila také do spuštění první online úvěrové společnosti Credit365 na Ukrajině a e-commerce platforem Finmarket a Polisa24.
Starý kontinent má sice největší počet startupů na světě, ale v jejich úspěchu za ostatními regiony ještě zaostává. V portugalském Lisabonu proto vznikla iniciativa ESNA (Europe Startup Nations Alliance), která má za cíl prohlubovat spolupráci mezi jednotlivým zeměmi a jejich startupovými ekosystémy a společně upevňovat pozici EU jako místa, kde mohou startupy růst. Do svého nového 25členného poradního sboru teď mimo jiné vybrala i českého podnikatele, filantropa a investora Víta Horkého. Ten se bude podílet na celkové strategii projektu a díky svým odborným znalostem a zkušenostem má pomoci vybudovat silnější startupovou Evropu. Čerstvě ustanovený poradní sbor bude přispívat svými znalostmi ze startupového prostředí a určovat strategii, která se má stát hnacím motorem poslání celého projektu.
Nedávno jsme vás informovali, že José Perdomo se na konci roku přesouvá z role CEO T-Mobile Czech a Slovak Telekom do nové role šéfa strategie ve skupině DeutscheTelekom, kde bude od 1. ledna 2024 podřízen přímo Timu Höttgesovi. Vladan Pekovič, současný CTIO T-Mobile CZ a Slovak Telekom, přijal vedle svých současných povinností dočasně i roli interim generálního ředitele v těchto dvou zemích. Tuto pozici bude zastávat do doby, než bude oznámen nový CEO. Vladan se k CZ/SK týmu připojil v srpnu 2021, nicméně v rámci skupiny Deutsche Telekom působí již od roku 2009. Před příchodem do Čech a na Slovensko působil jako generální ředitel v Telekom Romania. Kromě řady nových povinností plánuje pokračovat nadále v technologické transformaci a digitalizaci s důrazem na rozšiřování optických a 5G sítí.
J&T BANKA dokončila prodej své dceřiné společnosti J&T BANK AO ruskému holdingu Bjurokrat a definitivně opouští ruský trh. Déle než rok trvající proces vyžadující dodržení souladu s právními předpisy jak v Rusku, tak v Evropské unii byl úspěšně ukončen. Obchodní strany se domluvily, že detaily transakce nebudou zveřejňovat.
Společnost Capgemini jmenovala Bernda Bugelniga do role Country Managera Capgemini Česká republika. Od roku 2015 působil Bernd Bugelnig jako Country Manager společnosti Capgemini v Rakousku, kde vedl řadu projektů v různých odvětvích zaměřených na technologickou transformaci, z nichž některé byly úspěšně realizovány i v České republice. Bernd nastoupil do společnosti Capgemini v roce 2000. Strávil zde přes 20 let a zastával vedoucí funkce v Rakousku. Kromě toho pracoval pro klienty a realizoval projekty v zemích střední a východní Evropy, například na Slovensku, v Maďarsku, Chorvatsku, Bosně a Hercegovině a na Ukrajině. V letech 1991 až 2000 byl manažerem v poradenské společnosti Ernst & Young Consulting, kterou v roce 2000 převzala společnost Capgemini.
Cestovní platforma Omio loni vyrostla téměř dvojnásobně a i letos zažívá silnou sezonu. Proto Omio představilo novou prezidentku pro B2C segment, Veronicu Diquattro. Na starosti má řízení růstu obratu a vztahy s dopravci. Omio uživatelům na jednom místě nabízí autobusové, vlakové a letecké spoje více než tisícovky dopravců ve 37 zemích světa. Nyní mohou cestující skrz Omio hledat a kupovat vlakové jízdenky i ve Finsku, kde Omio integrovalo největšího státního železničního dopravce VR. V posledních letech se platforma zaměřuje i na trajekty ve Středozemním moři, kolem Velké Británie a dělá pokroky ve Skandinávii. V pozemní dopravě Omio rozšiřuje záběr i ve střední a východní Evropě. Jedním z velkých faktorů růstu jsou i B2B prodeje jízdenek, u kterých Omio očekává, že za tento rok dosáhnou meziročně až dvojnásobku.
Viděli růst výrazně větší firmy, své zkušenosti nyní předají Productboardu. Nejvyšší management české technologické firmy posilují Jeff StClair jako prezident, nová CPO (chief people officer) Jenny Dearborn, CMO Ritu Kapoor a ředitel vývoje Loïc Houssier. „Mít v čele týmu ty nejschopnější, kteří již podobné pozice zastávali, je snem každé firmy. Productboardu pomohou růst a upevnit pozici našeho produktu na trhu jako předního nástroje pro produktové manažery. V současné makroekonomické situaci potřebují firmy zkušené vedení, které dělá v klíčových momentech správná rozhodnutí. Jsem rád, že se o ně v tomto ohledu můžeme opřít,“ komentuje rozšíření leadershipu Hubert Palán, spoluzakladatel a CEO Productboardu.
Společnost Total Service přivítala nového CEO a předsedu představenstva Jana Šlapala. Akcionáři, kteří vedou společnost už přes 25 letech, ho do představenstva přizvali, aby převzal rozjetý vlak, který v právě skončeném fiskálním roce překonal obrat jedné miliardy korun. Tato změna otevírá dveře k dalším inovacím, podpoře nových trendů, budování compliance a síly značky. Honza se narodil před 54 lety v Jihlavě. Vystudoval ČVUT a VŠE, kde získal tituly v oborech strojního inženýrství, ekonomie a IT. Svou kariéru začal v IT sektoru a následně zastával pozice finančních či generálních ředitelů v různých společnostech, např. v Schindler Elevator (osm let, CFO) a skupině Bilfinger (deset let, CFO/CEO). Mezi své koníčky řadí golf, lyže, kola, kulturu a cestování. Nový šéf si tedy do Total Service přináší bohaté zkušenosti z vedoucích pozic a po více než 20 letech se vrací do oblasti IT.
Generální ředitelkou Mastercard pro Českou republiku a Slovensko bude od 1. prosince Jana Lvová. Zkušená manažerka s bohatou praxí v platebním sektoru z lokálních trhů i ze zahraničí bude ve spolupráci s českým a slovenským týmem rozvíjet strategii a obchodní činnost společnosti. Jana má rozsáhlé zkušenosti v oblasti platebního styku, fintechu a bankovnictví. Doposud působila v Londýně, kde pracovala pro fintech GoCardless a měla na starosti rozvoj obchodních partnerství. Ve Spojeném království i v Česku před tím zastávala významné pozice v oblastech prodeje, klientských vztahů a evropských strategických iniciativ pro posílení propozice značky a spokojenosti klientů. Velmi úspěšně etablovala fintech segment pro karetní společnost Visa a celosvětově se tak podílela na podpoře inovací v oblasti plateb. Zkušenosti v minulosti získala i v předních českých bankách ČSOB a Raiffeisenbank.
Od 7. listopadu letošního roku stojí v čele společnosti Swiss Life Select Reality Andrea Daňhelová – dosavadní ředitelka provozu, právního a compliance. Vedení realitní společnosti přebírá od Jaromíra Maška, který firmu vedl od jejího založení v roce 2013. Swiss Life Select Reality je dceřinou společností Swiss Life Select. Andrea Daňhelová působí ve společnosti osm let. Byla u zrodu právního oddělení a po krátké době převzala jeho vedení. V roce 2019 se stala ředitelkou provozu, právního a compliance Swiss Life Select Reality. Během svého působení zavedla řadu inovativních a technologických novinek. Její důraz na prosazování inovací byl v roce 2020 podtržen získáním ocenění Deloitte Legal Disruptors Awards, které je určené pro výjimečné inovátory v oblasti práva. V roce 2021 byla zařazena mezi TOP 100 žen česko-slovenského právního byznysu.
Český scaleup Mews, poskytovatel systému pro správu ubytovacích zařízení, spojuje vývoj a produkt pod jedno vedení. Josef Starýchfojtů, který začátkem roku převzal roli CTO, se stal současně novým chief product & tech officer (CPTO). Za cíl si Josef, původem vývojář, dává rozbourat bariéry mezi těmito dvěma tábory. Vzájemné porozumění a budování kvalitních produktů bude pomáhat k budoucímu růstu firmy.
V letošním druhém ročníku účetní soutěže Zaúčtuj To! se utkalo 79 tříčlenných týmů středoškoláků z 57 škol z celé České republiky. Vítězný dort zakrojil tým z obchodní akademie v Blansku, který svou kvalitu a vyrovnané výsledky předváděl během všech soutěžních kol. Doprovodným programem soutěže, kterou zaštítilo ministerstvo školství, byla i panelová diskuse k budoucnosti účetní profese, které se zúčastnili také zástupci společnosti BDO, hlavního partnera soutěže. V soutěži řešili středoškoláci úkoly z účetní praxe, vyzkoušeli si řešení komplexních případových studií včetně pohledávek a závazků v cizí měně. Jejich vědomosti otestovala odpolední fáze soutěže, která měla podobu pořadu Riskuj. Všechny týmy, které postoupily do GRAND finále soutěže, získaly možnost přijetí do bakalářského studijního programu Finance či Finanční služby bez přijímacího řízení na Provozně ekonomické fakultě Mendelovy univerzity v Brně.
Obor podnikových a IT služeb i letos vzrostl o deset tisíc zaměstnanců. Vzhledem k plánům expanze 59 % center oborová asociace ABSL očekává, že v roce 2025 dosáhne obor kulatých 200 tisíc zaměstnanců. Nejrychleji rostoucími oblastmi podnikových a IT služeb byly letos služby kybernetické a informační bezpečnosti, IT podpora a datová analytika. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu ABSL, který asociace prezentovala na své 10. výroční konferenci začátkem listopadu v Brně.
Tým GLAMI, platformy pro objevování módy, posiluje Martina Konečná, která povede oddělení People & Organization. S téměř desetiletou zkušeností v oblasti HR a people managementu z českého i mezinárodního prostředí se zaměří na rozvoj zaměstnanců, prohlubování interních vztahů napříč odděleními či podporu iniciativ pro zvýšení diverzity a inkluze zaměstnanců. Jejím hlavním cílem bude upevnění pozice oddělení People & Organization coby strategického partnera firmy.
Marek Bártek je jmenován obchodním a marketingovým ředitelem a členem představenstva NN ČR s účinností od 1. listopadu 2023. V nové pozici bude zodpovědný za řízení všech distribučních a marketingových kanálů NN pojišťovny a penzijní společnosti. Marek Bártek (50) je absolventem Právnické a Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Začínal v roce 2002 v Allianz jako právník. V roce 2005 se stal ředitelem divize životního pojištění a v letech 2006 až 2009 řídil penzijní fond Allianz. Od dubna 2009 působil 14 let v pojišťovně Uniqa jako ředitel bankopojištění a strategických obchodních partnerství a od roku 2018 jako ředitel makléřského obchodu. Od roku 2020 byl členem představenstva pojišťovny Uniqa v roli obchodního ředitele a od ledna 2021 coby ředitel celého retailu, se zodpovědností za všechny distribuční kanály pojišťovny v České republice i na Slovensku.
Tým Atlassian v technologické společnosti MoroSystems prošel transformací a bude vystupovat pod novou značkou MoroSystems Orchestra. Reaguje na dlouhodobý stav, kdy mnohé organizace plýtvají časem a schopnostmi svých zaměstnanců, protože mají nevhodně nastavené procesy a chybně implementované nástroje, které neumějí používat naplno. MoroSystems Orchestra vidí ve firmách stále velký potenciál pro digitalizaci a efektivnější spolupráci lidí v týmech, což vede k lepším výsledkům, rychlejším inovacím a vyšší konkurenceschopnosti. V této oblasti chce Orchestra udávat trend. Výraznou motivací byly také změny ve světě technologií, kdy spousta organizací sice investuje do nejmodernějšího softwaru, ale neumí jej využívat naplno.
Na obrázku zakladatelé společnosti MoroSystems Tomáš Páral a Stanislav Hybášek.
WorkLounge, provozovatel coworkingových prostor a servisovaných kanceláří dokončil akvizici administrativní budovy City Point na Pankráci na Praze 4. Budovu přebírá od investiční společnosti Amundi Czech Republic. Společnost Mint Investments Group byla investičním poradcem Amundi. Na transakci se podíleli zástupci poradenských společnosti Savills, Cushman & Wakefield a advokátní kanceláře Havel & Partners. Hodnota transakce přesáhla 450 milionů korun. Lubomír Šilhavý, generální ředitel WorkLounge (na obrázku se svým synem), vyjádřil své nadšení z akvizice slovy: „Tato akvizice představuje nejnovější přírůstek do našeho soukromého realitního portfolia a brzy se stane novým domovem naší šesté pobočky WorkLounge, rodinného řetězce servisovaných kanceláří acoworkingových prostor se sídlem v Praze. Naším cílem je vytvořit špičkové, moderní a udržitelné kancelářské prostředí pro naše klienty v rámci WorkLounge I mimo něj.”
Společnost DPD přináší příjemcům portál myDPD. Původní lokální portál s názvem DPD Kurýr tím končí. myDPD nabízí uživatelsky přívětivější prostředí a spoustu možností, jak si upravit doručení – třeba živě sledovat nebo přesměrovat zásilku. Přináší i novou přehlednější mapu samoobslužných boxů a výdejních míst Pickup, které si lze po registraci uložit jako oblíbené do zákaznického účtu. Nově si lze přidáním více e-mailových adres také založit „rodinný profil“, který sdružuje více účtů v jednom. DPD se tak připojuje k mnoha dalším zemím v rámci sítě Geopost, kde portál myDPD již úspěšně funguje s několika miliony registrovanými uživateli a zjednodušuje tak zákazníkům i mezinárodní doručování.
Od října mají poradenské služby české pobočky společnosti Deloitte nového partnera, Kamil Olszynski nově zodpovídá za celou oblast Core Business Operations. Soustředí se na velké transformační technologické projekty, které budou z zaměřené na bankovní sektor. Olszynski se dlouhodobě zaměřuje na rozsáhlé transformační programy po celém světě – jako jsou výměny core banking systémů, digitální transformace, projekty integrace po fúzích nebo implementace pokročilých platforem umožňujících rozvoj nového byznysu. Kamil tři roky strávil na Blízkém východě, kde dodával projekty v Saúdské Arábii a Spojených arabských emirátech pro největší finanční instituce v arabském světě. Jeho doménou jsou projekty na kritické cestě bez možnosti posunu go-live či projekty se striktním požadavkem včasného dodání. Před nástupem do Deloitte působil v Komerční bance, společnosti Accenture a PwC.
Veeam Software oznámil strategické partnerství se společností Sophos. V rámci tohoto partnerství bude platforma Veeam Data Platform integrována se službou Sophos Managed Detection and Response (MDR), čímž se přidá kritická vrstva lidmi vedené detekce hrozeb a reakce na ně, aby se zvýšilo zabezpečení důležitých podnikových záloh proti ransomwarovým útočníkům, kteří se snaží manipulovat, mazat nebo měnit zálohovací prostředí zákazníků. Jedná se o jednu z taktik v jejich celkovém řetězci útoků, která má zvýšit tlak na oběti, aby zaplatily výkupné. Technologie Veeam a Sophos společně detekují kybernetické bezpečnostní hrozby, určují vhodnou reakci a rychle obnovují zasažená data, čímž organizacím poskytují klid a jistotu, že jejich data jsou vždy dostupná a snadno obnovitelná.
Společnost Hitachi Energy představila Nostradamus AI, nové řešení pro energetické předpovědi s podporou AI. Toto řešení vytvořené speciálně pro energetický průmysl, poskytuje předpovědi s přesností až o 20 % vyšší než běžné cíle v oboru. Pomáhá optimalizovat investice, obchodní strategie a možnosti výnosů v oblasti energetiky, zároveň zefektivňuje provoz. „Pokročilé předpovědi jsou zásadním prvkem efektivního řízení energetického portfolia společnosti a umožňují provozovatelům a analytikům rychle činit informovaná rozhodnutí napříč jejich podnikáním,“ řekl Massimo Danieli, výkonný ředitel obchodní jednotky Grid Automation ve společnosti Hitachi Energy. „Na základě našich hlubokých odborných znalostí v energetice a datové vědě jsme vytvořili AI engine, který výrazně zrychluje schopnost uživatelů činit datově podložená rozhodnutí, zvyšuje ziskovost jejich podnikání a nabízí flexibilitu, která umožňuje růst v souladu s rozvojem energetické sítě.“
K tématu se vyjadřuje Pavel Los, ředitel Meridian School of English Česko: Diskuse o zavedení povinného druhého cizího jazyka ve školách poukazuje na zásadní téma – kvalitu jazykového vzdělávání. Angličtina, vyučovaná již od raného věku, hraje klíčovou roli v přípravě dětí na život v globalizovaném světě. Nejde však jen o to, kdy výuku zahájit, ale především o to, jak se jazyky vyučují. Metody výuky by měly být přizpůsobené vývojovým potřebám dětí, aby bylo učení efektivní, zábavné a podporovalo přirozené osvojování jazyka. Namísto zaměření na povinnost zavést další cizí jazyk by měla být pozornost věnována kvalitě a přístupům k jazykovému vzdělávání. Klíčové je vytvořit program, který motivuje a zároveň rozvíjí schopnosti dětí v jejich vlastním tempu. Brzký a nenucený začátek výuky angličtiny může přinést větší úspěchy než pouhé přidání nového předmětu do rozvrhu. Rodiče v tomto procesu hrají významnou roli – jejich zapojení může proměnit učení jazyka ve společný zážitek, který dítě inspiruje a podpoří jeho motivaci. Důkladně promyšlený jazykový program, provázející děti od útlého věku až po střední školu, může být klíčem k jejich budoucím úspěchům ve stále propojenějším a multikulturním světě.
Česká podnikatelská rada pro udržitelný rozvoj (Czech BCSD) vydala oficiální český překlad „Protokolu o skleníkových plynech - standard pro korporátní účetnictví a výkaznictví“ (Korporátní standard GHG Protokolu). Tento základní dokument pro kontrolu emisní stopy a měření emisí skleníkových plynů byl přeložen do českého jazyka na základě licenční smlouvy se Světovým institutem zdrojů (WRI) a Světovou podnikatelskou radou pro udržitelný rozvoj (WBCSD). Jedná se o první oficiální překlad tohoto standardu vydaného již před více než dvaceti lety do češtiny – dokumentu, který má zásadní význam pro podporu dekarbonizačních aktivit českých firem a organizací. „Korporátní standard GHG Protokolu je celosvětově uznávaný standard, který pomáhá podnikům a organizacím měřit a řídit jejich uhlíkovou stopu. Pro malé a střední podniky může být často obtížné orientovat se v komplexních požadavcích na vykazování emisí, které přináší evropská legislativa, jako je například směrnice CSRD (Směrnice o podávání zpráv podniků o udržitelnosti). Český překlad Korporátního standardu GHG Protokolu nyní podnikatelům usnadní tento proces, umožní jim porozumět výpočtu emisní stopy a lépe se připravit na nové regulační požadavky,“ říká Kateřina Šveřepová, prezidentka České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj, Czech BCSD. Korporátní standard GHG Protokolu poskytuje firmám jasnou metodiku, jak efektivně snižovat emise skleníkových plynů, posiluje jejich konkurenceschopnost v hodnotových řetězcích a přístup ke kapitálu a investicím, které jsou stále více vázány mimo jiné i na environmentální kritéria.
Společnost Adyen, globální platforma pro finanční technologie, používaná českými i světovými firmami, jmenovala na pozici Country Manager CEE Matouše Michněviče. Ten bude mít na starosti rozvoj byznysu společnosti v celém regionu střední a východní Evropy, včetně aktivit společnosti v České republice, na Slovensku, ale také v Polsku. Michněvič přináší do společnosti Adyen své dlouholeté globální zkušenosti z oblasti plateb, inovací a budování strategických partnerství. Jako Country manager bude Michněvič zodpovědný za rozvoj a strategii společnosti Adyen a budování vztahů s klíčovými klienty a obchodními partnery v celém regionu. Také se zaměří na optimalizaci procesů, zavádění platebních inovací uzpůsobených potřebám zákazníků a zvyšování podílu společnosti Adyen na středoevropském trhu.
Česko potřebuje v podpoře startupů a inovací výrazně přidat. Zatím se ale nedaří prosazovat změny, které by k tomu vedly. Změnit to má nově vznikající Česká startupová asociace. Ta má za cíl zastupovat zájmy českého startupového ekosystému v dialogu s vládou, Parlamentem a politickými stranami. Zaměří se na přípravu kvalitních analýz a konkrétních návrhů legislativních a systémových řešení pro zlepšení českého startupového ekosystému a jejich následné vyjednávání s politickou sférou. Asociaci vede Martin Jiránek, zkušený expert na zákonodárství, politiku a lobbing. Prvními členy Asociace jsou venture kapitálové fondy Credo Ventures, Presto Ventures či Purple Ventures, technologické startupy Keboola, Liftago či Oddin a také další klíčoví hráči startupové komunity – Sparring a Novalia, právní kanceláře zaměřené na technologický sektor, inovační agentura JIC, akcelerátor StartupYard a byznys hub Opero. S desítkami dalších partnerů nyní Asociace jedná.