Krátce - archív

24. 10. 
Novým šéfem produktu v DODO Group je Martin Běhal

Pozice Head of Product v technologicko-logistické firmě DODO se nově chopí Martin Běhal (35). Ten byl do nové pozice povýšen po roční práci v DODO na pozici Product owner týmu zabývajícího se řízením doručovacích kapacit a zároveň po několika letech sbírání zkušeností v oblasti technologického byznysu. Prioritou Martina Běhala v nové pozici šéfa produktu bude především standardizace jednotlivých komponent vlastní logistické platformy DODO i příprava produktu na pronikání do dalších segmentů a na další evropské trhy.

23. 10. 
AI Asistent od Pipedrive najde obchodníkům nejlukrativnější příležitosti

Estonský scaleup Pipedrive, autor CRM platformy pro marketingové a obchodní specialisty malých a středních firem, představuje asistenta prodeje s umělou inteligencí. Ta posílí funkci Sales Assistant, kterou využívá více než 60 % aktivních zákazníků a patří u nich mezi ty nejoblíbenější. Společnosti využívající službu Sales Assistant již teď uzavírají třikrát více prodejů ve srovnání s těmi, které ji nevyužívají. Funkce rozšířená o AI poskytuje obchodníkům predikce, s jakou pravděpodobností dojde k uzavření kontraktu, a nabídne doporučení pro další kroky. Tím zvýší šance na úspěšné uzavření obchodu, vyšší profitabilitu i výkonnost týmů. Prodejní asistent Pipedrive pomocí AI průběžně analyzuje aktivity uživatele a identifikuje jeho jedinečné prodejní vzorce a preference. Následně poskytne praktická a realizovatelná doporučení, která může obchodník okamžitě implementovat a výrazně tak zvýšit svou úspěšnost v prodeji.

20. 10. 
Partners představují první poradenskou banku

Na jaře 2024 spustí finanční skupina Partners první poradenskou banku – Partners Banku. V ní se propojí benefity klasických bankovních služeb a osobního servisu finančních poradců, kteří umí kvalifikovaně srovnat a vybrat ten nejvhodnější produkt ze stovek finančních produktů celého trhu. To umožní také inovativní Partners Apka, která klientům zastřeší veškeré jejich aktuální osobní finance v jedné mobilní aplikaci. Partners Banka tak zásadně mění pravidla hry českého bankovnictví i poradenství. Na začátku listopadu spustí pilotní provoz.

19. 10. 
Petra Gavendová novou vedoucí Oddělení správy nemovitostí

Realitně poradenská společnost Knight Frank jmenovala do funkce Head of Property Management Petru Gavendovou, která bude zodpovědná za další rozvoj úspěšného a zavedeného oddělení správy nemovitostí. Česká pobočka nadnárodní realitně poradenské společnosti Knight Frank spravuje více než 335 000 m2 komerčních nemovitostí s ročním nájemným ve výši 45 mil. eur. Petra Gavendová bude řídit kvalifikovaný tým čítající 22 profesionálů z oboru property managementu.

18. 10. 
Twisto jako první u nás integrovalo přidání karty do Click to Pay do své aplikace

Český fintech Twisto nově implementoval do své mobilní aplikace platební metodu Click to Pay od společnosti Mastercard. Tato novinka pomůže zákazníkům platit rychle, jednoduše a zároveň bezpečně kdekoli na internetu bez opakovaného opisování údajů z platební karty. Twisto je první společností v České republice a třetí v Evropě, která má službu Click to Pay plně integrovanou přímo ve své aplikaci. Inovaci firma spustila začátkem srpna 2023, od té doby svou kartu Mastercard do Click to Pay přidalo přes pět tisíc uživatelů.

17. 10. 
Nový vyhledávač léků ze studia Applifting ověří dostupnost léků

Pod střechou pražského vývojářského studia Applifting vznikl nový vyhledávač dostupnost-leku.cz. Dvojice zakladatelů Tomáš Landovský a Roman Vuchtrl chce lidem pomoci, aby v době častých výpadků léků mířili do lékáren na jistotu a neodcházeli s prázdnou. To se podle průzkumu portálu stane až ve 32 % případů. Jako jediná platforma v České republice tak umožňuje uživatelům zdarma prohledat všechny lékárny, které mají skladové zásoby k dispozici online. Tři měsíce od spuštění portál zpřístupnil vyhledávání léků v databázi řetězce lékáren Dr. Max, lékárny zařízení IKEM a několika pražských nemocnic. Za své relativně krátké působení portál obsloužil na 18 000 uživatelů, ti jej využili 46 000krát k vyhledání léku, založili si 1800 hlídačů léků, které je upozorní na opětovnou dostupnost přípravku, a provedli přes 1000 rezervací.

16. 10. 
Inflační horečka klesá

Českou ekonomiku trápí řada neduhů – z inflační horečky se jí však daří pomalu uzdravovat. V září totiž spotřebitelské ceny dále klesaly. Meziroční inflace v září spadla ze srpnových 8,5 % na 6,9 %, což je to nejnižší hodnota od prosince 2021. Na rozdíl od srpna však v září ceny poklesly i při meziměsíčním srovnání o 0,7 %. Jedním z protiinflačních faktorů je pokles cen potravin. Na pulty obchodníků a do cen pro spotřebitele se začínají propisovat už delší dobu klesající ceny zemědělských výrobců, jež v srpnu meziročně klesly o 16,4 %. Byl to již čtvrtý měsíc v řadě, kdy zemědělci hlásili pokles cen své produkce. Odeznívání potravinové inflace tak začíná promlouvat i do poklesu hladiny spotřebitelských cen. Proinflačně naopak v září šly nahoru ceny pohonných hmot, které rostly vinou zvyšování cen ropy na světových trzích,“ komentuje vývoj inflace Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „V září spotřebitelské ceny klesaly již osmý měsíc v řadě. V říjnu inflace z této sestupné dráhy vybočí – na vině však nebude vývoj ekonomiky, ale čistě statistická operace. Do výpočtu inflace se promítne dopad loňského úsporného tarifu na energie, který ovlivní srovnávací základnu pro letošní vývoj. Po odeznění toho vlivu se inflace opět vrátí na sestupnou trajektorii.“

13. 10. 
Na český trh přichází HR platforma Deel, pomůže s náborem zahraničních zaměstnanců

Získat kvalifikovanou pracovní sílu na dálku ze zahraničí za seriózní cenu už nemusí být tak složité. Na český trh přichází globální HR platforma Deel, která se specializuje na nábory zahraničních zaměstnanců, správu agendy, ale i platby mezd a další služby spojené s využíváním pracovníků na dálku. Českým společnostem se tak otevírá jednodušší cesta k získání pracovní síly, ale i diverzifikaci pracovních týmů. Platforma Deel se představila za účasti Michaela Lazika, Head of Expansion ve společnosti Deel pro regiony DACH & CEE. „Společnost Deel poskytuje pracovním týmům nástroje, funkce a pokyny, které potřebují, to vše na jediné platformě, aby bylo možné z jednoho místa zaměstnance nejen nabírat, ale také řešit veškerou jejich správu. Firmy a jejich pracovní týmy tak mohou spolupracovat snadněji a získat tak přístup k novým příležitostem, říká Michael Lazik ze společnosti Deel.

12. 10. 
Lidé by se vraceli do práce dříve, pokud by zaměstnavatel nabídl firemní školku či dětskou skupinu

Bezmála 80 % českých rodičů by se z rodičovské dovolené vrátilo dřív do práce, pokud by jejich zaměstnavatel zaručil péči o dítě v rámci firemní školky nebo dětské skupiny. Vyplývá to z výzkumu, který realizovala poradenská skupina Moore Czech Republic. Podle expertů v dnešní době přehřátého trhu práce s rekordně nízkou nezaměstnaností čelí mnoho firem výzvě udržet talentované zaměstnance. Firemní mateřské školky a skupiny se stávají důležitým nástrojem motivace zaměstnanců. Necelých 15 % respondentů z řad rodičů s dětmi ve věku 1 rok až 6 let uvedlo, že jejich zaměstnavatel nabízí možnost využití firemní školky. U firemních dětských skupin se pak jednalo o méně než 10 %. „V České republice není tato podpora zatím standardem. Zájem zaměstnanců by rozhodně byl. Přes 60 % rodičů, kteří školku či dětskou skupinu nemají k dispozici, uvedlo, že by ji rádi využili. Za nedůležitý považuje benefit firemní školky či skupiny pouze 13 % respondentů,“ uvádí Marcela Hrdá, partnerka poradenské skupiny Moore Czech Republic.

11. 10. 
Zaměstnavatelé vyžadují perfektní znalost práce s videokonferencemi

Pokud chtějí zaměstnanci obstát, musejí umět pracovat s videokonferencemi. Těm se někteří z nich občas vyhýbali. Přinášely jim mnohdy z neznalosti a nezkušenosti frustrující zážitky při připojení, s kompatibilitou, sdílením dokumentů a třeba i se zvukem a obrazem. Michal Černý z Audiopro to komentuje: „Dnes už si nikdo, kdo chce fungovat na trhu práce nemůže dovolit neumět s videokonferencemi nebo se jim vyhýbat.“ Těch, co se používání videokonferencí vyhýbají, dramaticky ubývá. „U zájemců o školení pozorujeme obrovský posun vůči videokonferencím. Před kovidem se k nim mnozí stavěli rezervovaně, dnes je takových lidí mnohem méně,“ říká Jan Dvořák, výkonný ředitel Počítačové školy Gopas a doplňuje: „Stále více lidí má aplikace videokonferenčních řešení na počítači, ale v mobilu.“ Důležitost osobního jednání sice stále trvá, ale online schůzky se staly běžným formátem jednání. „Raketový nástup videokonferencí je neoddiskutovatelný. Dva roky před kovidovou pandemií rostl zájem o necelých 50 %, při kovidu už přes 500 %. Růst přešel do hybridního způsobu práce, který videokonferenční komunikaci vyžaduje,“ uzavírá Andrej Hronec ze společnosti Lifesize.

10. 10. 
Český průmysl je ve špatné kondici

„Český průmysl i celá ekonomika prochází recesí. V červenci klesla průmyslová výroba meziročně o 2,8 %, když předtím pět měsíců v řadě rostla. V srpnu produkce meziročně klesla o 1,7 %. I když tempo poklesu zpomalilo, postihlo většinu odvětví. Vyhlídky do budoucna nejsou pozitivní. Hodnota nových zakázek se v srpnu meziročně snížila o 4,2 %. Český průmysl čelí poklesu domácí poptávky, když nové tuzemské zakázky klesly o 5,5 %, zahraniční se meziročně snížily o 3,4 %,“ uvádí Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „Špatná kondice našeho průmyslu nevěští nic dobrého ani pro vývoj HDP. Dle zpřesněných údajů HDP ve druhém čtvrtletí mezičtvrtletně stagnoval a meziročně klesl o 0,6 %. Očekávání pro třetí kvartál a celý rok nejsou povzbudivá. Velmi pomalu se probouzející poptávka domácností, kde lze s vyhlídkou poklesu inflace a růstem reálných mezd očekávat jisté oživení, totiž nevyváží recesi v průmyslu a HDP za celý rok bude patrně kolísat kolem nuly. Zhoršující se výkon průmyslu dokresluje i pád Indexu nákupních manažerů (PMI), který se v září zhoršil na 41,7 bodu, když hodnoty pod 50 bodů indukují recesi – a zde se nachází už šestnáct měsíců. Kopíruje pesimistickou náladu německých manažerů, kde je index PMI také nízký. Silná provázanost české a německé ekonomiky, která byla v minulosti oporou českého hospodářství, je nyní jedním z faktorů, který nás táhne dolů. Podle prognóz by hrubý domácí produkt Německa měl za letošek klesnout o 0,6 %. Němcům se propadá jejich chlouba, automobilový průmysl. Do budoucna bude německý růst limitovat, jako u nás, nepříznivý demografický vývoj, a nedostatek pracovních sil. Rostou i obavy z negativního dopadu energetické transformace na celou německou ekonomiku.“

9. 10. 
Komentář: Češi šetří, maloobchod klesá

„Srpen byl již šestnáctý měsíc v řadě, kdy klesaly maloobchodní tržby. V předchozích měsících meziroční pokles zvolňoval z červnových –3,9 % na červencových –2,1 %, ovšem v srpnu na dynamice přidal a meziročně se tržby v maloobchodě snížily o 2,8 %. Nepříznivé je i meziměsíční srovnání, když po červencovém mírném nádechu o 0,1 %, došlo v srpnu k poklesu tržeb i meziměsíčně o 0,8 %,“ uvádí Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „Češi jsou při nakupování opatrní a svou ekonomickou budoucnost nevidí růžově. Na to ukazuje i vývoj důvěry spotřebitelů v ekonomiku, jež v srpnu i září klesla. Respondenti se obávají zhoršení hospodářské situace v následujícím roce. O tom svědčí rostoucí míra úspor českých domácností. Ve druhém čtvrtletí dosáhla 18,8 %, což je o 2,9procentního bodu více než loni. Ceny zemědělských výrobců v srpnu meziročně klesaly již čtvrtý měsíc v řadě. Příznivý vývoj cen by se měl pozvolna přelévat i do cen potravin pro konečné spotřebitele. Ovšem stejně jako oživení české ekonomiky není zdaleka tak rychlé, jak se původně očekávalo, tak i tržby obchodníků a chuť Čechů více utrácet poroste velmi zvolna.“

6. 10. 
Mews kupuje startup Nomi, což urychlí využití umělé inteligence v pohostinství

Český scaleup Mews, poskytovatel cloudových systémů pro správu nemovitostí v pohostinství, oznámil akvizici startupu Nomi z Nashville, Tennessee. Nomi bude patřit do Mews Guest Journey a umožní hoteliérům poskytovat hostům personalizovaný zážitek. Startup Nomi, založený v roce 2021, vyvinul místního průvodce pro cestovatele využívajícího prediktivní analytiku a umělou inteligenci. Bere v úvahu typ osobnosti uživatele, jeho preference, zájmy a potřeby. Nomi hotelům poskytuje informace o zákaznících v reálném čase, což jim pomáhá porozumět hostům, činit provozní rozhodnutí na základě dat a poskytovat hostům zážitky. Startup Nomi založili Tim Drisdelle, bývalý inženýr Applu, který pracoval na maloobchodních platbách Siri a Apple, a Natasha Drisdelle, která v pohostinství pracovala téměř dvacet let, třeba jako ředitelka Omni Hotels & Resorts. Natasha byla zakladatelkou a generální ředitelkou hotelové manažerské společnosti Lord & Liberty Hotels, kde vznikl nápad na Nomi.

5. 10. 
Okin Facility slaví 30 let na trhu

Původně malá česká firma se rozrostla do šesti zahraničních zemí a k letošnímu roku hlásí obrat 1,4 miliardy korun. Do budoucna se plánuje ještě více orientovat na inovace v technologiích, jako jsou robotizace nebo IoT. Původní společnost OK.I.N, a.s. vznikla v roce 1993 spojením německého podniku Heinrich Nickel GmbH a české společnosti Konstruktiva. Z firmy pod vedením Michala Jelínka později vyrostla nadnárodní společnost, kdy mezi lety 2003 až 2011 vstoupila na Slovensko, Ukrajinu, do Bulharska, Polska a Rumunska. V současnosti funguje v rámci dvou významných skupin v Česku i zahraničí. Společně s Okin BPS (Business Process Services) tvoří od roku 2007 významnou část skupiny Okin Group. Na mezinárodní úrovni je od roku 2008 členem a zároveň podílníkem v European Customer Synergy.

4. 10. 
Trask vyrostl za rok o tři dcery, zvýšil obrat a míří do Ameriky

Výsledky Trasku dokazují pokračování růstového trendu – obrat se meziročně zvýšil o 25 % (z 1,2 na 1,5 miliardy korun). Mezi úspěchy patří založení tří nových dceřiných společností, expanze na americký trh a několik ocenění. Do roku 2028 plánuje Trask vstup na newyorskou burzu NASDAQ. Coby expert na technologie zůstává strategickým partnerem svých klientů, je předním dodavatelem technologických inovací v oblasti financí, pojišťovnictví, telekomunikací, energetiky a výroby. Příkladem budiž transformace IT v evropské pojišťovací skupině Vienna Insurance Group, jejíž součástí byla klientská zóna Kooperativy a ČPP, jež získala cenu v soutěži Zlatá koruna jako Novinka roku. Významným loňským projektem bylo dokončení modernizace platební infrastruktury pro přední evropskou finanční skupinu UniCredit Group v 11 zemích.

3. 10. 
Novým CFO skupiny E.ON v České republice je Václav Hrach

Novým finančním ředitelem skupiny E.ON v České republice se stal Václav Hrach. Zkušený manažer bude zároveň zastávat pozici finančního ředitele distribuční společnosti EG.D. Na obou pozicích vystřídal Christiana Leifelda. Hrach působí v energetice od roku 2000, kdy nastoupil do společnosti MVV Energie CZ na pozici CFO a od roku 2005 ji vedl. Od roku 2014 byl téměř deset let CFO společnosti NET4GAS, provozovatele plynárenské přepravní soustavy v České republice. Od října letošního roku se stává jednatelem společnosti E.ON Česká republika, členem představenstva EG.D a v obou společnostech finančním ředitelem.

2. 10. 
Red Hat a Oracle rozšiřují spolupráci

Společnost Red Hat a společnost Oracle oznámily rozšíření své aliance, která zákazníkům nabízí větší výběr při nasazování aplikací na Oracle Cloud Infrastructure (OCI). V rámci rozšířené spolupráce bude Red Hat OpenShift, přední aplikační platforma hybridního cloudu využívající Kubernetes pro navrhování architektury a tvorbu a nasazování nativně cloudových aplikací, podporována a certifikována pro provoz na OCI.

29. 9. 
Ness: 30 let na českém trhu

V letošním roce uplynulo 30 let působení systémového integrátora a dodavatele IT řešení Ness na českém trhu, nejprve v podobě APP Group a od roku 2003 jako Ness Czech. Během své existence přispěla společnost v ČR k elektronizaci veřejné správy a služeb občanům či digitalizaci firemních procesů v mnoha významných společnostech. Celkem Ness dodal přes 2500 projektů více než 150 zákazníkům. Mezi historicky nejvýznamnější zákazníky patří například Český úřad zeměměřičský a katastrální, telekomunikační operátor O2 nebo Komerční banka. Svůj dosud největší projekt aktuálně realizuje pro Správu železnic.

27. 9. 
Zakladatelé TOVEK předávají své pozice mladší generaci

Společnost TOVEK v letošním roce oslavuje 30 let působení na trhu. Její zakladatelé se nyní rozhodli předat kormidlo mladším kolegům. Jiří Šplíchal, který dosud vedl vývoj Tovek Tools, se stane novým šéfem celého vývoje. Jeho dlouholeté zkušenosti a vášeň pro technologii jsou klíčem k inovačnímu růstu. Tomáš Šafařík byl dlouhou dobu výraznou tváří zákaznické podpory. Nyní se chopí vedení této důležité části společnosti. Jeho schopnost řešit problémy a péče o zákazníky jsou pro TOVEK neocenitelné. Miroslav Nečas se doposud věnoval rozvoji obchodu. Nyní převezme vedení zahraničního obchodu. Jeho dovednosti a talent budovat dlouhodobé vztahy s partnery jsou klíčem k mezinárodnímu úspěchu. Beze změn zůstává vedení obchodu v ČR, které řadu let řídí Miroslav Wiedermann. Pánové Bořivoj Kostka a Tomáš Vejlupek rovněž zůstávají ve společnosti nadále aktivní, aby byli i v nejbližších letech podporou a poradním hlasem nových šéfů. Tomáš Vejlupek si ponechává funkci Prezidenta společnosti a Bořivoj Kostka přebírá roli výkonného ředitele.

26. 9. 
CzechTrade otevřela další Exportní inkubátor pro rozvoj českého podnikání v Mexiku

Česká agentura na podporu obchodu CzechTrade otevřela v mexickém hlavním městě Mexico City nový Exportní inkubátor Mexiko. Jeho sídlo se nachází v největších WeWork kancelářích v Latinské Americe, odkud budou české firmy s pomocí a vedením zástupců zahraniční kanceláře rozšiřovat business po celém Mexiku. Služby inkubátoru CzechTrade mohou společnosti využívat až 6 měsíců a zahrnují 70 asistenčních hodin. Jde již o čtvrtý Exportní inkubátor CzechTrade.

25. 9. 
Zebra Systems slaví 30 let jako VAD distributor roku

Společnost Zebra Systems, distributor s přidanou hodnotou (VAD) v segmentu kybernetické ochrany, oslavila v září 30 let své existence a za rok 2023 očekává nejlepší výsledky ve své historii jako čerstvý držitel ocenění Nejlepší distributor s přidanou hodnotou (VAD) roku 2022 v České republice. Součástí výročí je i rebranding webových stránek. Zebra Systems byla založena v roce 1993 a v 90. letech se věnovala vývoji vlastního softwaru pro zdravotnictví, multimediálního a e-learningového softwaru. S přelomem tisíciletí se začala věnovat distribuci softwarových řešení pro ochranu dat a kybernetickou bezpečnost, prvním distribuovaným výrobcem se v roce 2003 stal Acronis. Dále pak přibyly značky GFI Software, Kerio, N-able, Cloudflare a AST a dnes ZEBRA stabilně patří mezi tři nejlepší VAD distributory v České republice. Letos získala první místo jako VAD distributor roku 2022 v rámci hodnocení Channelworld Awards.

22. 9. 
Do čela firmy ABRA Software přichází manažer s mezinárodní zkušeností.

ABRA Holding, společná investiční platforma německé skupiny Elvaston Capital a původních vlastníků Abry, oznamuje nové vedení společnosti ABRA Software. S cílem posílení tržní pozice v ČR i Evropě, co nejlepšího prozákaznického přístupu a rozvoje produktů na skvělé technologické úrovni se rozhodl přivítat do vedení zkušeného manažera Jana Přerovského, který řídil mj. expanzi LCS. Jan Přerovský je zkušený lídr, jehož jméno je spojeno s významnými úspěchy v oblasti softwarového průmyslu. Byl nejen prvním zaměstnancem společnosti LCS, výrobce systému Helios, ale svým přístupem, vizí a pracovitostí se od programátora a konzultanta posunul do vedení celé společnosti. Během 15 let v čele Heliosu dokázal firmu dovést k úspěšnému prodeji do mezinárodní skupiny Asseco a následně řídil pobočku Asseco ČR.

21. 9. 
Petra Dvořáková je nově Head of PR and Communications ve společnosti DNAi

Petra Dvořáková nastoupila na novou pozici jako Head of PR and Communications ve společnosti DNAi! Bude součástí úžasného týmu, který se věnuje pokroku ve světě výzkumu a vývoje AI, jak konstatovala při svém nástupu do společnosti. „Těším se na tuhle novou kapitolu s inspirativními lidmi, kteří sdílejí vášeň pro inovace a technologie,“ doplnila Petra.

20. 9. 
Monitora se mění na Mediaboard a své služby nabídne i v zahraničí

Společnost Monitora Media, která nabízí komplexní služby na poli monitoringu médií a sociálních sítí, se mění na Mediaboard. Se změnou názvu přichází i posun ke komplexní all-in-one media intelligence službě, která kromě mediálního monitoringu nově nabídne i publikační platformu pro komunikaci s novináři. Mediaboard chce v letošním roce dále posilovat na zahraničních trzích, kde má ambice se do 5 let zařadit do světové pětky společností poskytujících tyto služby. S rebrandingem se pojí i posílení zahraničních aktivit Mediaboardu. Společnost, která se letos stala jedničkou na českém trhu, již nyní pokrývá monitoring médií ve více než 100 zemích a její služby mezinárodně využívají značky jako IKEA, Rohlík nebo BMW. Během následujících let se chce Mediaboard dostat do světové špičky společností, které nabízejí media intelligence služby.

19. 9. 
Fond Nation 1 mění jméno a do čela jmenoval dva nové partnery

Český venture kapitálový fond Nation 1 se po čtyřech letech od svého založení mění na N1. Při příležitosti svého přejmenování jmenoval do svého vedení dva nové partnery. Stali se jimi Ondřej Homola a Klára Kocarová. Dvojice se bude nově přímo podílet na strategickém rozhodování. Než v roce 2022 nastoupila Klára Kocarová do Nation 1, působila jako právnička v několika advokátních kancelářích, kde se věnovala mimo jiné venture kapitálovému financování. Ondřej Homola působí ve fondu N1 od roku 2021. V začátcích fondu se podílel na jeho akceleraci a nastavování procesů. Během tohoto období zužitkoval své zkušenosti, které získal při budování svého startupu StartMonday, jenž v roce 2016 vstoupil na kanadskou burzu a posléze na Börse Frankfurt. Za poslední čtyři roky se navíc stal mentorem několika startupů, které dnes patří do portfolia N1.

18. 9. 
Jose Perdomo Lorenzo bude zodpovědný za strategii a transformaci celé skupiny Deutsche Telekom

Generální ředitel společností T-Mobile CZ a Slovak Telekom Jose Perdomo Lorenzo se po pěti letech přesouvá na novou pozici do Německa. Od 1. ledna 2024 bude v pozici Strategy Lead mít na starosti kompletní strategii a transformaci skupiny Deutsche Telekom, reportovat bude přímo generálnímu řediteli skupiny Timotheovi Höttgesovi. Pro Lorenza, pod kterým T-Mobile dosáhl vysoké zákaznické i zaměstnanecké spokojenosti, jde o zásadní kariérní milník. Jose Perdomo Lorenzo nastoupil do T-Mobilu 1. října 2018. Do firmy si přinesl více než dvacetiletou manažerskou praxi, silné telekomunikační a obchodní zázemí a vášeň pro kolektivní sport, zejména týmovou cyklistiku, do které osobně aktivně zapojoval i zaměstnance. Pod jeho vedením se společnost výrazně posunula a dosáhla řady úspěchů.

15. 9. 
Microsoft ve spolupráci s Oracle přináší novou službu Oracle Database@Azure

Společnosti Oracle a Microsoft oznámily službu Oracle Database@Azure, která zákazníkům poskytuje přímý přístup k databázovým službám Oracle nasazeným v datových centrech Microsoft Azure. Uvedením Oracle Database@Azure pomáhají Oracle a Microsoft zákazníkům urychlit migraci do cloudu. Nová služba je navržena tak, aby odstranila největší problémy zákazníků při zavádění multicloudových architektur, včetně nejednotné správy, oddělených nástrojů a složitého procesu nákupu.

13. 9. 
Manažerské změny ve FYI Prague

Divizi Identity spustila PR agentura FYI Prague Jana Řezáče a Františka Brože na jaře 2022. Celá divize nyní prochází zásadními změnami. Michaela Papežová od září působí pod vlastní značkou a s FYI Prague bude spolupracovat v roli externího konzultanta. Program pro profilaci lídrů Identity přebírá Michal Marek. Pod jeho vedením se program zaměří nejen na samotné tréninky, profilaci a strategickou komunikaci manažerů a osobností byznysu i veřejného života, ale i na práci s kulturními rozdíly zahraničních týmů a jejich přípravu na specifika lokální komunikace. Součástí jeho mise bude rozvíjet integraci do všech aktivit agentury. František Brož pak rozšíří kompetence FYI o nové služby zaměřené na identitu a image značek. Pod jeho vedením pak začíná vznikat nový tým For Your Insights, který se bude zaměřovat na tvorbu a ediční práci u odborného popularizačního obsahu především pro vlastněné a interní kanály. Na fotce zleva Jan Řezáč, František Brož a Michal Marek, FYI Prague.

12. 9. 
Agentura CzechTrade omladila svou vizuální identitu

Hlavním cílem grafických změn byla modernizace vizuální prezentace agentury a její výraznější propojení s hodnotami a vizemi Strategie CzechTrade na období 2023–2026. Nový web je postaven na přehlednosti a jednoduchosti, intuitivní navigaci a moderních nástrojích jak pro klienty, tak i pro jeho editaci. Nové logo podporuje vnímání CzechTrade jako pro-klientsky orientovaného zkušeného partnera českých exportérů. K vytvoření nové vizuální identity bylo vybráno studio S&K Public. Impulsem k omlazení tradičního loga bylo také loňské 25leté výročí od založení agentury. Logo, které fungovalo více než 25 let, již nesplňovalo hodnoty a vize agentury, která ve své nové strategii vytyčila ambiciózní cíle, a to působit navenek jako moderní a flexibilní agentura zaměřená na obchodní úspěch českých exportérů v zahraničí. S modernizací loga přišla na řadu také revitalizace webu.

11. 9. 
Pure Storage a Microsoft rozšiřují strategické partnerství s cílem urychlit zavádění cloudu v podnicích

Společnost Pure Storage oznámila rozšíření strategického partnerství se společností Microsoft. Spolupráce umožňuje nativně začlenit technologie ukládání dat Pure Storage do služeb Microsoft Azure. Výsledkem je mj. nová nabídka úložiště SSD v2 Azure, dostupná v rámci zkušební (preview) verze služby Azure VMware Solution (AVS). Analytická společnost Gartner předpovídá, že v roce 2023 vzrostou celosvětové výdaje na služby veřejného cloudu meziročně o 20,7 % a dosáhnou 591,8 miliardy dolarů ve srovnání s 490,3 miliardami dolarů v roce 2022. Se zrychlujícím se zaváděním cloudu se podniky snaží migrovat do cloudu všechna nebo část svých prostředí VMware. Většina z těchto aplikací využívá bloková úložiště. Při migraci ale podniky narážejí na problémy spojené s nekonzistentní správou na vrstvě úložiště, kdy cloud neposkytuje stejné funkce jako při lokálním nasazení. Problémem bývá i nemožnost na sobě nezávislého škálování výpočetních a úložných kapacit, které by odpovídalo růstu dat. Rozšířené partnerství mezi společnostmi Pure Storage a Microsoft tyto překážky řeší. Integrací úložiště Pure Cloud Block Store s řešením Azure VMware Solution získají podniky přístup k robustní sadě funkcí Pure. Tak se snižují rizika implementace a k dispozici je možnost škálovat úložiště a výpočetní výkon nezávisle na sobě a přesně podle změn požadavků na pracovní zátěž.